اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

غریب آبادی: آژانس در سازوکارهای محرمانگی خود بازنگری کند

نماینده ایران در واکنش به درز گزارش آژانس به رسانه‌ها درباره نصب سه آبشار سانتریفیوژهای جدید در نطنز، گفت: آژانس باید سازوکارهای محرمانگی خود و استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

غریب آبادی: آژانس در سازوکارهای محرمانگی خود بازنگری کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به دنبال درز گزارش امروز (جمعه) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رسانه‌ها در مورد برنامه جمهوری اسلامی ایران برای نصب سه آبشار سانتریفیوژهای جدید در نطنز، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس به آن واکنش نشان داد.

وی امشب در توئیتی در این خصوص نوشت: گزارش محرمانه امروز آژانس که حاوی محتویات نامه محرمانه ایران است، بلافاصله و حتی قبل از اینکه اعضای شورای حکام نیز بتوانند آن را رهگیری کنند، در رسانه ها ظاهر شد.

وی افزود: آژانس صرفا در رابطه با بروزرسانی تحولات مسئولیت ندارد، بلکه باید حفاظت از اطلاعات محرمانه پادمانی کشور میزبان را نیز تضمین کند.

غریب آبادی تصریح کرد: اگر قرار باشد باز هم آژانس و کشورهای عضو در خصوص این شکاف در امور محرمانگی تحت انتقاد قرار نگیرند، آژانس باید سازوکارهای محرمانگی خود و از جمله استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

گفتنی است، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که ایران به اطلاع دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل رسانده که قصد نصب سه آبشار دیگر از سانتریفیوژهای پیشرفته IR۲m در تأسیسات غنی سازی نطنز را دارد.

*نامه غریب آبادی به گروسی درباره ترور شهید فخری زاده

به گزارش فارس، کاظم غریب آبادی همچنین پیش از این در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران نوشت: اکنون، فرصتی برای آژانس است تا از ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات صلح آمیز هسته‌ای یکی از اعضای معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبری بجوید.

وی با بیان اینکه حفاظت از اطلاعات محرمانه توسط آژانس از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ضمن اینکه یک بار دیگر موضع اصولی و پایدار خود در مورد اهمیت پایبندی به اصول محرمانگی از سوی آژانس را تکرار می‌کنیم، قویاً انتظار می‌رود که آژانس به رویه انتشار غیر ضروری اطلاعات تفصیلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران در گزارشات خود، خاتمه دهد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول