اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس، اظهارات ضد فلسطینی وزیر تجارت بحرین را محکوم کرد

حماس اظهارات وزیر تجارت و صنعت بحرین در باره قصد این کشور در خرید محصولات تولیدی شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم کرد.

حماس، اظهارات ضد فلسطینی وزیر تجارت بحرین را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات وزیر تجارت و معادن بحرین در ارتباط با شهرک‌های صهیونیست نشین را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

«سامی ابو زهری»، سخنگوری حماس امروز پنجشنبه گفت: «اظهارات وزیر تجارت بحرین مبنی بر اینکه کشورش با تولیدات این شهرک‌ها تعامل خواهد داشت، نقض آشکار قوانین بین‌الملل است».

او گفت که این گونه اظهارات بحرینی‌ها نشانگر سقوط آن‌ها و ایستادن آن‌ها در صف اشغالگران علیه فلسطینیان است.

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، سخنگوی حماس از مردم بحرین خواست بر دولتشان برای منصرف شدن از این گونه مواضع «ذلیلانه و ضد فلسطینی» فشار بیاورند.

«زاید بن راشد الزیانی»، وزیر تجارت، صنعت و گردشگری بحرین امروز در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی گفت: «بحرین بین تولیدات اسرائیل و آن محصولاتی که در شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری تولید می‌شود، فرقی قائل نیست و بر این اساس تعامل خواهد کرد که این تولیدات همه اسرائیلی هستند».

بحرین بعد از امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شهریور ماه گذشته، روابط تجاری و سیاسی خود را به همراه امارات آغاز کرده است.

قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ کرانه باختری را اراضی فلسطینی می‌شناسد و هرگونه شهرک‌سازی و تولید محصولات در این منطقه را غیر قانونی و فروش آن را تحریم کرده است. اتحادیه اروپا بخش مربوط به محصولات تولید در این شهرک‌ها حساسیت زیادی دارد و آن‌ها را تحریم کرده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول