اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ترور دانشمندان، نشانه ترس دشمن از ملت ایران است/ ورود خزنده دشمنان به حوزه فرهنگ

امام ‌جمعه رشت، با اشاره به ترور و شهادت دکتر فخری زاده گفت: دشمن می‌داند، اما باز مؤکداً می‌گوییم که بدانند این ترورها ترس و رعب دشمن از ایرانیان و دانشمندان این کشور را به دنیا مخابره می‌کند.

ترور دانشمندان، نشانه ترس دشمن از ملت ایران است/ ورود خزنده دشمنان به حوزه فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام خطبه این هفته رشت با اشاره به اهمیت عفت و حیا در گفتار و رفتار اظهار کرد: کنترل قوای جنسی یکی از موضوعاتی است که باید موردتوجه ویژه‌ای قرار بگیرد، لذا خداوند با قرار دادن احکام، انسان را به کنترل قوای جنسی دعوت می‌کند.

 وی در ادامه شهادت دانشمند شهید فخری زاده را تبریک و فقدان این عزیز بزرگوار را تسلیت گفت و افزود: دشمن می‌داند، اما باز مؤکداً می‌گوییم که بدانند این ترورها ترس و رعب دشمن از ایرانیان و دانشمندان این کشور را به دنیا مخابره می‌کند، اینکه دشمن با نیرنگ و حیله اقدام به جنایت می‌کند نشان از ضعف و زبونی دشمن بوده و بدانند که این شهادت‌ها ما را بیدارتر می‌کند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه این‌گونه اقدامات سند محکمی از جنایات دشمن علیه ملت ایران برای جوانان و نسل جوان ما خواهد بود، تصریح کرد: این اقدامات یعنی کشتن خوبان جامعه ما، خود ابزاری برای تبلیغ حقانیت ما و جنایات دشمنان این مرزوبوم است چراکه مردم متوجه می‌شوند که دشمن خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد و خوبان جامعه ما را به‌طور ناجوانمردانه به شهادت می‌رساند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت دانشجویانی که در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند، گفت: این روز را به دانشجویان عزیز و فرهیخته کشور تبریک گفته و از خداوند برایشان عزت، توفیق و سلامتی آرزومندم.

وی به سالروز دستور امام برای تأسیس شورای انقلاب فرهنگی در هفته پیش رو اشاره کرد و تصریح کرد: دشمن از همه شرایط به نفع خود استفاده می‌کند و با راه‌اندازی تروریسم ادراکی اقدام به فعالیت علیه ملت ما کرده تا مردم ما را از گذشته خود دور و ذهن آن‌ها از فرهنگ و هویت ملی و دینی خود دور نگاه دارد، لذا مسؤولان باید در این حوزه دغدغه‌مند باشند چراکه در سایه غفلت آن‌ها ویرانگری‌هایی در جامعه دیده می‌شود.

فلاحتی با اشاره به دغدغه رهبری معظم نظام در راستای مسائل فرهنگی کشور بیان کرد: فرهنگ غرب فرهنگ برنامه‌ریزی برای فساد انسان و فرهنگ بغض ارزش‌های انسانی است لذا نباید اجازه دهیم تا دنیای زر و زور امیال انسان را در اختیار خود بگیرند چراکه غرب می‌خواهد انسان را از معنویت دور و آن‌ها را در مسیر فساد قرار دهد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ برهنگی یکی از پایه‌های اصلی غربی است، گفت: غرب برای خروج انسانیت از دایره انسانی تلاش کرده چراکه بنیاد غرب بر این موضوع استوار است که فضایل انسانی را از او بگیرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تهاجم فرهنگی به‌عنوان یکی از برنامه‌های دشمن علیه ملت ایران تصریح کرد: تهاجم فرهنگی را نباید انکار کرد بلکه باید در مقابل آن با قدرت ایستادگی کرد تا نقشه دشمن نقش بر آب شود، لذا از شورای انقلاب فرهنگی سؤال می‌کنیم که برای اصلاح فرهنگ عمومی چه‌کار کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه دشمن خزنده ورود کرده به‌طوری‌که یکی از دغدغه‌های ما مسائل فرهنگ شده، گفت: بنابراین ما بخشی از ویرانگری‌های فرهنگی در جامعه را معلول غفلت متولیان امر فرهنگ در جامعه می‌دانیم و امیدواریم تا دیر نشده اقدامات شایسته‌ای انجام بگیرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ سال پیش در سازمان ملل از حقوق بشر سخن گفته شد، افزود: در فرایند انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن ، پاکستان چه جنایاتی که صورت نگرفته سازمان ملل و شعار حقوق بشرش کجا بوده، این سازمان تنها شبیه به باج‌گیران اقدام کرده است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه سازمان ملل با شعار حمایت از حقوق بشر هر جنایاتی که دلشان بخواهد انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: آواره کردن مردم فلسطین و تأیید رژِم منحوس صهیونیستی از ظلم‌ها و جنایات این سازمان بوده که همواره بلا برای امت‌ها خواسته است، این‌ها با طرفداری از حقوق بشر بزرگ‌ترین پایمال‌کنندگان حقوق بشر هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان با حمایت از حقوق بشر امروز خاورمیانه را بستر جنایات خود قرار داده‌اند، گفت: در کشورهایی مثل سوئیس ، آلمان و کشورهای غربی جنایاتی دیده نمی‌شود اما همواره خاورمیانه و آسیای میانه بستر جنایات غربی‌ها قرار گرفته، این‌ها به فکر بشر نیستند و تنها بهانه‌ای برای چپاول ملت‌ها هستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سخنان امام خمینی( ره) مبنی بر جنایات سازمان ملل با شعار حقوق بشر بیان کرد: پرونده حقوق بشری سازمان ملل سیاه است و تنها راه نجات اسلام وحدت میان جوامع، نخبگان و ملت‌های دنیای اسلام است، تا نقشه‌های شوم بدخواهان اسلام را نقش بر آب کنند.

 به گزارش فارس، با تصمیم شورای سیاست گزاری نماز جمعه کشور و استان گیلان در راستای نظر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی دوهفته‌ای این هفته نماز جمعه با حضور نمازگزاران برگزار نشده و پیام نماز جمعه از طرف امام‌جمعه رشت از تریبون نماز جمعه به سمع و نظر مردم رسیده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول