اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«بیگانه‌ای با من است» قصه‌ای عجیب از یک دروغ!

مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان و تهیه‌کنندگی بهروز مفید با درون‌مایه عاقبت دروغ‌گویی از امشب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«بیگانه‌ای با من است» قصه‌ای عجیب از یک دروغ!

** خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: همیشه قصه های خانوادگی و اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارند و می توانند جمع بسیاری از علاقه مندان به سریال های تلویزیونی را برای مدتی با خود همراه کنند. سریال هایی که علاوه بر روایت قصه ای جالب توجه می توانند بار مفهومی عمیقی را به مخاطبان خود القا کنند.

 از امشب سریال جدیدی از شبکه دو سیما بروی آنتن می رود. سریالی با موضوع دروغ و عواقب آن در آینده. «بیگانه ای با من است» نام این سریال است که احمد امینی و آرش معیریان آن را کارگردانی کرده و بهروز مفید تهیه کنندگی آن را به عهده دارد.

 

 

** سریالی که تابستان ۹۸ کلید خورد

این سریال به کارگردانی احمد امینی در روزهای ابتدایی تابستان ۹۸ وارد مرحله تولید شد و با اینکه در چند فصل و اوج شیوع کرونا ساخته شد، اما زمان تولید آن یک سال و نیم به طول انجامید. این سریال علاوه بر تهران، شهرک سینمایی غزالی، در کرج، شیراز، بوشهر نیز مقابل دوربین رفت.

** سریالی در سه فصل زمانی

بخشی از قصه بیگانه ای با من است، در دهه ۶۰ می گذرد و بخشی از آن در دهه ۷۰ و ۹۰. بنا بر این این سریال در سه فصل داستانی و البته به هم پیوسته تهیه و تولید شده است. فصل اول در ۳۰ قسمت و فصل دوم در دو بخش دهه ۷۰ و دهه ۹۰ در ۱۶ قسمت تهیه شده است. روایت قصه این سریال در دهه ۶۰ می گذرد و در بخش های گروه تولید محدودیت هایی داشتند اما بنابر مقتضیات داستان می بایست قصه در این دهه روایت می شد.

** «بیگانه ای با من است» و حضور دو کارگردان

از آنجا که دو فصل این سریال در دو برهه زمانی متفاوت به تصویر کشیده شده است، به همین دلیل هر کدام از این فصل ها توسط یک کارگردان ساخته شده است. احمد امینی کارگردانی فصل یک و آرش معیریان کارگردانی فصل دو را به عهده دارد.

 

** احمد امینی از «اولین شب آرامش» تا «بیگانه ای با من است»

شاید شاخص ترین سریالی که امینی در این سال ها برای تلویزیون کارگردانی کرده است، اولین شب آرامش باشد. سریالی که در دهه ۸۰ از تلویزیون پخش شد و با داستانی عاشقانه مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد. قصه آن سریال از به هم خوردن مراسم عقد آذر و علیرضا شروع شد و نوشین که به علیرضا علاقه داشت سعی کرد با حضور برادر خود که عشق قدیمی آذر بود بهانه ای برای به هم خورد عقد داشته باشد. باران عشق، ماه و پلنگ و بی گناهان نیز از دیگر سریال های امینی برای تلویزیون است.

** آرش معیریان و کارگردانی فصل 2

هرچند که معیریان این روزها فیلم سینمایی «زن ها فرشته اند 2» را کارگردانی کرده که انتقادات بسیاری بر آن وارد است،اما مجموعه تلویزیونی «جلال الدین» یکی دیگر از آثاری است که معیریان به همراه شهرام اسدی برای تلویزیون ساخته اند. سریالی که قرار بود ادامه هم داشته باشد اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد. علاوه بر این پیدا و پنهان، اینجا تهران است، سایه روشن نیز از دیگر مجموعه های تلویزیونی است که کارگردانی آن به عهده معیریان بوده است.

 

** بهروز مفید و انتخاب قصه هایی اجتماعی

بهروز مفید یکی از تهیه کننده های قدیمی سیما است که اغلب کارهای او نیز بازخوردهای خوبی نیز به همراه دارد. سریال های «سرنوشت»، «محکومین»، «هشت و نیم دقیقه» از آخرین سریال های او برای تلویزیون به شمار می روند که محوریت همه آنها موضوع های اجتماعی و خانوادگی بود. هشت و نیم دقیقه با اینکه در سال ۹۵ پخش شد، داستانی جدید داشت که شاید در کارهای تلویزیونی به آنها اشاره ای نشده بود. قصه فوت پسر قبل از پدر و اینکه اگر پسری قبل از فوت پدرش، از دنیا برود دیگر مشمول ارث نخواهد شد، خط اصلی داستان این سریال بود.

** نسا یا مینو؟/ کارگری که خود را عروس یک خانواده معرفی می کند

داستان اصلی این سریال پیرامون نسا کارگر یک خانواده در شیراز است که در خانه مینو و امیرعلی کارگری می کند و در ادامه داستان از آنجایی که خانواده امیرعلی با ازدواج او مخالف بودند و همسرش را هم ندیده بودند، اتفاقاتی پیش می آید که نسا خود را به جای مینو به خانواده امیرعلی معرفی می کند تا از میراث آنها استفاده کند.

 

** مفید: کابوس دروغ گویی با شخصیت اصلی ما همراه است

«بهروز مفید» تهیه کننده این سریال در گفت و گو با فارس، گفت: داستان این سریال شبیه به داستان‌های تاریخی است، اما نه به آن شدت و در اصل موقعیت جابجایی را نشان می‌دهد. همیشه قصه‌هایی که در آن ماجرای جابجایی دو نفر مطرح می‌شود از جمله قصه های جذاب بوده است، اما در اینجا و در کنار این جا به جایی که منجر به تغییر هویت یک فرد می‌شود یک داستان الیورتوییستی هم داریم.

 

وی ادامه داد: بزرگترین هدفی که این داستان منهای جذابیت های دراماتیکش دارد و خودم دوست دارم این است که فردی که دروغ می گوید را از درون می ریزد و دروغ با او کاری می کند که دچار بحران های درونی می شود و کابوس این دروغ همیشه با شخصیت اصلی داستان ما همراه است.

** جا به جایی بین چهار شخصیت در سریال 

این تهیه کننده بیان داشت: در حقیقت در این سریال دو بار جابجایی اتفاق می‌افتد. یکبار برای یک زن که زندگی فقیرانه ای دارد و طی این جا به جایی به موقعیت خوبی می‌رسد و بار دوم جابجایی دو بچه را نشان می‌دهیم. همین موضوع شاید ویژگی درام خانوادگی ما باشد.

 

تهیه کننده سریال «محکومین» با اشاره به اینکه برای نزدیکی فضای سریال به دهه ۶۰ از جلوه های ویژه بصری استفاده کردیم افزود: در پیش تولید سعی کردیم فضاهای نزدیک و دهه ۶۰ از جمله خانه ها و خیابان‌هایی را انتخاب کنیم که هنوز معماری‌شان تغییر نکرده و در ادامه با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه بصری کار را پیش ببریم. همچنین برای نشان دادن فضای بیرونی دهه ۶۰ دچار مشکل بودیم چرا که خیابان ها و بالاخص ماشین های آن دهه با دهه ۹۰ کاملاً متفاوت است.

** شبنم قلی خانی و ایفای دو نقش در یک سریال!

شبنم قلی خانی در این سریال نقش نسا را بازی می کند همان کارگری که خود را جای مینو معرفی می کند. او در این سریال به واسطه حضور در دو شخصیت، دو گریم و دو بازی متفاوت از یکدیگر را تجربه کرده است. 

 

قلی خانی در این سال ها در سریال های مریم مقدس، اولین شب آرامش، پنجمین خورشید، هشت و نیم دقیقه و آنام به ایفای نقش پرداخته است و آخرین حضور او در تلویزیون در سریال آنام بود که سال ۹۶ از شبکه سه سیما پخش شد. او در تمامی این سریال ها نقش های محوری را بازی کرده است و حتی در هشت و نیم دقیقه نیز همسر پژمان بازغی را داشت که بعد از فوت همسرش در موقعیت های متفاوتی قرار می گرفت.

** پرویز پورحسینی و آخرین نقشی که بازی کرد

یکی از آخرین نقش هایی که مرحوم «پرویز پورحسینی» در قالب آن قرار گرفت، نقش پدر خانواده در این سریال است. قبل از این سریال بچه مهندس و تاریکی شب روشنایی روز از سریال هایی بودند که مرحوم پورحسینی در آنها بازی کرده بود و به عبارتی می توان سریال بیگانه ای با من است را آخرین یادگاری پرویز پورحسینی بعد از درگذشت او دانست. همچنین پوراندخت مهیمن در نقش همسر پورحسینی، پژمان بازغی برادر امیرعلی، سامرند معروفی سعید، میلاد میرزایی امیرعلی و ... دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

از بازیگران این سریال می‌توان به شبنم قلی خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه اشاره کرد.

فروغ فروهیده نویسندگی این سریال ۴۶ قسمتی را برای شبکه دو سیما به عهده دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول