اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

درموسسه تحقیقات دیم مراغه انجام شد/ معرفی 12 رقم جدید برای مناطق مختلف دیم خیز کشور

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از معرفی 12 رقم جدید برای مناطق مختلف دیم خیز کشور تا پایان سالجاری در موسسه تحقیقات دیم مراغه خبر داد.

درموسسه تحقیقات دیم مراغه انجام شد/ معرفی 12 رقم جدید برای مناطق مختلف دیم خیز کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، صابری گلکاری در حاشیه بازدید سید علی موسوی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه از نمایشگاه دستاوردهای موسسه، آزمایشگاههای بیوتکنولوژی، خاک شناسی، آفات و بیماری‌ها، مزارع تحقیقاتی، واحد تحقیقات تنش‌های زیستی گیاهان لگوم و دانه‌های روغنی، واحد به نژادی سریع و کارگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی موسسه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح اقدامات تکمیل شده زیرساختی در موسسه، به اهمیت واحدهای تحقیقاتی جدید در کاهش آسیب‌پذیری تولید در عرصه‌های دیم، افزایش پایداری در تولید و تسریع در معرفی ارقام جدید اشاره کرد.

وی اظهار داشت: موسسه دیم از بدو تاسیس تا سال 98 موفق به معرفی 75 رقم در زمینه‌های غلات، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و دانه های روغنی برای مناطق مختلف دیم خیز کشور معرفی گردیده است و در سال جهش تولید، با معرفی 12 رقم جدید تا پایان سال جاری نقش مهمی در امنیت غذایی کشور خواهد داشت.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور در موسسه و آشنایی با فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردهای مهم موسسه، نقش موسسه دیم را در تامین امنیت غذایی کشور با اهمیت دانست و از زحمات ریاست و کارکنان موسسه تشکر نمود.

موسوی در ادامه بحران آب را یکی از اولویت‌های کاری مهم مسئولین ذیربط بیان کرد که موسسه در بهبود این بحران می تواند نقش مهمی را ایفاء کند.

وی اظهار کرد: فرمانداری در سال جهش تولید با همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با موسسه همکاری خواهند کرد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه همچنین قول مساعد داد که در جریان عبور آزاد راه از اراضی موسسه در حفظ زیرساخت‌های موسسه تلاش کند.

انتهای پیام/60007/و

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول