اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد.

آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس پایش‌ها و آزمایشات انجام شده، مشاهده میدانی و گزارشات رسیده آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد.

وی افزود: گروه‌های مشترک پایش و رصد محیط زیست و دامپزشکی برای سلامت پرندگان در استان فعال هستند و براساس نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزا مشاهده نشده است.

بهداد ادامه داد: نمونه‌برداری از تالاب‌ها و طیور بومی نشان می‌دهد که هیچ مورد از بیماری یاد شده در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد و بر این اساس حیات وحش، طیور بومی و مرغداری‌های صنعتی استان از آنفلوآنزا حاد پرندگان پاک هستند.

وی افزود: تمام آزمایشات مربوط به آنفلوآنزا پرندگان در عرض چهار تا پنج ساعت در آزمایشگاه‌های مجهز استان انجام می‌شود و تاکنون نگرانی از این بابت وجود نداشته است، ولی با این حال با حساسیت تمام و دقت کامل رصد و پایش آنفلوآنزا پرندگان در آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول