اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ محکم استاندار به اظهارات سوزناک یک مدیر!/کلانتری: راضی به تشییع روزانه 50 جنازه هستید؟

در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیران به فریادخواهی از اصناف استان برآمد و به شدت از برخی محدودیت‌ها که موجب ضرر و زیان گسترده اصناف و فروشندگان در استان شده انتقاد کرد که البته استاندار هم جواب او را داد.

پاسخ محکم استاندار به اظهارات سوزناک یک مدیر!/کلانتری: راضی به تشییع روزانه 50 جنازه هستید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیران به فریادخواهی از اصناف استان برآمد و به شدت از برخی محدودیت‌ها که موجب ضرر و زیان گسترده اصناف و فروشندگان در استان شده انتقاد کرد.

ارشدی رئیس اتاق اصناف که در نشست ستاد کرونا حضور یافته بود اظهار کرد: من صدای تعداد 6500 واحد صنفی هستم که در این روزها تعطیل شده‌ا‌ند.

وی گفت: بازاریان ما از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 9 مرحله به مدت 75 تا 90 روز تعطیل شده‌‌اند و من اینجا فریاد آن‌ها را به گوش شما می‌رسانم.

ارشدی با خطاب قرار دادن استاندار گفت: همان گونه که ما باید صدای ضجه مردم را در از دست دادن عزیزان خود بشنویم باید صدای خرد شدن استخوان بازاریان را همه گوش دهیم.

وی با بیان اینکه چک‌های برگشتی و اجناس روی دست مانده و فاسد شده موجب ورشکسته شدن اصناف شده است اظهار کرد: پوشاکی که برای ایام عید تدارک دیده بودند روی دستشان ماند و اکنون هم لباس‌هایی که برای زمستان تدارک دیده شده همان بلای پوشاک عید بر سرش آمد.

رئیس اتاق اصناف استان ادامه داد: نمی‌شود هر دستورالعملی که ستاد کرونای ملی برای کشور و شهرهای بزرگ اتخاد کرده برای اینجا هم اعمال کرد کار ستاد ملی کارشناسی شده نیست گل فروشی‌ها در سراسر کشور ورشکسته شده‌ا‌ند امروز خبر می‌دهند که باید گل فروشی‌ها تعطیل شوند تا گل روی دست فروشنده بماند.

ارشد تصریح کرد: وقتی گل عمر یک روزه دارد چرا از دو هفته قبل خبر نمی‌دهند که گل فروشی‌ها هم شامل محدودیت می‌شوند تا این گونه ضربه بر پیکره گل فروشی وارد نشود و دیگر فروشندگان نیز به همین قسم دچار ورشکستگی نشوند.

این مسوول ادامه داد: از قبل اعلام کنند که در پی تعطیلی هستیم نه این که مانند زلزله در یک آن به فروشنده خبر دهند و این گونه اسباب ضرر و زیان سنگین آن‌ها فراهم شود.

وی در ادامه گفت: اصناف استان ما که ماند شهرها و استان‌های بزرگ مقتدر نیستند این‌ها عده‌ای هستند که از همه جا رانده شده و به درگاه خدا پناه آورده‌ا‌ند و اقدام به کاسبی می‌کنند اما امروز با این نوع تدبیر ورشکسته شده‌‌اند.

رئیس اتاق اصناف استان با اشاره به اینکه شرایط برای کسبه خیلی سخت شده است گفت: بازرسان ما سرشان را جلوی سنگ هم گذاشته‌‌اند، کتک هم خورده‌ایم اما دیگر توان نداریم.

به گزارش فارس؛ به دنبال این اظهارات رئیس اتاق اصناف استان، استاندار از چنین اظهار نظری به شدت انتقاد کرد و گفت: آقایان جوری گارد می‌گیرند که انگار وقتی واحدهای صنفی بسته شد ما به دنبال جمع کردن پول‌های آن‌ها در بازار هستیم!.

کلانتری ادامه داد: آقای مدیر؛ شاید هنوز نمی‌دانید که اوضاع کشور بحرانی است آیا موقع حرف زدن شرایط کشور را هم می‌سنجید؟.

استاندار با بیان اینکه از مقام معظم رهبری در راس کشور گرفته تا پایین یک نفر هم راضی نیست چنین شرایطی حاکم باشد و واحدی تعطیل شود، افزود: یک مقدار باید بدانید که چه می‌گویید اگر روی شما در استان فشار است در همه جهان و کل ایران هم فشار وجود دارد و همه دنیا از دست این ویروس دست به محدودیت زده‌ و دچار ضرر شده‌اند.

وی ادامه داد: این که می‌گویید فقط در استان ما بعضی صنوف تعطیل هستند و در بقیه جاها تعطیل نیست حرفی است که خیلی‌ها می‌زنند و موضوعیت ندارد، طبق قانون آن‌هایی که باید تعطیل کنند در همه جای کشور و استان ملزم به تعطیلی هستند.

این مسوول گفت: ما اختیار قانونی نداریم که به دلخواه خود در استان به برخی اجازه کسب و کار بدهیم این‌ها تصمیمات ستاد ملی کروناست و اگر تخلف کنیم مجرم شناخته می‌شویم، مگر بیمار روانی باشیم که اجازه دهیم تخلفی در این وانفسای شیوع ویروس مرگبار کرونا صورت گیرد.

استاندار افزود: تصمیمات برای خروج از بحران شیوع  ویروس است و از سر اضطرار اوضاع چنین شده تا بحران مرگ و میر شدیدتر نشود نمی‌توان اجازه داد روزانه 50 نفر را به دلیل بیماری کرونا تشییع جنازه کنند بنابراین جان مردم بیش از باز بودن واحدهای صنفی برای ما مسوولان و البته خود مردم ارزش دارد.

کلانتری در ادامه با دلجویی از رئیس اتاق اصناف استان گفت: می‌دانم که حرف‌های شما هم از سر دلسوزی بوده اما اگر بخواهیم رعایت نکنیم باید روزانه 40 تا 50 جنازه کرونایی در استان تشییع شود که هیچ شخصی راضی به این امر نیست.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول