اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

محدودیت ترددها به قوت خود باقی خواهد بود/ خروج فریدن از وضعیت قرمز کرونا پس از ماه‌ها

فرماندار فریدن با اشاره به اعمال محدودیت در ترددهای برون شهری، گفت: ترددها به قوت قبل خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و نیز ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع بوده و وسایل نقلیه متخلف به ازای هر ۲۴ ساعت، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

محدودیت ترددها به قوت خود باقی خواهد بود/ خروج فریدن از وضعیت قرمز کرونا پس از ماه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، سید تقی معین‌الدینی امروز در نشست خبری اظهار داشت:  با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت ، وضعیت کنونی شهرستان فریدن نارنجی است.

فرماندارشهرستان فریدن از همراهی مردم فریدن در اجرای محدودیت های جامع کرونایی قدردانی کرد و خواستار تداوم آن در شرایط نارنجی تا تغییر وضعیت به سفید شد.

وی گفت : افزایش رفتارهای عادی انگاری در برابر شیوع کرونا همواره مهم ترین عامل رو به وخامت گذاشتن وضعیت شهرستان است و امیدواریم مردم فهیم شهرستان فریدن همچنان که در رسیدن به وضعیت نارنجی همگام ما بودند تا رسیدن به وضعیت سفید هم همراهی لازم را داشته باشند.

معین‌الدینی افزود : تا رسیدن به وضعیت زرد و سفید همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم و این به معنای رها کردن محدودیت‌ها و ساده‌انگاری و عبور از محدودیت‌ها نیست؛ چرا که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی امکان افزایش مبتلایان به کرونا تبدیل شدن از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز وجود دارد.

فرماندار فریدن ضمن قدردانی از مردم این شهرستان به خاطر رعایت نکات بهداشتی از آنان خواست همچنان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند و بر اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند دقت داشته باشند.

وی اضافه کرد: وضعیت هشدار شهرستان از قرمز به نارنجی تبدیل شد و بر همین اساس، فقط گروه شغلی ۳ و ۴ محدودیت فعالیت دارند و تا زمان تصمیم‌گیری جدید محدودیت‌های کرونایی در فریدن همچنان ادامه خواهد داشت.

معین‌الدینی گفت : همچنان که بارها اعلام شده بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به کرونا به دلیل دورهمی خانوادگی است بنابراین بهترین مدل مقابله و پیشگیری از کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و دوری از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است و همه ما باید تابع قوانین باشیم و سلامت خود، خانواده و جامعه را با سهل‌انگاری‌ها به خطر نیندازیم.

فرماندار شهرستان فریدن با بیان اینکه کاهش ۲۰ درصدی آمار مراجعه بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان اثر بخشی اجرای طرح جامع محدودیت‌ها را نشان می دهد، گفت: طبق آمار شهرستان فریدن طی این مدت تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ کاهش ۲۰ درصدی داشته  و تعداد فوتی‌های کرونایی نیز کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: از آغاز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی با هدف نظارت دقیق بر اجرای محدودیت‌ها تاکنون ۲۱ واحد صنفی پلمب و ۳۳۰ مورد از واحد صنفی تذکر کتبی دریافت کردند.

معین الدینی در خصوص کنترل ترافیکی در طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی عنوان کرد: در دو هفته گذشته ۴۹ قبض جریمه۵۰۰ هزار تومانی و ۲۳۰  قبض جریمه ۲۰۰ هزار تومانی صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی اجرای طرح جدید محدودیت های هوشمند کرونایی، برخی محدودیت های صنفی و ترافیکی در این شهرستان براساس وضعیت نارنجی آن از روز شنبه انجام می شود.

وی با اشاره به اعمال محدودیت در ترددهای برون شهری اضافه کرد: همچنین به قوت قبل خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و نیز ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع بوده و وسایل نقلیه متخلف به ازای هر ۲۴ ساعت، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند؛ همچنین هرگونه تجمع عمومی، برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی و نیز برپایی نمایشگاه و همایش‌ها ممنوع بوده و جلسات اداری نیز در صورت ضرورت با حداکثر ۲۰ نفر و با فاصله چهار متری برگزار خواهد شد.

معین‌الدینی اضافه کرد: تمامی مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت کامل تعطیل بوده و فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام خواهند داد.

فرماندار فریدن با تقدیر از همکاری بازاریان و شهروندان در اجرای محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر ادامه داد: این همراهی و تعامل زمینه ساز تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی شده، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های شهرستان در این ماه‌های کرونایی به جد کمک‌حال دستگاه‌های درمانی و اجرایی بودند، قدردانی کرد و اظهار داشت: رسانه با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع خود می‌تواند در کنترل و آگاه‌سازی مردم کمک حال مسؤولان و مردم باشد.

 فرماندار فریدن اضافه کرد: عدم رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی زمینه‌ساز شیوع بیشتر بیماری کرونا شده و این امر می‌تواند به قرمز شدن وضعیت این شهرستان و در نتیجه اعمال محدودیت‌های بیشتر و شدیدتر شود.

به گزارش فارس، شهرستان فریدن در میان ۳ شهرستان در استان اصفهان است که بعد از ماه‌ها از وضعیت قرمز خارج شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول