اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش برف در نقاط سردسیر و ارتفاعات البرز و زاگرس/نزول باران از 15 آذر در پایتخت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه 15 آذر در‌ ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر، بارش برف خواهیم داشت، گفت: شنبه آسمان تهران ابری در برخی ساعات با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در نقاط سردسیر و ارتفاعات البرز و زاگرس/نزول باران از 15 آذر در پایتخت

صادق ضیائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۴ آذر به تدریج با ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، در شمال خلیج فارس و استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های واقع در غرب سواحل خزر و در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پراکنده پیش بینی می شو.د

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه به تدریج گستره فعالیت این سامانه بارشی جنوب غرب، مرکز، شرق، غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، البرز، قزوین و تهران را در بر می گیرد، همچنین با نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل خزر بارش در این مناطق تقویت می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه در‌ ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر بارش برف و در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه ۱۶ آذر در کل کشور غیر از جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش خواهیم داشت، روز دوشنبه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور کاسته می‌شود و این سامانه در جنوب فارس، استان کرمان، استان هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز دوشنبه ۱۷ آذر بارش در غرب سواحل خزر بارش ها ادامه دارد همچنین در استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی، مرکزی، قم و اصفهان بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: روز سه شنبه ۱۸ آذر بارش خفیف باران در غرب سواحل خزر ادامه دارد و در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت و به تدریج این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی گفت: روز شنبه ۱۵ آذر شدت بارش‌ها در جزایر شمال خلیج فارس، برخی مناطق گیلان و بوشهر و ‌روز یکشنبه شدت بارش‌ها در شمال بوشهر، فارس، کرمان، جنوب خراسان جنوبی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان مرکزی، جنوب تهران، همچنین قم و گیلان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌‌روز دوشنبه ۱۷ آذر در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان و غرب مازندران بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

ضیائیان با بیان اینکه فردا تا یکشنبه غرب دریای خزر‌ مواج خواهد بود، ‌گفت: فردا و شنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین روز دوشنبه، شرق‌ خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران جمعه ۱۴ آذر ابری در برخی ساعات با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و هفت درجه خواهد بود؛همچنین روز شنبه آسمان تهران ابری در برخی ساعات با بارش باران پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز یکشنبه نیز حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۳‌ درجه زیر صفر همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول