اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید 156 میلیون تومان کتاب در زنجان

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استقبال از اجرای طرح پاییزه کتاب در زنجان قابل قبول بوده است، گفت: میزان خرید کتاب در این دوره 156 میلیون و 825 هزار تومان بود.

خرید 156 میلیون تومان کتاب در زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مشارکت مطلوب زنجانی‌ها در طرح پاییزه کتاب اظهار کرد: در این دوره 6 کتابفروشی از استان زنجان مشارکت داشتند که شامل «کتابکده فرهنگ» در چهارراه انقلاب، «شهر کتاب» در چهارراه سعدی، «پاتوق کتاب» جنب امامزاده حضرت ابراهیم (ع)، «منهاج» در خیابان سعدی وسط، «فرهنگان» در بنای قدیمی ایستگاه راه‌آهن در زنجان و «کتابفروشی بهمن» در بلوار طالقانی جنوبی، بودند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها در این دوره از اجرای طرح ۲۰ درصد تعیین شده  بود، گفت: سقف مجاز خرید برای هر خریدار در طرح پاییزه کتاب امسال حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید بر هر خریدار با تخفیف ۲۰ درصدی ۴۰ هزار تومان بود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از اجرای طرح پاییزه کتاب در زنجان قابل قبول بوده است، تصریح کرد: میزان خرید کتاب در این دوره 156 میلیون و 825 هزار تومان بود.

احمدخانی گفت: در این دوره از طرح، به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ناشی از ویروس کرونا، امکان خرید تلفنی و غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب فروشی‌ها فراهم شده بود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توجه به این موضوع امری ضروری است.

وی با تاکید بر استفاده از ابتکار، خلاقیت و نوآوری در این زمینه افزود: ضمن استفاده از آثار ارزشمند و پرمحتوای موجود در این حوزه باید به تولید محتواهای تخصصی و و مناسب با این حوزه هم پرداخته شود.

احمدخانی ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره‌کل در حمایت از ناشران و کتابفروشی‌ها افزود: با توجه به ایام کرونایی و ضرری که به فعالان حوزه نشر و کتاب وارد شده است، تسهیلات کم بهره به این واحدها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول