اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سیاست های اشتباه مشکل ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا را بیشتر کرده است

یک کارشناس مالی آمریکا میگوید: سیاست های اشتباه بانک مرکزی آمریکا باعث شده مشکلات ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور بیشتر شود.

سیاست های اشتباه مشکل ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا را بیشتر کرده است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پتر شف از مدیران کارگزاری بورس آمریکا معتقد است بازارهای بورس تحت تاثیر تولید واکسن کرونا پیشرفت خوبی دارد اما واقعیت این است که کسی نمی گوید که این واکسن ها چه تاثیری در درمان داشته و چه پیشرفتی در این زمینه بوده است.

این صاحب نظر در حوزه اقتصادی و ما لی معتقد است که این نوسانها تحت تاثیر سیاست های بانک مرکزی و دولتمردان آمریکا است.

بر اساس کارگزاری های داخلی مشکل اصلی اتفاقا دولت آمریکا است که به اصطلاح تزریق پول را برای حمایت از بیماری کووید 19 انجام میدهد و این مسئله شرایط بسیار بدی را برای اقتصادی این کشور رقم زده است.

 بر اساس این گزارش شاخص داوجونز ماه گذشته به طوری میانگین 11.8 درصد رشد داشت و بهترین شرایط خود را از سال 1928 تاکنون رقم زد شاخص اس اند پی و نزدک هم بهترین رشد خود را از ماه آوریل تا مارس را داشتند.

شف میگوید که این افزایش و رشد بورس آمریکا در حقیقت حبابی بیش نیست و به اصطلاح کمک های حمایتی آمریکا از بیماری کووید 19 آسیب جدی را به اقتصاد این کشور وارد می کند.

وی خاطر نشان می کند که در حال حاضر 17 میلیون خانوار آمریکایی نتوانسته اند اقساط مسکن خود را پرداخت کنند و حدود 6 میلیون آمریکایی هم در آستانه اقدام بانک برای تخلیه منازل آنها طی چند ماه آینده قرار گرفته اند.

وی تاکید می کند دلیلی که اقتصاد آمریکا اکنون با مشکلات زیادی مواجه است به دلیل مداخله های بدون حساب و کتاب این کشور در اقتصاد این و نیز تزریق محرک های مصنوعی است که با هدف مقابله با بیماری کوید 19 در این کشور صورت می گیرد درحالی که خسارت خود بیماری کووید 19 شاید به این اندازه نباشد.

اقدامات بانک مرکزی و سیاست های مالی این کشور کاری کرده که اقتصاد آمریکا در حقیقت درد و رنج کووید 19 را حس نکند و باعث شده که مشکلات حاصل از کووید 19 در اقتصاد این کشور به طور اساسی برطرف نشود و این مشکلات روز به روز بزرگ و بزرگتر می شود.

انتهای پیام/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول