اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ردپای خرس قهوه ای در منطقه گردشگری مارمیشو ارومیه

رییس اداره محیط زیست ارومیه گفت: افراد محلی امروز پنجشنبه در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

ردپای خرس قهوه ای در منطقه گردشگری مارمیشو ارومیه

مختار خانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: افراد محلی امروز پنجشنبه در ارتفاعات مارمیشو واقع در ۴۰ کیلومتری غرب شهر ارومیه، یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: خرس قهوه ای از جمله گونه های مهم و حساس بوده که در سال‌های اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل جهت حفظ و احیای نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

رییس اداره محیط زیست ارومیه تصریح کرد: آذربایجان غربی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از جمله مناطق مهم کشور برای زیست این گونه محسوب می‌شود و در تمامی مناطق این استان پراکنش دارد.

خانی گفت: در سال های اخیر و بعد از ابلاغ برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه ارزشمند، تلاش های زیادی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در راستای حفظ و احیای نسل خرس قهوای انجام شده است.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول