اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح مرکز امحاء مواد مخدر در ترکمنستان

مجتمع جدید «امحاءمواد مخدر و روانگردان» وزارت کشور ترکمنستان با حضور رئیس جمهور این کشور افتتاح شد.

افتتاح مرکز امحاء مواد مخدر در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مجتمع جدید«امحاء مواد مخدر و روان گردان» وزارت کشور ترکمنستان  با حضور« قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور این کشور افتتاح شد.

این مجموعه در صحرای قره قوم، در 100 کیلومتری شمال عشق آباد ساخته شده است. این مرکز دارای سه کوره مدرن داخلی و خارجی است. فناوری‌های پیشرفته ای که در روند از بین بردن مواد مخدر استفاده می‌شود، هم برای سلامت انسان و هم برای محیط زیست کاملا بی‌خطر است.

به طور سنتی، اقدام برای از بین بردن مواد مخدر کشف شده هر ساله در ترکمنستان در تاریخ 26 ژوئن ، روز جهانی مبارزه با قاچاق مواد مخدر برگزار می‌شود اما امسال این رویداد به مناسبت مراسم افتتاحیه مجموعه جدید برگزار شد.

به همین مناسبت بردی محمد اف جلسه شورای امنیت دولتی ترکمنستان را در همین محل برگزار کرد. در آغاز جلسه ، رئیس دولت خاطرنشان کرد مجتمع جدیدی برای از بین بردن مواد مخدر و سایر داروهای ضبط شده در گردش غیرقانونی، به بهره برداری رسید و در مراسم افتتاحیه بیش از 122 کیلوگرم مواد مخدر سوزانده و نابود شد.

وی افزود: مواد مخدر تأثیر منفی و مخربی بر سلامت انسان دارد. در این راستا ، ما باید به مبارزه بدون سازش با این معضل ادامه دهیم. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول