اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا در مشهد 32 درصد کاهش یافت

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در هفته جاری به نسبت هفته گذشته 32 درصد کاهش یافته و از دو هزار و 500 نفر به یک هزار و 700 نفر رسیده است.

مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا در مشهد 32 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، سیدمحمدکاظم فرهمند اظهارکرد: در هفته اول آذر ماه امسال دو هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه کردند که این میزان در هفته دوم این ماه با کاهش ۳۲ درصدی به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از ابتدای آذر ماه تاکنون روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰ واحد صنفی به دلیل بی توجهی به محدودیت ها پلمب شده است و گرچه این کار خوشایند ما نیست، اما ناچار به اعمال قانون به دلیل بی‌توجهی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش مدافعان سلامت با همکاری همه‌جانبه مردم به نتیجه می‌رسد، بیان کرد: اگر مردم همکاری کنند به وضعیت مطلوب می‌رسیم و می‌توانیم پایان محدودیت‌ها را اعلام کنیم، گرچه این اعلام هم به معنای پایان بحران کرونا نبوده و نیست، زیرا اگر باز هم بی‌توجهی‌ها تداوم یابد موج‌های جدید از راه می‌رسد.

فرهمند تصریح کرد: طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های مشاغل و تردد در شهرهای قرمز یک هفته تمدید شده و فعالیت و تردد در این شهرها پس از ساعت ۲۱ ممنوع است.

وی با بیان اینکه در هفته آینده در شهرهای قرمز مشاغل کد یک، در شهرهای نارنجی مشاغل کدهای یک و دو و در شهرهای زرد مشاغل کدهای یک، دو و سه مجاز به فعالیت هستند، تأکید کرد: در بحث حضور در محل کار در هفته سوم آذر ماه ۹۹ طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا میزان مجاز حضور نیروها در محل کار در شهرهای قرمز یک سوم، در شهرهای نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد دو سوم است و حضور پرسنل بیش از میزان اعلام شده ممنوع است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان وضعیت سفید نداریم و امیدواریم که با تداوم همکاری‌های شایسته مردم با خادمان خود در حوزه سلامت، ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب قبل از بحران کرونا دست یابیم.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول