اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جوانانی که برای محرومان زنجانی خانه می‌سازند/ساخت 3 خانه و تعمیر اساسی 8 واحد مسکونی و مدرسه

مسؤول گروه جهادی سرداران شهید زنجان فعالیت گروه در زمینه تعمیر و ترمیم خانه‌های نیازمندان و مدارس روستا را از دیگر برنامه‌های این گروه عنوان کرد و گفت: جهادگران در این زمینه تلاش‌های زیادی داشتند که به لطف خداوند و حمایت بسیجیان و خیران پنج واحد مسکونی محرومان و سه مدرسه روستایی به صورت ویژه تعمیر و بازسازی شده است.

جوانانی که برای محرومان زنجانی خانه می‌سازند/ساخت 3 خانه و تعمیر اساسی 8 واحد مسکونی و مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وقتی اتفاق یا حادثه‌ای طبیعی یا غیرطبیعی رخ می‌دهد و مردم نیاز به همراهی و یاری و کمک دارند، این گروه‌های جهادی هستند که شاید قبل از سازمان‌ها و نهادها دست به کار شده و خود را به صحنه می‌رسانند.

فقرزدایی و خدمت به مردم بی‌منت و بی‌مزد و مواجب و در راه رضای خدا از ویژگی‌های اصلی گروه‌های جهادی است، گروه‌هایی که با حضور جوانان تشکیل شده و این روزها جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده‌اند.

یکی از گروه‌‌های جهادی فعال شهرستان زنجان، گروه جهادی سرداران شهید است که در مناطق روستایی فعال بوده و اقدامات خوبی را نیز در مناطق زیر پوشش به محرومان و نیازمندان ارائه کرده است.

خدمات بی‌منت و شبانه‌روی گروه جهادی سرداران شهید بهانه‌ای است، تا در خدمت مسؤول گروه جهادی سرداران شهید و مسؤول رسانه‌ای این گروه باشیم.

ضد عفونی 103 روستا در بخش مرکزی زنجان

مسؤول گروه جهادی سرداران شهید زنجان با اشاره اینکه حوزه سرداران شهید یک حوزه روستایی است و خدمات آن به اهالی زیر پوشش ارائه می‌شود، اظهار کرد: 110 روستای بخش مرکزی در حوزه فعالیت این گروه جهادی است.

بهرام نجفی با بیان اینکه خدمات و فعالیت‌های این گروه جهادی از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور شکل جدید به خود گرفت و در این راستا ضد عفونی معابر روستایی را با همت اعضای گروه انجام دادیم، تصریح کرد: در ابتدا بیش از 103 روستا را با حضور اعضای گروه از 15 اسفندماه 1398 ضد عفونی کردیم.

وی با بیان اینکه پوشش دادن این همه روستا بسیار سخت بود، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم همه روستاها را لااقل در هفته دو بار ضد عفونی کنیم با حضور دهیار و جوانان روستا گروهی را برای ضد عفونی هر روستا تشکیل دادیم.

نجفی با بیان اینکه در زمینه ارائه بسته‌های معیشتی و غذایی قبل از کرونا اقداماتی در روستاها زیر پوشش، توسط گروه به مناسبت‌های مختلف انجام می‌گرفت، ادامه داد: اما بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در راستای کمک به محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا، این کارها شکل خاصی به خود گرفت و با قدرت و قوت ادامه یافت.

مسؤول گروه جهادی سرداران شهید زنجان با بیان اینکه مواد ضد عفونی را تهیه و در اختیار گروه‌هایی که تشکیل شده بود قرار می‌دادیم تا روستاها را ضد عفونی کنند، تصریح کرد: با این اقدامات کارهای خوبی در روستاها در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام گرفت و آموزش‌های خوبی هم به روستائیان ارائه شد.

توزیع 2 هزار 200 بسته معیشتی در روستاهای زنجان

وی از تهیه و توزیع بیش از یک هزار و 500 بسته معیشتی با ارزش تقریبی 500 هزار تومان به همت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این مدت خبر داد و گفت: این بسته‌ها در مناطق روستایی زیر پوشش و در بین خانوادهای نیازمند و محروم توزیع شده است.

مسؤول گروه جهادی سرداران شهید زنجان در ادامه از تهیه یک هزار بسته بهداشتی توسط جهادگران گروه جهادی و توزیع آن در بین مردم و نیازمندان خبر داد و گفت: در این مدت همچنین بیش از 700 بسته معیشتی نیز توسط اعضای گروه جهادی تهیه و در بین محرومان و جامعه هدف توزیع شده است.

نجفی در مورد شناسایی افراد نیازمند نیز با اشاره به اینکه شناسایی افراد و خانوارهای نیازمند به عهده پایگاه‌های بسیج مستقر در روستا گذاشته شده است، گفت: پایگاه‌های بسیج در روستاها مسؤول هستند تا از نیازمندان روستاهای مستقر و یا روستاهای اطراف را شناسایی و به گروه جهادی معرفی کنند.

ساخت 3 واحد مسکونی و تعمیر 8 واحد مسکونی و 3 مدرسه

وی مهمترین بخش اقدامات گروه را کارهای عمرانی و ساخت و ساز منازل روستایی و تعمیر آنها در مناطق زیر پوشش برشمرد و افزود: این گروه جهادی توانسته است با کمک خیرین در دو روستای به صورت مستقیم و یک واحد به صورت مشارکتی با پایگاه روستایی برای نیازمندان این مناطق از صفر تا 100 ساخته و تحویل دهد.

مسؤول گروه جهادی سرداران شهید زنجان فعالیت گروه در زمینه تعمیر و ترمیم خانه‌های نیازمندان و مدارس روستا را از دیگر برنامه‌های گروه عنوان کرد و گفت: جهادگران در این زمینه تلاش‌های زیادی داشتند که به لطف خداوند و حمایت بسیجیان و خیران پنج واحد مسکونی محرومان و سه مدرسه روستایی به صورت ویژه تعمیر و بازسازی شده است.

نجفی با بیان اینکه بیشتر کمک‌ها و هزینه‌ها از طریق اعضای گروه‌های جهادی و به صورت خود جوش توسط مردم جمع‌آوری می‌شود، افزود: علاوه بر تهیه سه مورد جهیزیه شامل اجاق گاز، بخاری و آبگرمکن برای سه خانوار نیازمند با ارزش تقریبی 20 میلیون تومان و تحویل به زوج‌های جوان تعدادی هم کمک‌های موردی لوازم خانگی و نیازهای محرومان داشتیم که به همت اعضای گروه انجام شده است.

در ادامه مسؤول فضای مجازی گروه جهادی سرداران شهید زنجان نیز با بیان اینکه اعضای گروه جهادی را اکثرا جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: البته هستند افراد بالای50 تا 60 سال هم که در بحث کمک‌ها و فعالیت‌های جهادی حضور دارند.

حضور پر شور جوانان در گروه جهادی سرداران شهید

محمد سعادتی با اشاره به اینکه روحیه جهادگری و کمک به همنوعان در افراد بالا است، خاطر نشان کرد: بیشتر افراد خودشان دنبال کمک به مردم و شرکت در برنامه‌های جهادی هستند و برخی از افراد نیز  با توجه به کلیپ‌های کمک‌رسانی و خدمات‌دهی که در فضای مجازی پخش می‌شود، مشتاق حضور در گروه‌های جهادی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ کمک دولتی برای انجام  خدمات رسانی به گروه‌های جهادی نشده است، ادامه داد: انتظار از مسؤولان بیشتر در بعد مالی است با توجه به اینکه گروه‌هایی جهادی دارای روحیه کمک‌رسانی هستند و سطح نیاز در جامعه به ویژه در روستاها زیاد است و باید کمک بیشتری شود.

مسؤول فضای مجازی گروه جهادی سرداران شهید زنجان با اشاره به اینکه به نظر من توجه و رسیدگی در شهرها بیشتر متمرکز شده و در برخی موارد نیازمندان و محرومان در روستاها فراموش شده است، خاطر نشان کرد: در یکی از روستاها پیرزن نابینایی برای تعمیر واحد مسکونی و کمک‌رسانی معرفی شد که وقتی ما مراجعه کردیم دیدیم که در سرمای خانه پتو پیچ کنار بخاری نشسته و سقف خانه‌اش چکه می‌کند.

سعادتی با اشاره به اینکه هر کس در توان خود در تلاش است تا گامی در راستای کمک به محرومان بردارد، خاطر نشان کرد: در روستای حسین‌آباد وقتی واحدی برای یک محروم می‌ساختیم، یک کودک برای اینکه کمکی در روند ساخت ساختمان محرومان داشته باشد، برگه زرد آلوهایی را که خودش چیده و خشک کرده بود را آورد و بین جهادگران توزیع کرد تا اعضای گروه انرژی بگیرند.

 انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول