اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نامه ایران به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره ترور شهید فخری زاده

نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، با ارسال نامه ای به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به ترور شهید فخری زاده، بر ضرورت واکنش قاطع جامعه بین المللی نسبت به این «نخبه کشی» رذیلانه تأکید کرد.

نامه ایران به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره ترور شهید فخری زاده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اسماعیل بقایی هامانه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، با ارسال نامه ای  به «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی ایران، بر ضرورت واکنش قاطع جامعه بین المللی نسبت به این «نخبه کشی» رذیلانه تأکید کرد.

بقایی هامانه ضمن تشریح خدمات ارزنده این پژوهشگر برجسته در حوزه بهداشت و درمان، از جمله در زمینه تولید اولین مجموعه از کیت های تشخیص کرونا در ایران و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید-۱۹، ترور سبعانه وی را در ادامه سیاست فشار همه جانبه بر ملت ایران توصیف و تأکید کرد: سکوت و بی عملی در برابر این آدمکشی به هیچ عنوات جایز نیست، چرا که باعث عادی شدن و تکرار چنین جنایاتی در اقصی نقاط جهان خواهد شد.

نماینده دائم کشورمان، ترور شهید فخری زاده را مصداق بارز «تروریسم دولتی جنگ طلب» عنوان کرد که هیچ ارزش و اعتباری برای ارزش های اخلاقی و انسانی و قواعد و موازین بین المللی قائل نیست.

لازم به ذکر است بقایی هامانه قبل از این با ارسال نامه های جداگانه به کمیسر عالی حقوق بشر، رئیس شورای حقوق بشر و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ضرورت واکنش قاطع بین المللی نسبت به اقدام تروریستی علیه شهید فخری زاده را متذکر شده بود.

نماینده دائم ایران در ژنو در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر با اشاره به وجود قرینه‌های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد

تاکنون بسیاری از کشورها و شخصیت ها ترور شهید فخری زاده را محکوم کرده اند.

شهید محسن فخری زاده روز جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر مسلح تروریست به شهادت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول