اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام‌جمعه ابرکوه؛ انتقام اصلی ترور شهید فخری‌زاده اخراج آمریکا از منطقه است

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر مجازات عاملان و آمران ترور ناجوانمردانه یکی از نخبگان علمی کشور گفت: انتقام اصلی و راهبردی از تروریسم بین‌المللی اخراج آمریکائی‌ها از منطقه و محو رژیم صهیونیستی و اسقاط دولتک‌های پادو و مفلوکشان در منطقه است.

امام‌جمعه ابرکوه؛ انتقام اصلی ترور شهید فخری‌زاده اخراج آمریکا از منطقه است

به گزارش خبرنگار فارس در ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های مکتوب روز جمعه ضمن محکوم کردن ترور محسن فخری زاده یکی از نخبگان علمی کشور، اظهار کرد: قطعاً این جنایت با حمایت و هدایت دشمنان خارجی صورت گرفت و طبق پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید بر مجازات آمران و عاملان شهادت این دانشمند هسته‌ای تأکید داشته باشیم؛ چراکه مزدوران خارجی و داخلی و زمینه‌سازان و نفوذی‌ها، مباشران این جنایت هستند.

وی افزود: انتقام به معنی جنگ و کشتار نیست؛ بلکه به معنای این است که باید عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده تا مناطق اشغالی و پایگاه‌های نظامی در کشورهای اسلامی و خاورمیانه را ترک کنند و به خانه خود برگردند.
حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: آنان که بزدلانه و مرعوبانه ملت را از مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخرآبادی بر حذر می‌دارند، خواسته یا ناخواسته دام‌گستر دشمن هستند؛ امّا مردم بصیر و انقلابی ما به تبعیت از رهبر آگاه و دوراندیش خود، خواستار مجازات قطعی عوامل این جنایت هستند.

امام جمعه ابرکوه ضمن تحسین اقدام مجلس در تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: بر اساس این طرح سازمان انرژی هسته‌ای موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصدی در تأسیسات شهید علی محمدی فرد، تولید و ذخیره و نیز ظرف مدت سه ماه، عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مناسب در تأسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند.

وی ادامه داد: اگر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون روابط بانکی ایران و اروپا و میزان خرید نفت توسط آن‌ها به شرایط عادی و رضایت‌بخش بازنگشت، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی را متوقف و هر کسی از این قانون استنکاف کند مجرم بوده و تا ۲۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه سپس ضمن گرامیداشت روز دانشجو و سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اذعان کرد: تحقق آرمان‌های انقلاب و جامعه اسلامی، مستلزم تأمین کارکردهای فرهنگی در آن جامعه است. به همین جهت امامین انقلاب ضمن دستور به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، همواره تقویت و تعمیق اثرگذاری آن در مدیریت کشور را مدنظر داشته‌اند.

حسینی با بیان اینکه به نظر می‌رسد شورای نامبرده نتوانسته است تاکنون گوی توفیق را به دست آورد، تصریح کرد: به‌جای تقویت فرهنگ دینی و عمومی کشور، تساهل در این امر در مدیریت کشور و فشار اقتصادی بر گرده عموم مردم مخصوصاً قشر ضعیف موجب تضعیف آن شده است.

وی تأکید کرد: فرهیختگان و مشرفین بر متن نقشه مهندسی کشور باید از ظرفیت بالای علماء، حوزویان، بسیجیان و دانشگاهیان و دغدغه مندان دینی برای نجات کشور از وضعیت نگران‌کننده موجود که هم رشته اقتصادی و هم رشته فرهنگی را در تار و پود زندگی مردم در حال قیچی کردن است، استفاده کنند و اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی کارایی ندارد، آتش به اختیار عمل کنند.

امام‌جمعه ابرکوه در خاتمه بار دیگر از مردم ابرکوه که صبورانه با مسئولین در تحمل سختی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع حلقه‌های ارتباط اجتماعی همکاری لازم را داشتند تا به زودی شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشیم، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول