اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رصد ۱۱ اکیپ گشت‌زنی در منابع طبیعی همدان/ آفرودسواران منابع طبیعی را تخریب می‌کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه آفرودسواران جایگاهی در منابع طبیعی ندارند گفت: ورود اتومبیل در منابع طبیعی تخریب گسترده مراتع را به دنبال دارد و باعث از بین رفتن چمنزارها و ایجاد جاده‌های فرعی در طبیعت می‌شود.

رصد ۱۱ اکیپ گشت‌زنی در منابع طبیعی همدان/ آفرودسواران منابع طبیعی را تخریب می‌کنند

 اسفندیار خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص حضور برخی آفرودسواران در طبیعت و ایجاد خسارت اظهار کرد: برای ورزش‌هایی که از طریق موتورسیکلت و یا اتومبیل انجام می‌شود باید جایگاه مخصوص تعبیه شود.

وی گفت: این جایگاه باید توسط دستگاه متولی در نظر گرفته شود و در کارگروه‌های استانی مصوبه اخذ کند مانند پیست موتورسواری تویسرکان که تعیین تکلیف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان یک درصد از مراتع و سه درصد از علوفه کشور را شامل می‌شود افزود: پوشش گیاهی مراتع استان قابل توجه و چشمگیر است به طوری که حتی در این مراتع بهره‌بردارانی مثل عشایر هستند که بخشی از اقتصاد کشور وابسته به دام چرانی آنها است.

وی با تأکید بر اینکه هر آفرودسوار یک حریم در منابع طبیعی داشته باشد قانونی نیست یادآور شد: ورود اتومبیل در منابع طبیعی تخریب گسترده مراتع را به دنبال دارد و باعث از بین رفتن چمنزارها و ایجاد جاده‌های فرعی در طبیعت می‌شود.

خزایی از رصد ۱۱ اکیپ گشت‌زنی در سراسر استان خبر داد و گفت: مادامی که عرصه‌ای به عنوان پیست در نظر گرفته نشود با موتور سواران و آفرودسواران برخورد می‌شود چراکه همدان از نظر پوشش گیاهی در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: آفرودسواران جایگاهی در منابع طبیعی ندارند و در حد امکان رصد و پایش در ارتباط با جلوگیری از ورود آنها به طبعیت صورت می‌گیرد از همین رو باید جایگاهی به عنوان پیست برای این ورزش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول