اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین رنگ‌بندی کرونایی در استان سمنان/ چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در این استان طی هفتهٔ آینده را تشریح کرد.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی در استان سمنان/ چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور جمعه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته آتی اظهار کرد: با توجه به رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به‌جز شهرستان میامی که در وضع زرد کرونایی قرار گرفته است، سایر شهرستان‌های استان در وضع رنگ‌بندی نارنجی هستند و محدودیت‌های کرونایی از ۱۵ آذر تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

وی گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان میامی با وضع رنگ‌بندی زرد، فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های یک، دو و سه طی هفته آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان اضافه کرد: فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدماتی در هفت شهرستان دیگر استان با وضعیت رنگ‌بندی نارنجی صرفاً برای گروه‌های شغلی یک و دو مجاز بوده و گروه‌های سه و چهار حق فعالیت طی هفته آتی را نخواهند داشت.

خجسته‌پور در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز گفت: فعالیت‌های آموزشی در تمام هشت شهرستان استان به‌صورت غیرحضوری و مجازی است و تمامی این مراکز در تعطیلی کامل خواهند بود.

وی گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مذهبی در تمامی شهرستان‌های استان سمنان ممنوع بوده و اقامه نماز جماعت در شهرستان میامی نیز صرفاً به مدت یک ساعت و هم‌زمان با اوقات شرعی در مساجد این شهرستان مجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح وضع تردد خودروهای شخصی در استان نیز بیان کرد: تردد خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ به‌عنوان خودروی بومی استان سمنان محسوب شده و تردد این خودروها در استان بلامانع است.

خجسته‌پور گفت: تردد خودروها در شهرستان میامی طی ۲۴ ساعت با هیچ محدودیتی همراه نیست و در سایر شهرستان‌های استان سمنان با رنگ‌بندی نارنجی، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع است و مأموران پلیس راهور در صورت مشاهده هرگونه تخلف با راننده خاطی برخورد و اعمال قانون خواهند کرد.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: تردد ساکنان شهرهای استان با خودروهای شخصی با پلاک غیربومی صرفاً در داخل شهر محل سکونت امکان‌پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه است.

خجسته‌پور در خصوص محدودیت‌های ترددی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز بیان کرد: این قانون با توجه به تراکم جمعیتی شهرهای استان سمنان، شامل هیچ‌کدام از شهرهای پرجمعیت نارنجی استان نبوده و تردد طی ۲۴ ساعت در شهرهای استان آزاد است.

وی با تشریح وضع فعالیت بانک‌های استان سمنان نیز گفت: فعالیت بانک‌ها بر اساس بخشنامه داخلی که از طریق ادارات مرکزی هر بانک ابلاغ شده صورت می‌گیرد و بر این اساس فعالیت بانک‌ها طی هفته آینده مشابه هفته نخست آذرماه خواهد بود و تمام شعب در مناطق نارنجی با دوسوم پرسنل و در مناطق زرد نیز با ۱۰۰ درصد پرسنل فعال و خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول