اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آبرامز: بایدن باید از اهرم فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا استفاده کند

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت دولت آتی این کشور باید از اهرم فشار ایجادشده در دوران «دونالد ترامپ« علیه ونزوئلا استفاده کند.

آبرامز: بایدن باید از اهرم فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا استفاده کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الیوت آبرامز»، نماینده ویژ‌ه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باید از اهرم فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا استفاده کند. 

آبرامز که با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد از «جو بایدن» خواست با رفع تحریم‌ها علیه ونزوئلا از دادن هدیه به این کشور خودداری کند. 

نماینده دولت «دونالد ترامپ» در امور ونزوئلا گفت در واشنگتن در خصوص ضرورت حفظ فشار علیه «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا اتفاق‌نظر فراحزبی وجود دارد و او انتظار ندارد بعد از روی کار آمدن جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ تغییرات عمده‌ای در سیاست واشنگتن در قبال کاراکاس ایجاد شود. 

الیوت آبرامز با وجود این گفت که نگران است دولت بعدی آمریکا سیاست اعمال فشار علیه دولت مادورو را رها کند. 

آبرامز درباره تأثیرات فشار اقتصادی آمریکا علیه دولت ونزوئلا گفت: «آنها واقعاً دستشان بسته است و ما اهرم فشار زیادی در اختیار داریم. باید از آن استفاده کنیم... توصیه من (به دولت بایدن) این است که به مادورو هدیه اعطا نکنید.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که دولت ترامپ همچنان «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان دولت را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد. 

این در حالی است که «ساموئل مونکادا»، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در توئیتی نوشته بود مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا را به عنوان «تنها نماینده قانونی» این کشور به رسمیت شناخته است. 

 مونکادا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد دولت نیکلاس مادورو را به عنوان تنها نماینده قانونی ونزوئلا برای دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به رسمیت شناخت.»

مقام ونزوئلایی نوشت: «این، نشان‌دهنده شکست ماجراجویی استعمارگرانه ترامپ و یک پیروزی برای حاکمیت و استقلال ونزوئلا است.»

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا در ژانویه سال ۲۰۱۹ با هماهنگی دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد و واشنگتن و گروهی از هم‌پیمانان این کشور به سرعت او را به رسمیت شناختند. 

دولت ترامپ بعد از اعلام حمایت از گوایدو تلاش‌هایی همه‌جانبه‌ای از کودتا، اعمال تحریم و جنگ رسانه‌ای را برای ساقط کردن دولت مادورو به کار گرفت، اما این تلاش‌ها سرانجام ناکام ماندند.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را تلاش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد. کشورهای روسیه، بلاروس، ایران،‌چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول