اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تاکید دوباره مقام افغان بر پیگیری حقوق مردم فلسطین

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل و رئیس کمیته پیگیری حقوق مردم فلسطین با ارائه گزارشی از مجامع بین‌المللی خواست تا اقدامات لازم را براى صلح در فلسطین که در قطعنامه‌های ملل متحد پیش بینى شده، عملى سازند.

تاکید دوباره مقام افغان بر پیگیری حقوق مردم فلسطین

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل بار دیگر بر پیگیری حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

«عادله راز» نماینده دائم افغانستان و رئیس کمیته پیگیری حقوق مردم فلسطین در سازمان ملل گفت گزارش سالانه کمیته مذکور را به مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد ارائه کرد.

در این گزارش از شورای امنیت و مجمع عمومی خواسته شده تا اقدامات لازم را براى صلح در فلسطین که در قطعنامه‌های ملل متحد پیش بینى شده، عملى سازند.

پیش از این در طول سال گذشته افغانستان به عنوان ریاست این کمیته تلاش کرده بود راه‌حلی را برای پایان جنگ در سرزمین‌های اشغالی پیدا کند.

این در حالی است که سال گذشته ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرحی موسوم به معامله قرن از راهکار دو دولتی رونمایی کرد و آن را گزینه بهترین راه‌حل مناقشات فلسطین-اسرائیل دانست.

این طرح با اعتراض شدید مقامات و مردم کشورهای مسلمان مواجه شد. احزاب و شخصیت‌های سیاسی افغانستان از جمله معترضان به این طرح بودند.

احزاب سیاسی افغانستان در پی اعلام این طرح از سوی ترامپ، آن را معامله‌ای رذیلانه و خائنانه از سوی ترامپ و نتانیاهو توصیف کردند و با تاکید بر حق قانونی فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود، خواستار برخورد جدی جوامع بین‌المللی با این طرح شدند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول