اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کربکندی: تعویق بازی با شهرخوردو حق ذوب‌آهن است/قانون 1+15 خنده‌دار است

عضو هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: نگرانی ما بازی با شهرخودرو است، تیمی که 5، 6 بازیکن اصلی را نداشته باشد چطور می‌تواند مسابقه بدهد؟

کربکندی: تعویق بازی با شهرخوردو حق ذوب‌آهن است/قانون 1+15 خنده‌دار است

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ابتلای 6 بازیکن ذوب‌آهن به کرونا و وضعیت این تیم در آستانه بازی با شهرخودرو اظهار داشت: با این شرایط خطرناک وقتی به یک مسافرت می‌روید و بر می‌گردید ممکن است 5، 6 نفر مبتلا شوند. کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است به جای یک اتوبوس با دو اتوبوس سفر کنیم یا در اتاق‌های هتل نفرات کمتری ساکن شوند اما هواپیما را چه کار کنیم؟ داوری که تست کرونا نداده را چکار کنیم؟ واقعا امکانات روز دنیا برای رعایت پروتکل‌ها را نداریم.

چه اصراری است بازی‌های بی کیفیت را برگزار کنیم؟

عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: علیرغم این مسائل هزینه تست‌ها برای هر دو هفته یکبار را هم داریم. ما به تبریز رفتیم و اتفاقی نیفتاد اما در رفت و برگشت به آبادان 6-7 عضو ما کرونایی شدند. نمی‌دانم چه اصراری برای برگزاری لیگ است؟ تا تلفات ندهیم کسی به فکر نمی‌افتد؟ چه اصراری است بازی‌های بی‌کیفیت و بدون تماشاگر را با فاصله 4، 5 روز یکبار برگزار کنیم؟

چرا برای بازیکنان سخت‌گیری می‌شود اما برای داوران و برگزار کنندگان نه؟

کربکندی افزود: می‌گویند از داوران در پایان دوره قبل تست گرفته شده، بازیکنان که به صورت منظم تست می‌دهند این طور کرونا می‌گیرند اما داوران و برگزارکنندگان که تست نمی‌دهند وضعیتشان چگونه است؟ متأسفانه این سختگیری‌ها برای بازیکنان وجود دارد اما برای بقیه رها شده، اگر بازیکنی جانش را از دست بدهد چه کسی می‌خواهد جواب بدهد؟ چطور در جایی که باید، فدراسیون هزینه نمی‌کند که داوران تست بدهند اما باشگاه‌ها باید هزینه کنند و مرتب تست اعضای تیم‌ها برگزار شود؟ این برد و باخت‌ها و مقام‌ها می‌آیند و می‌روند، سلامتی انسان‌ها از همه چیز مهمتر است.

در ایران همه چیز قرنطینه شده به جز فوتبال

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با اشاره به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در آبادان عنوان کرد: یک عده از هواداران پر شور آبادانی به خاطر برد تیم‌شان در ورودی ورزشگاه بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی با طبل و دهل ایستاده بودند و ما باید از میان آنها عبور می‌کردیم. همه این مسائل خطرناک است. اگر مسابقات را در اروپا برگزار می‌کنند چون امکانات به مراتب بهتری نسبت به ما دارند. 

کربکندی در خصوص برگزاری بازی مقابل شهرخودرو اظهار داشت:‌ واقعا این چه عدالتی است که یک تیم با تمام این هزینه‌ها برود و مسابقه بدهد و 5، 6 بازیکن اصلی خودش را هم نداشته باشد؟ اگر در این میان برخی از اعضای تیم ما ناقل باشند برای تیم حریف چه اتفاقی می‌افتد؟ چه الزامی برای انجام  مسابقات با این شرایط است؟ در کشور ما همه چیز قرنطینه شده و ورود و خروج‌ها کنترل می‌شود اما فوتبال همچنان به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.

عدالت نیست که بدون 6بازیکن اصلی بازی کنیم

عضو هیات مدیره ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا درخواست تعویق بازی با شهرخودرو را دارند،‌گفت:‌ طبیعی است و این حق ما است. در 4 هفته مسابقه به خاطر اشتباهات داوری امتیاز دادیم. حالا در بازی با پیکان داور شهامت داشت و با نظر داور چهارم پنالتی را برگرداند اما در بازی‌های دیگر ما امتیاز دادیم و حالا برای بازی پنجم 5، 6 بازیکن اصلی‌مان را هم نداریم. این عدالت نیست.

وی در خصوص اینکه ممکن است با توجه به لغو بازی‌های پرسپولیس مقابل نساجی و سپاهان بازی با ذوب‌آهن هم لغو شود، گفت:‌ به هر حال پرسپولیس در آستانه کسب یک افتخار ملی است و هر همکاری با آن بشود اشکالی ندارد. وقتی بازی این هفته پرسپولیس تعطیل می‌شود طبیعتا بازی با ما که به فینال آسیا نزدیک‌تر است هم تعطیل می‌شود. نگرانی ما بازی با شهرخودرو است.

کربکندی افزود: ‌امروز از بقیه بازیکنان‌مان تست می‌گیریم و باید ببینیم وضعیت بازیکنان مشکوک چگونه است. امیدواریم مسئولینی که در خانه نشسته‌اند و تصمیم می‌گیرند فکری به حال این قضیه کنند. خود من با این تیم به آبادان رفتم یک مرتبه کرونا گرفته بودم و برای بار دوم با این سن و سال اگر مبتلا شوم برایم خطرناک است. همچنین جان بچه‌های مردم برایم مهم است اما ما فقط می‌خواهیم تقویم را پر کنیم.

قانون 1+15 خنده‌دار است

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا به خاطر ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم با سازمان لیگ صحبتی انجام داده‌اند، اظهار داشت: باید تست‌های مجدد را پشت سر بگذاریم و وضعیت بازیکنان مشکوک مشخص شود و بعد اعلام کنیم. این قانون 1+15 بازیکن واقعا خنده‌دار است. تیمی که 5، 6 بازیکن اصلی را نداشته باشد چطور می‌تواند مسابقه بدهد.

در کنار اشتباهات داوری، کرونا را کم داشتیم

کربکندی در مورد داوری مسابقه مقابل صنعت نفت آبادان که با اعلام یک پنالتی در انتهای بازی باعث باخت سبزپوشان شد، خاطرنشان کرد:‌ همه می‌گویند اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما نمی‌دانم چرا همه این اشتباهات برای ما است؟ با این شرایط آدم شک می‌کند. چرا همه اشتباهات برای ما پشت سر هم رخ می‌دهند؟ در بازی با صنعت نفت داور به صحنه نزدیک بود. نظرات خیلی از کارشناسان را خواندم و نظرشان این بود که آن پنالتی شبیه‌سازی بازیکن حریف بود. به هر حال از ما امتیاز گرفته شد و در روز آخر یکی از این امتیازات ممکن است جایگاه تیم را عوض کند با باعث سقوط شود. با این وضعیت اشتباهات داوری، همین را کم داشتیم که کرونا هم به سراغ‌مان بیاید!

شاید چون اعتراض می‌کنیم داوران اشتباهات بزرگتری می‌کنند که بگویند تحت تاثیر نیستیم!

وی در مورد انتشار بیانیه کناره‌گیری از لیگ برتر در صورت تکرار اشتباهات داوری، گفت: واقعا نگرانی ما این است که کسی رسیدگی نکند. شما ببینید چرا همه مربیان کنار خط معترض هستند؟ داوران خیالشان راحت است که تماشاگری در ورزشگاه نیست. داوری ما اصلا مسیر خوبی را نمی‌رود. نباید اینقدر اشتباه کنند. این روند بسیار نگران‌کننده است. اگر مربی مصاحبه کند محروم می‌شود و همه از باشگاه انتظار دارند و ما هم در حدی که قانون به ما اجازه بدهد اعتراض می‌کنیم.

کربکندی در خصوص اینکه با وجود اعتراضات و بیانیه‌های ذوب‌آهن باز هم اشتباهات داوری به ضرر این تیم در مسابقات ادامه دارد گفت: شاید چون اعتراض می‌کنیم داور بعدی برای اینکه بگوید تحت تأثیر مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها نیستم، می‌آید اشتباهات بزرگ‌تری می‌کند و کار بدتر می‌شود! این اتفاقات نگران کننده است.

رحمان رضایی به کار خودش ادامه می‌دهد

وی در خصوص پرداخت مالی به اعضای تیم عنوان کرد: کاری که هیأت مدیره می‌تواند انجام بدهد این است که پول بازیکنان را به موقع بدهد و به تعهداتش عمل کند و در مقابل از بازیکنان هم انتظار دارد که به تعهد و وظیفه خودشان عمل کنند. 30 درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده که شاید در کل 16 تیم فقط دو سه تیم این کار را کرده باشند.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن رحمان رضایی به خاطر نتایج چند هفته ابتدایی لیگ برتر مطرح شده گفت: اصلا چنین چیزی مطرح نبوده، وقتی پول بازیکنان به موقع پرداخت می‌شود برای این است که تیم دغدغه مالی نداشته باشد. هیأت مدیره امکانات را فراهم کرده و همه جانبه از سرمربی تیم حمایت می‌کند. طبیعی است که اگر تیمی نتیجه نگیرد مسئولیت سرمربی قابل بررسی است اما هیچ صحبتی در این مورد نشده، از رحمان رضایی حمایت می‌کنیم و او همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول