اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بررسی جشنواره سینما حقیقت در «نردبان»

کارگردان برنامه نردبان گفت: دبیر و هیئت انتخاب جشنواره سینماحقیقت همراه با جمعی از مستندسازان به برنامه نردبان می‌آیند.

بررسی جشنواره سینما حقیقت در «نردبان»

ویژه برنامه «نردبان» برای جشنواره سینماحقیقت با حضور هئیت انتخاب و دبیر جشنواره/ برنده جایزه «قورباغه طلایی» در شبکه مستند
 

اصغر احمدپور، کارگردان و تهیه‌کننده برنامه «نردبان» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به توجه ویژه این برنامه به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت: یکی از اهداف ما در برنامه نردبان تشویق بیشتر مردم به دیدن فیلم مستند است و به همین دلیل در قسمت‌های گذشته سعی کردیم مستندهای خوب داخلی و خارجی را به مخاطبین معرفی کرده و گفت‌وگوهای متفاوتی با خالقان این آثار داشته باشیم. از آنجا که جشنواره سینماحقیقت به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی کشور در عرصه سینمای مستند است و نردبان نیز توجه به سینمای مستند را در دستور کار خود دارد، سعی کردیم با دقت بیشتری به این جشنواره بپردازیم.

وی اضافه کرد: با توجه به همین موضوع در برنامه این هفته نردبان سراغ دبیر، هیئت انتخاب و جمعی از مستندسازانی رفتیم که در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت در بخش‌های مختلف دارای اثرند. محمد حمیدی‌مقدم، دبیر جشنواره سینماحقیقت گفت‌وگوی تلویزیونی انجام داده و درباره جزئیات برگزاری جشنواره امسال، چالش‌ها و فرصت‌های برگزاری جشنواره به صورت برخط صحبت کرده است. هم‌چنین با مهدی بخشی‌مقدم و بهروز ملبوس‌باف که از اعضای انتخاب مستندهای این دوره از جشنواره‌اند گفت‌وگو کردیم و آنان از تجربه تماشای فیلم‌های این دوره، معیارهایشان برای انتخاب و ... صحبت کردند.

احمدپور تاکید کرد: در کنار این، گفت‌وگوهای تصویری با تعدادی از مستندسازانی داشتیم که در این جشنواره انتخاب شده‌اند. برای مثال، محسن اسلام‌زاده با فیلم جدید خود، مستند «آلوسان» در بخش شهید آوینی چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد. او در این گفت‌وگوی تصویری از برگزاری آنلاین جشنواره صحبت کرده و مستند خود را معرفی می‌کند. امید بلاغتی، منتقد برنامه نیز از مستندهایی صحبت کرده است که در سال‌های گذشته نتوانستند به جشنواره حقیقت راه پیدا کنند.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «نردبان» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاق مهمی در سینمای مستند طی چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در یکی دو هفته اخیر رخ داد، موفقیت مهدی آزادی در جشنواره معتبر کمراایمیج بود. این جشنواره که به نوعی تخصصی‌ترین جشنواره فیلمبرداری جهان به شمار می‌رود، با موفقیت فیلمبردار ایرانی همراه بود و مهدی آزادی توانست جایزه قورباغه طلایی این جشنواره را برای فیلمبرداری مستند «یک اسب خون بیشتری از انسان دارد» کسب کند. به همین بهانه، با مهدی آزادی نیز گفت‌وگو داشتیم و او از فیلمبرداری فیلم مستند در ایران صحبت کرد.

وی تاکید کرد: در چند قسمت آینده برنامه نردبان نیز سعی می‌کنیم اخبار جشنواره سینماحقیقت را پوشش بدهیم و با مستندسازانی که در این جشنواره حضور دارند، گفت‌وگو بگیریم. علاوه بر این، در روزهای برگزاری جشنواره، محتوای متفاوتی توسط تیم تولید نردبان تولید شده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

«نردبان»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت 18 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول