اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تدوین شناسنامه مشکلات مناطق محروم در مجلس

رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته مجلس از تدوین شناسنامه مشکلات مناطق محروم حوزه‌های انتخابیه در این فراکسیون خبر داد.

تدوین شناسنامه مشکلات مناطق محروم در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعلی موسوی با اشاره به اقدامات فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته مجلس  اظهار داشت: با توجه به محرومیت‌های بسیاری که در مناطق مختلف کشور وجود دارد،چند برنامه بسیار مهم در دستور کار فراکسیون قرار دارد، یکی از آنها ارائه شناسنامه جامع برای مناطق محروم کشور توسط نمایندگان مجلس است، بدین صورت که هر نماینده، مناطق محروم حوزه انتخابیه خود را شناسایی و از آن شناسنامه‌ای با سه آیتم اساسی طراحی و ارائه می‌کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم تصریح کرد: نمایندگان مجلس شناسنامه‌ای از مشکلات مناطق محروم حوزه انتخابیه خود تهیه می‌کنند که در آن نوع محرومیت،ظرفیت بالقوه و نقاط قوت منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد تا برای رفع موانع و تقویت ضعف‌ها در فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه‌یافته مجلس گام‌های موثری برداشته شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه توسعه متوازن از موضوعات بسیار مهمی است که در مجلس و به ویژه فراکسیون مناطق محروم قابل پیگیری است، تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند طرح‌هایی را در این فراکسیون تهیه و به صحن ارائه کنند که به واسطه آن امتیازات ویژه‌ای برای مناطق محروم کشور در نظر گرفته شود که موجبات جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران به این مناطق فراهم شود.

رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته، مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا روز گذشته به همراه تعدادی از نمایندگان با مسوولان ستاد اجرای فرمان امام ( ره) جلسه برگزار کردیم و هر کدام از نمایندگان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مناطق محروم خود پرداختند و در نهایت مسوولان ستاد اجرای فرمان امام ( ره)  نیز برای کاهش محرومیت و افزایش امکانات شهرهای محروم در حوزه انتخابیه نماینده‌های حاضر قول‌های خوبی دادند.

نماینده مردم ملکان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: موضوعاتی نظیر طرح‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق محروم و افزایش بودجه این مناطق را در لایحه بودجه 1400 با هدف رفع محرومیت  شهرهای کمتر توسعه یافته پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول