اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

قصه نوجوانان معتاد در «شکلات تلخ»

برنامه تلویزیونی «شکلات تلخ» این هفته روایتگر قصه نوجوانانی است که درگیر اعتیاد شدند اما با تلاش و پشتکار ترک کرده و حالا ورزشکار شده اند.

قصه نوجوانان معتاد در «شکلات تلخ»

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه شکلات تلخ روز های شنبه و سه شنبه ساعت ۱۳/۲۰ و یکشنبه و چهارشنبه بعد از اخبار حوالی۰۰:۳۰ بامداد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی، روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

در ادامه پرداختن به موضوع مسئولیت اجتماعی و تاثیر جایگاه مردم در حوزه ی تعدیل و نجات از آسیب های اجتماعی برنامه شکلات تلخ به داستان علی ترکاشوند و همسرش دنیا مهدوی می رسد.
مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی می گوید: وقتی که کار دست مردم باشد بروکراسی اداری حذف می شود افراد نه بر اساس وظیفه که به خاطر مسئولیت اجتماعی شان دست به کار می شوند مانند دو فرد از افراد معمولی جامعه که تصمیم می گیرند به کودکان کار و خیابان و نوجوانان معتاد و کارتن خواب مهارتشان را آموزش دهند در این برنامه قرار است به این نکته مهم در بحث تاثیر اجتماعی مردم در موضوع آسیب ها برسیم  و پاسخگوی این سوالات باشیم که
آیا تنها راه کمک مادی است؟

وی ادامه داد: آیا افراد مختلف در جایگاه مختلف نمی توانند نقش موثر داشته باشند ؟، آیا با پرداختن پول و رها کردن کودک آسیب دیده در کوچه و خیابان مسئولیت ما به پایان می رسد؟، نحوه هزینه کرد در افراد آسیب دیده چرا با دیگر اقشار جامعه متفاوت است؟

احمدی افزود: در برنامه پیش رو با دکتر محمود علی گو مدیر آسیب های سازمان بهزیستی در این باره صحبت می کند و با او بررسی می کنیم راه های پیشگیری از آسیب، نحوه کمک و استمداد، شناخت درست فرد آسیب دیده، بررسی بروک رسی های اداری در ارگان های حمایتی، چرایی های حضور موثر افراد مختلف جامعه در کاهش آسیب و علی ترکاشوند «قهرمان ورزشی» از زندگی معمولی اش می گوید و مسیر رسیدن به کودکان معتاد و کارتن خواب را تشریح می کند و از علاقه اش به کار با کودکان آسیب دیده صحبت می کند و به نحوه ی نجات بچه های معتاد به وسیله ورزش می پردازد.

در این قسمت هم برخی از صحنه ها را برای حفظ امانت و عدم نمایش چهره ی افراد آسیب دیده به تصویر نمی کشیم و بازیگران داستان زندگی این افراد را واقعیت نمایی می کنند، تقریبا در هر قسمت ما شاهد حضور یک بازیگر و راوی هستیم که شاید در دل این مستندحضورش لمس نشود اما مراقبت ماست برای حفظ امانت  و اعتماد افرادی که داستان زندگی شان را برای ما تعریف می کنند.

برنامه شکلات تلخ روز های شنبه  و سه شنبه ساعت ۱۳/۲۰ و  یکشنبه و چهارشنبه بعد از اخبار  حوالی۰۰:۳۰ بامداد روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول