اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سرد تر شدن هوا از فردا/بارندگی در اغلب شهرها از 16 آذر

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعلی در برخی مناطق، گفت: روز یکشنبه ۱۶ آذر به شدت بارش‌ها افزوده می شود و غیر از جنوب سیستان و بلوچستان، در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

سرد تر شدن هوا از فردا/بارندگی در اغلب شهرها از 16 آذر

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده در برخی مناطق فارس، ارتفاعات کرمان، شمال خلیج فارس و بوشهر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا همچنین بارش باران و بارش پراکنده برف در مناطق کوهستانی در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی و سمنان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده ۱۵ آذر گستره بارش‌ها بخش‌هایی از استان های همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، جنوب ایلام و شمال چهارمحال و بختیاری را نیز در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۶ آذر به شدت بارش‌ها افزوده می شود و غیر از جنوب سیستان و بلوچستان، در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

اصغری افزود: بارش در مناطق جنوبی کشور روز یکشنبه همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب و غرب شمال شرق و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس به شکل برف است.

وی بیان کرد: شدت بارش‌ها روز یکشنبه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، شرق خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

اصغری گفت: روز دوشنبه ۱۷ آذر فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور، استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهد بود؛ همچنین در استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه شنبه ۱۸ آذر بارش باران در سواحل غربی خزر ادامه دارد و در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از شنبه تا دوشنبه دمای هوا به طور محسوسی در سطح کشور به ویژه در نیمه شمالی کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا شمال خلیج فارس، روز دوشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا یکشنبه غرب دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت آسمان بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با مه رقیق و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی ساعات بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۰۵ درجه خواهد بود، همچنین روز یکشنبه آسمان تهران ابری و مه آلود همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول