اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

24 نظامی و افسر لبنانی به اتهام اختلاس میلیاردها پوند، محکوم شدند

24 نظامی و افسر سازمان امنیت داخلی لبنان به اتهام اختلاس میلیاردها پوند در دادگاه نظامی محکوم شدند.

24 نظامی و افسر لبنانی به اتهام اختلاس میلیاردها پوند، محکوم شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه نظامی لبنان ۲۴ تن از افسران و نظامیان سازمان امنیت داخلی لبنان را به اتهام اختلاس میلیاردها پوند، ارائه اسناد جعلی، دستکاری در قبض‌های کمک‌های بیمارستانی، ارائه صورت حساب‌های جعلی و گرفتن بهای آنها و نقض دستورالعمل‌های نظامی محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، این احکام، توسط دادگاه نظامی لبنان و پس از گذشت چهار سال از آغاز تحقیقات درباه سازمان امنیت داخلی لبنان علیه افسران ارشد، درجه داران و پرسنل نظامی در نیروهای امنیت داخلی علاوه بر شماری غیرنظامی صادر شده است و مجازات ها شامل جرایم مالی و انجام کار سخت برای مدت ۱۵ سال است.

دادگاه نظامی به ریاست سرتیپ «منیر شهاده » امروز  سرتیپ بازنشسته «محمد قاسم» و سرهنگ دوم «محمود.ق» را به مجازات پنج سال حبس محکوم کرد؛ البته نفر اول ۲۵۷ میلیون پوند و دیگری ۲۶ میلیون پوند جریمه شدند و از حقوق مدنی آنها محروم شد.

۲۲ نفر دیگر از نظامیان لبنانی نیز امروز در این دادگاه به مجازات‌های پرداخت جرایم مالی، محرومیت از حقوق مدنی و انجام کار سخت برای چند سال محکوم شدند.

لبنان حتی از زمان استقلال خود از فرانسه هم غالبا  تحت نفوذ فرانسه و غرب بوده  و حاصل آن، فساد و ناکار آمدی موجود است.

حکومت لبنان و گروه‌های سیاسی این کشور در پاسخ به اعتراضات یک ساله اخیر مردم این کشو به اوضاع اقتصادی، مبارزه با فساد را اولویت خود اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول