اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شیب کاهشی تعداد بستری ها و مبتلایان به کرونا در نیشابور

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بستری ها و مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان شیب کاهشی ملایم دارد.

شیب کاهشی تعداد بستری ها و مبتلایان به کرونا در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محسن عظیمی نژاد امشب در نشست خبری در که در سالن جلسات دیالیز نیشابور برگزار شد، اظهارکرد: از شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون، آبان مرگبارترین ماه در نیشابور بود که با منع تردد و اعمال محدودیت دو هفته‌ای وضعیت قرمز این شهرستان به نارنجی تغییر پیدا کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: نارنجی شدن وضعیت این شهرستان به معنای اتمام همه‌گیری ویروس کرونا نیست و اگر مردم رعایت نکنند زمستان ما از آبان ماه سیاه‌تر و مرگبارتر است.

وی با بیان اینکه اگر محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد، طبق پیش‌بینی‌های مجامع علمی میزان مرگ و میر ما به ۸۰۰ نفر می‌رسید، بیان کرد: هفته آینده وضعیت نیشابور از قرمز، نارنجی می‌شود، اما اگر مردم دوباره به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند بنابراین وضعیت شهرستان نیشابور دوباره قرمز می‌شود.

عظیمی نژاد ادامه داد: با اینکه از هفته آینده وضعیت کرونا در نیشابور نارنجی می‌شود و تعداد مبتلایان بستری شیب کاهشی ملایمی دارد اما تعداد بستری‌های آی سی یو این شهرستان هنوز روند کاهشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه با رسیدن به وضعیت نارنجی، برای بررسی آمار و اندازه‌گیری میزان موفقیت فرصتی دو هفته‌ای لازم است، تصریح کرد: دورهمی‌ها، مهمانی‌های خصوصی و شب‌نشینی شب یلدا  ما را با وضعیت هولناکی مواجه می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشار خون، بیماری‌های قلبی و دیابت دارند باید بدانند که سیستم قلب و عروق در برابر کرونا بسیار ضعیف است بنابراین باید بیشتر از دیگران رعایت کنند.

عظیمی نژاد با بیان اینکه اگر ما ویروس کووید ۱۹ را جدی نگیریم، ویروس در کشتن ما بسیار جدی است، افزود: در طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج برای کنترل ویروس کووید ۱۹ از بسیجیان و جوانان هلال احمر کمک گرفته شد.

وی ادامه داد: طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از ۲۹ آبان در قالب ۴ کمیته شهرستانی فعالیت خود را به همراه نماینده بسیج و دانشکده علوم پزشکی در نیشابور آغاز کرده است که ۸۴۵ نفر بسیجی در شناسایی مبتلایان، قرنطینه خانگی و کمک‌های حمایتی در این طرح با علوم پزشکی همکاری می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در پایان یادآور شد: در طرح شهید سردار سلیمانی افراد مشکوک شناسایی شده، با ارائه کد ملی تست کرونا می‌دهند و مبتلایانی که تست کرونای آنها مثبت شده اگر قرنطینه خانگی را رعایت نکنند، براساس کارت ملی شناسایی و میزان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند چراکه یکی از عوامل مهم انتشار این بیماری مبتلایان ناقل هستند.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول