اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ احتمالاً وزیر دادگستری آمریکا را اخراج می‌کند

پس از مصاحبه جنجالی وزیر دادگستری آمریکا با آسوشیتدپرس و تأیید تلویحی صحت نتایج انتخابات آمریکا، برخی منابع از احتمال برکناری این مقام عالی‌رتبه آمریکا به دستور ترامپ خبر دادند.

ترامپ احتمالاً وزیر دادگستری آمریکا را اخراج می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روز پس از آنکه «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرد، برخی منابع از احتمال برکناری وی به دستور ترامپ خبر دادند.

بار که از متحدان ترامپ محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه هفته جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تأیید کرد که شواهدی در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری در حدی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، یافت نشده است.

بنا بر گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، در پی انتشار مصاحبه بار، یکی از مقام های دولت آمریکا و دو منبع آگاه تصریح کردند که ترامپ گزینه اخراج وزیر دادگستری آمریکا را رد نکرده است.

این مقام‌های آگاه به ان.بی.سی گفتند که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است اما هر درخواستی در نهایت به ترامپ بستگی دارد.

بار در مصاحبه خود تصریح کرده بود: «تا به امروز، از تقلب گسترده در حدی که منجر به تغییر انتخابات شود، اثری به دست نیاورده‌ایم». با اینحال، وکلای ترامپ سخنان وزیر دادگستری آمریکا را رد کردند.

منابع آگاه تأکید کردند که ترامپ بشدت از ویلیام بار به دلیل نقض اظهاراتش درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) دلگیر است.

از طرف دیگر، شبکه «ای بی سی نیوز» در گزارشی اختصاصی در این خصوص نوشت که بار پس از مصاحبه جنجالی خود با آسوشیتدپرس با دونالد ترامپ در کاخ سفید دیدار داشته است.

طبق این گزارش، بار روز سه شنبه و پس از مصاحبه با آسوشیتدپرس به مدت دو ساعت و نیم در محوطه کاخ سفید بوده است و کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا مدعی هستند که بار یک نشست از قبل برنامه‌ریزی شده با  «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید داشته است.

منابع آگاه به شبکه ای بی سی اعلام کردند که زمانیکه بار در محوطه کاخ سفید بوده است، ترامپ خواستار دیدار با او شده است.

یکی از منابعی که در جریان اوضاع قرار گرفته بود، دیدار بار با ترامپ را بسیار فشرده و جدی توصیف کرده است اما هیچ‌گونه جزئیاتی درباره محتوای این دیدار ارائه نکرد.

یک منبع آگاه دیگر در این خصوص گفت که برخی از اطرافیان ترامپ تلاش دارند تا وی را متقاعد کنند که بار را از سمت وزیر دادگستری آمریکا اخراج نکند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» اوایل روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که ظاهراً ترامپ به شدت از ویلیام بار خشمگین است و یکی از مقام‌های دولت ترامپ گفته است که احتمال اخراج وی وجود دارد.

طبق این گزارش، «کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید مستقیماً به سؤال خبرنگاران درباره اینکه آیا ترامپ به بار اعتماد یا اعتقاد دارد، پاسخ نداد اما ادامه داد که در صورتیکه ترامپ هرگونه تغییرات شخصی داشته باشد، اعلام خواهد شد.

به دنبال اظهارات روز سه‌شنبه بار به خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که تحقیقات درباره تقلب انتخاباتی را متوقف نخواهد کرد و برخی گزارش‌ها در نقض این اظهارات را رد کرد.

یکی از سخنگویان وزارت دادگستری آمریکا در این خصوص اعلام کرد: «برخی از رسانه‌ها به نادرستی گزارش کردند که وزارت دادگستری، تحقیقات خود درباره تقلب در انتخابات را به پایان رسانده است و یافته‌های مثبت خود در خصوص عدم تقلب در این انتخابات را اعلام کرده است. این نه آن چیزی است که آسوشیتدپرس گزارش کرده است و نه چیزی است که وزیر دادگستری اعلام کرده باشد».

وی سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: «وزارت دادگستری (آمریکا) همچنان به دریافت و رسیدگی سریع تمامی ادعاهای خاص و موثق درباره تقلب در انتخابات ادامه خواهد داد».

طبق گزارش شبکه ان بی سی، این اولین بار نیست که ترامپ از وزرای دادگستری دادگستری آمریکا ناخرسند است و پیش از این نیز به طور مداوم به «جف سشنز» اولین وزیر دادگستری خود به دلیل کناره‌گیری از تحقیقات درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا حمله لفظی کرده بود و در نوامبر ۲۰۱۸، وی را وادار به کناره‌گیری از سمتش کرد.

از زمان اعلام «جو بایدن» نامزد دموکرات بعنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها به تقلب گسترده، از پذیرش شکست در انتخابات امتناع ورزیده است و «رودی جولیانی» وکیل شخصی وی شکایت‌های متعددی را در خصوص تخلف انتخاباتی در دادگاهها مطرح کرده‌اند که تاکنون ۳۹ مورد از این شکایات رد شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول