اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

انتصاب سفیر جدید تاجیکستان در آمریکا

رئیس جمهور تاجیکستان با صدور احکام جداگانه سفیر این کشور در آمریکا را برکنار و نفر دیگر را به این وظیفه تعیین کرد.

انتصاب سفیر جدید تاجیکستان در آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با صدور احکام جداگانه «سلیم فرهاد» سفیر این کشور در آمریکا را از این سمت برکنار و نفر دیگر را به این وظیفه منصوب کرد.

بنابر حکم رحمان «فرخ همرلی زاده» که تا این زمان ریاست کمیته سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی را بر عهده داشت از این سمت برکنار و به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا تعیین شد.

همرلی زاده متولد سال 1966 در شهر دوشنبه و مسلط به زبان‌های روسی و انگلیسی است.

وی فارغ التحصیل دانشگاه تکنیکی شهر مسکو در سال 1991 بوده و فعالیت کاری خود را در کمیته دولتی اقتصاد، وزارت اقتصاد و سپس در وزارت اقتصاد و دارایی تاجیکستان شروع کرده است.

در سال‌های 1999-2005  به عنوان متخصص تدارکات، معاون و سپس مدیر مرکز اجرایی پروژه‌ها در زمینه آموزش و پرورش فعالیت کرده است.

از سال 2005 تا 2007 در وظایف مختلف وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان کار کرده است.

از سال 2007 تا 2008 ریاست بخش اصلاحات اقتصادی و سرمایه گذاری دفتر ریاست جمهوری و همزمان ریاست پروژه بهبود سیستم مدیریت دولتی را بر عهده داشته است.

در سال‌های 2008-2009 رئیس کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی، 2009-2012 وزیر توسعه اقتصادی و تجارت و در سال‌های 2012-2017 مشاور دولتی رئیس جمهور در امور سیاست اقتصادی و سپس دستیار رئیس جمهور در امور اقتصادی بوده است.

در سال‌های 2017-2018 رئیس اتاق محاسبات جمهوری تاجیکستان و از ژانویه 2018 با دستور رئیس جمهور تاجیکستان تا به امروز ریاست کمیته دولتی سرمایه گذاری و اموال دولتی این کشور کار کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول