اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رفع تصرف 416 هکتار از راضی ملی طی 8 ماهه امسال در یزد


رئیس کل دادگستری استان در تبیین اقدامات صورت گرفته پس از سفر ریاست قوه قضائیه به استان گفت: در هشت ماه نخست سال جاری بالغ بر 416 هکتار از اراضی ملی و انفال با ارزش بیش از 5 هزار 381 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

رفع تصرف 416 هکتار از راضی ملی طی 8 ماهه امسال در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری در نشست پیگیری اجرای مصوبات سفر استانی ریاست قوه قضائیه به این استان که در سوم بهمن ماه سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: این سفر از هر حیث دستاوردهای بسیاری را برای استان به همراه داشته است.

وی افزود: در حوزه منابع انسانی در بخش امور قضائی ۵۷ درصد و در حوزه اموری اداری ۱۱ درصد مصوبات اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری یزد با بیان این‌که بخش زیادی از مصوبات مربوط به حوزه مالی در دادگستری استان و دستگاه های تابعه بوده است، گفت: در این حوزه نیز با توجه به مصوبات صورت گرفته تخصیص های خوبی به استان داده شد اما با توجه به افزایش افسار گسیخته قیمت ها، شیوع کرونا و عدم ثبات بازار با چالش‌هایی در این حوزه روبرو هستیم.

دهشیری با اشاره به تاکیدات رییس قوه به بحث تولید و اشتغال در سفر به استان اضافه کرد: کارخانه شیشه اردکان از صنایع دارای مشکل با یکی از ادارات متولی زمین بود که درحاشیه سفر و در بازدید میدانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه حل مشکل این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با شکایت یکی از ادارات استان حکم خلع ید در خصوص ۵۰ هکتار از اراضی واگذاری به این شرکت صادر که در صورت عملیاتی شده آن موجبات  بیکاری حدود ۱۶۰۰ کارگر به صورت مستقیم و نابودی ۱۰ هزار اشتغال به صورت غیر مستقیم فراهم می شد اما با تاکیدات ریاست قوه، پیگیری دادگستری و همراهی مجموعه مدیران ارشد اجرایی  استان  مشکل زمین این مجموعه تولید عظیم مرتفع شد و بلافاصله مدیرعامل شرکت نسبت به خرید چند خط تولیدی اقدام که مقرر گردید ۵۰۰ شغل تا پایان سال فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حل مشکل فولاد میبد را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان اعلام کرد و گفت: این شرکت پس از واگذاری به یکی از مفسدان مطرح به تعطیلی کشانده شده بود که با ورود دستگاه قضا و همکاری و همگرایی  مدیران ارشد شهرستان و استان و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی جناب دکتر میرمحمدی خلع ید انجام و این مجموعه در اختیار دولت قرار گرفت.

دهشیری افزود: ایجاد اشتغال برای هزار نفر، احیاء سرمایه بالغ بر دوهزار سهامدار و تکمیل چرخه تولید فولاد در استان از مهمترین دستاوردهای بازگشت این کارخانه به چرخه تولید است.

وی افزود: شرکت شادرو ماشین از دیگر شرکت های پیشتاز استان در حوزه تولید قطعات خودرو بود که پس از ۱۱ سال تعطیلی بعد از سفر رئیس قوه با ورود دادگستری استان برخی از مشکلات این شرکت حل و به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس کل دادگستری یزد تصریح کرد: در صورت بازگشت کامل این شرکت به چرخه تولید علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نیرو در سه شیفت کاری کمک بزرگی به عرصه تولید قطعات خودرو در کشور خواهد شد.

دهشیری افزود: پیگیری ترخیص دستگاه‌های شرکت سلک باف از دیگر اقدامات صورت گرفته بود که با دستور دادستان مرکز استان و با نیابت قضائی دستگاهای توقیفی این کارخانه در کمرگ ترخیص که با راه‌اندازی خط تولید جدید این شرکت برای حدود ۴۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در سال جهش تولید و در راستای حمایت از  اقتصاد مقاومتی ۱۳۰ مورد درخواست به ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان ارائه شده است. که تاکنون ۹۰ درخواست مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه نخست سال جاری طی ۱۰ جلسه ۹۰ درخواست بررسی و  که حاصل آن ۸۰ مصوبه در این ستاد جهت رفع موانع تولید در استان بوده است.

دهشیری افزود: نتیجه جلسات و بازدیدهای صورت گرفته از مجموعه های تولیدی استان ایجاد اشتغال و یا پیشگیری از بیکاری برای بالغ از از پنج هزار نفر بوده است. 

عالی ترین مقام قضائی استان اظهار کرد: در حوزه مقابله با مفاسد اقتصادی بعد از سفر ۱۲ پرونده در حوزه مرکز استان برای مدیران دولتی و بخش خصوصی با ارزش تقریبی ریالی ۱۴ هزار ۴۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با مقایسه عملکرد دستگاه قضا استان در هفت ماه قبل از سفر ریاست قوه قضائیه به استان و هشت ماه پس از سفر گفت: متوسط ورودی پرونده ها در محاکم استان ۳۰ هزار ۸۰۵ فقره پرونده بود که بعد از سفر به ۲۸ هزار ۲۹۶ پرونده کاهش یافت که معادل ۱۱ درصد کاهش ورودی پرونده با برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

دهشیری تصریح کرد: در هشت ماه سال ۹۹ نسبت در کشور ۲/۷ کاهش ورودی داشته ایم در حالیکه در استان یزد در این میزان  ۹/۷ درصد بوده که این کاهش سه برابر متوسط کشور است.

وی افزود: از نظر مانده در هفت ماه قبل از سفر ۷۹ هزار و هفتاد و هشت فقره پرونده موجودی پرونده های استان بوده است اما بعد از سفر تا پایان آبان سال ۹۹ این تعداد به ۶۴ هزار هفتصد و چهل و پنج پرونده خواهد رسید که شاهد کاهش ۱۸ درصدی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: از حیث عملکرد متوسط عملکرد ماهانه شعب استان در هفت ماه قبل از سفر مثبت ۷۹۲ فقره پرونده بوده است اما بعد از سفر حضرت عالی این عملکرد مثبت با توجه انرژی دوستان به ۱۴۲۷ پرونده رسیده که شاهد رشد ۸۰ درصدی عملکرد شعب هستیم.

دهشیری یادآور شد: تعداد پرونده های مسن قبل از سفر ۲۳ هزار ۲۰۵ فقره پرونده بود که بعد از سفر این تعداد به ۶ هزار ۱۶۳ پرونده رسیده است که این  رشد ۷۵ درصدی را نشان می دهد. 

وی خاطرنشان کرد: از حیث جایگزین حبس با توجه به سیاست های ابلاغی در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان قبل از سفر ماهانه ۱۸۵ مورد حکم جایگزین صادر می شد اما بعد از سفر این تعداد به  ۲۸۵ مورد در ماه رسید که رشد ۵۴ درصدی داشته است.

رئیس کل دادگستری یزد تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه جدید محلی دادگستری براساس آخرین استاندارها ، راه‌اندازی ۷۰ اتاق دادرسی الکترونیک، راه‌اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در سازمان نظام پزشکی با توجه به شیوع کرونا و راه‌اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در خانه صنعت و معدن برای فعالین این حوزه از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات بوده است.

وی افزود: در حوزه پرونده های الکترونیک تاکنون ۳ هزار ۴۰۸  فقره پرونده تشکیل شده است .

دهشیری با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضا گفت: طبق نظرسنجی های مردمی صورت گرفته از سوی مرکز امار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه استان یزد در رتبه  اول تا سوم کشور در حوزه حفظ کرامت انسانی قرار دارد که این مهم حاصل تلاش کارکنان اخلاق مدار و دلسوز مجموعه قضا استان است.
رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: در حوزه ملاقات مردمی در هشت ماه نخست سال جاری  علیرغم جولان ویروس کرونا بیش از ۱۰ هزار ملاقات مردمی بصورت حضوری و انلاین و  ۲۴ نشست با نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان و اقشار مختلف جامعه ی استان انجام شده که برکات بسیاری به همراه داشته است.

وی در خصوص آموزش و آگاه سازی مردم با حقوق خود افزود: بالغ بر ۱۳ هزار ۹۱۹ مشاوره حضوری و تلفنی برای مردم صورت گرفته که از تشکیل هزار ۳۷۴ پرونده جلوگیری کرده و همچنین در حوزه کانون وکلا هم ۵ هزار ۲۷۰ مود مشاوره توسط اداره معاضدت قضایی کانون وکلای رسمی دادگستری استان به مردم ارائه شده است.

عالی ترین مقام قضائی استان گفت: در حوزه زندان با توجه به هدف گذاری ایجاد اشتغال مولد برای ۵۰ درصد از زندانیان استان یزد در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وی افزود:  بیش از هزار مدد جو در ۶۰ واحدی تولیدی و خدماتی و ۷۳۴ مددجود هم در حوزه اشتغال غیر مولد مشغول هستند .

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار اثر تولیدی زندانیان که حدود هفت میلیارد ریال ارزش داشته فروش داشته و اکنون در ماه به طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال درآمد این کارگاه در زندان است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول