اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

9 قابلیت که دوربین خودروی شما حتما باید از آن برخوردار باشد!

دنیای رانندگی تجربه های تلخ و شیرین بسیار دارد. گاهی به شاهد نیاز دارید و گاهی هم به یک همراه برای ثبت لحظه ها. دوربین خودرو همان شاهدی ست که به شما کمک می کند تا اگر تصادفی رخ داد، نشان دهد مقصر کیست. مخصوصا وقتی شخصی به صورت عمدی خود را جلوی اتومبیل شما بیندازد.

9 قابلیت که دوربین خودروی شما حتما باید از آن برخوردار باشد!

دنیای رانندگی تجربه های تلخ و شیرین بسیار دارد. گاهی به شاهد نیاز دارید و گاهی هم به یک همراه برای ثبت لحظه ها. دوربین خودرو همان شاهدی ست که به شما کمک می کند تا اگر تصادفی رخ داد، نشان دهد مقصر کیست. مخصوصا وقتی شخصی به صورت عمدی خود را جلوی اتومبیل شما بیندازد! دوربین خودرو همان نگهبانی ست که شب ها، وقتی خودرو پارک و شما خواب هستید، تمام اتفاقات پیرامونش را ضبط می کند؛ مبادا که آسیبی به خودرو وارد شده باشد. دوربین خودرو همان همراهی ست که در سفر می تواند بدون اینکه ما را درگیر ضبط تصویر شویم، لحظات بیاد ماندنی ای را برایمان ثبت کند.

میلیون ها راننده در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که بدون دوربین خودرو نباید وارد خیابان ها شوند. این موضوع در ایران هم کم کم جا افتاده و دوربین خودرو به عنوان یکی از نیازهای اساسی، جای خود را در میان رانندگان وسایل نقلیه باز کرده است.

یک دوربین خودروی خوب، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که این نوشته با هدف "راهنمای قبل از خرید" منتشر شده است. خیلی مهم است که قبل از خرید دوربین خودرو (Dashcam)، این موارد را در ذهن داشته باشید. در غیر اینصورت ممکن است خرید خوبی انجام ندهید!

 

کیفیت فیلمبرداری

اولین ویژگی بارزی که باید بررسی کنید، کیفیت فیلمبرداری دوربین است. چون شما فقط نمی خواهید یک دوربین نصب کنید. می خواهید در موقع لزوم، این دوربین تصاویری را ضبط کند که جزئیات مثل پلاک خودروی مورد نظر در آن مشخص و قابل رهگیری باشد.

حداقل کیفیت ضبط تصویری که باید مد نظر داشته باشید، 1080 FullHD باید باشد. دوربین هایی که پایین تر از این کیفیت را پشتیبانی می کنند، عموما در نمایش جزئیات ضعیف هستند.

فیلمبرداری در شب

یکی از ویژگی های بسیار مهم و غیر قابل چشم پوشی، قابلیت فیلمبرداری در شب است. چون بیشتر اتفاقات در شب می افتد و شما باید یک ضبط بی نقص و واضح در نور شب داشته باشید. البته که فقط ثبت عبارت "فیلمبرداری در شب" روی جعبه دوربین کفایت نمی کند. همه دوربین ها این کار را انجام می دهند. اما مهم اینست که کدام یک، عملکرد مناسب تری نسبت به این قابلیت دارند.

برای اینکه بدانید کدام دوربین قابلیت فیلمبرداری در شب مناسب تری دارد، باید به عدد دیاگرافم دقت کنید. دوربین خودرو یا دیاگرافم کمتر از 1.6 نمی تواند کیفیت فیلمبرداری در شب مطلوبی را به شما ارائه دهد.

سنسور حرکتی

سنسور حرکتی یا Motion Detection قابلیتی ست که برای مدیریت انرژی و حافظه دوربین خودرو باید در نظر گرفته شود. دوربین اتومبیل شما نباید مداوما در حال ضبط باشد. ضبط تصاویر صرفا باید در لحظات لازم انجام شود. این سنسور به دوربین شما کمک می کند تا به تحرکات اطراف حساس باشد. اگر تحرکی در اطراف دریافت کند، دوربین از حالت Stand-by خارج شده و شروع به ضبط تصویر می کند. بنابراین هم در مصرف حافظه صرفه جویی می شود، هم مصرف برق خودرو.

سنسور گرانش

وجود این سنسور در دوربین خودرو بسیار حیاتی ست. سنسور گرانش یا G-Sensor، به دوربین شما توانایی تشخیص تصادف را می دهد. به ضربه حساس است و وقتی ضربه ای را از هر سو دریافت کند، دوربین را وارد حالت ضبط می کند. بنابراین با نصب یک دوربین اتومبیل مجهز به این ویژگی، می توانید مطمئن باشید که تمام ضربه های وارد شده به اتومبیل شما ضبط خواهند شد.

پشتیبانی از ParkMode

بسیاری از اتفاقات ممکن است زمانی بیفتد که شما کنار خودرو نیستید. باید بدانید چه شخصی روی بدنه خودرو خط کشیده یا چگونه، وقتی که خودرو پارک بوده، با آن تصادف کرده اند. این یکی از کارکردها غیر قابل چشم پوشی دوربین های خودروست و اکثر تولید کننده سعی می کنند که دست کم، یک توانایی جزیی از ParkMode را در محصولشان بگنجانند. اما کیفیت عملکرد "حالت پارک" به شدت مهم است. هر دوربینی که انتخاب می کنید، قبل از خرید باید کیفیت ParkMode مدل مورد نظرتان را در اینترنت جستجو کنید و فیلم هایش را ببینید. به اضافه اینکه پشتیبانی از حالت های Buffered و Low Bitrate در حالت پارک برای محصول مورد نظر مزیت محسوب می شود.

پشتیبانی از کارت حافظه ظرفیت بالا

ذخیره سازی فیلمبرداری FullHD نیاز به فضای قابل توجهی دارد. اکثر دوربین های خودروی موجود در بازار ایران، توانایی پشتیبانی از کارت های حافظه 256 گیگابایتی را ندارند. اما شما باید دوربینی را انتخاب کنید که بتواند این حجم از ذخیره سازی را پشتیبانی کند.

زاویه دید

دوربین شما برای یک پوشش کامل تصویری، دست کم باید عرض معبر پیش رو را پوشش دهد. این عرض معبر معادل 4 لاین عبور خودرو در یک بزرگراه است. برای اینکه این پوشش تصویری را داشته باشید، باید دوربینی را انتخاب کنید که زاویه دید حداقلی 130 درجه ای را دارا باشد. با این زاویه دید خیالتان راحت است که چیزی را از دست نمی دهید.

نظرات مشتریان قبلی

دسترسی به نظرات مشتریان قبلی محصول مورد نظر ما، در دنیای دیجیتال این روزها، بسیار آسان شده است. سری به دیجیکالا بزنید؛ دوربین خودرو را جستجو کنید؛ در بخش نظرات محصولات، می توانید عملکرد واقعی دوربین خودروی مد نظر خود را مطالعه کنید. آنجا جاییست که محصول وارد مرحله بهره برداری شده و کسی هم که نظر خود را ثبت کرده، می تواند دیدگاهی نزدیک به دیدگاه شما داشته باشد.

البته در انتخاب قابلیت ها و انتظارات سعی کنید زیاده خواه باشید. چون دوربین خودرو محصولی ست که بیشتر در مواقع بحرانی به کار شما می آید.

پشتیبانی فنی

بسیار از برندهای دوربین خودرو فقط به ایران وارد می شوند، بدون اینکه خدمات پس از فروش یا ضمانت داشته باشند. یعنی از لحظه ای که محصول را خریدید، دیگر خودتان هستید و خودتان! در مورد محصولات الکترونیک، تحت هیچ شرایطی ریسک نکنید! محصولی که می خرید، اگر وارداتی ست ( که در مورد دوربین های خودرو مشخصا همه وارداتی هستند!)، باید نماینده فروش و خدمات رسمی در ایران داشته باشد. باید شماره ای وجود داشته باشد که همیشه پاسخگوی سوالات شما باشد. باید کارشناسان رسمی ای وجود داشته باشند تا شما را به نحو احسن راهنمایی کنند.

برای خرید دوربین خودرو حتما به دنبال یک نماینده رسمی بگردید!

خوشبختانه برندهای معتبری مثل VIOFO، نماینده رسمی فروش و خدمات در ایران دارند. برای ارتباط با شرکت دوردیدتک که نماینده رسمی VIOFO در ایران است، می توانید به وبسایت doordidtech.com مراجعه کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول