اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پاسخ محکمی به ترور ندهیم، امنیت ملی خدشه‌دار می‌شود/عده‌ای فکر می‌کنند بایدن فرشته نجات کشور است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اگر ایران پاسخ محکمی به ترور شهید فخری‌زاده ندهد، امنیت ملی ما خدشه‌دار خواهد شد گفت: وقتی دشمنان ببینند ترور هزینه‌ای برای آنها ندارد، این کار را تکرار می‌کنند.

پاسخ محکمی به ترور ندهیم، امنیت ملی خدشه‌دار می‌شود/عده‌ای فکر می‌کنند بایدن فرشته نجات کشور است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با دکتر فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

کمک نتانیاهو به بایدن برای دست پر بودن سر میز مذاکره با ایران 

هفته گذشته وندی شرمن گفت که آمریکا باید «چیپ‌های» خود را در برابر ایران افزایش دهد. وقتی که در آمریکا کسی به قمارخانه می‌رود، پول‌ها و اسکناس‌های خود را می‌دهد و عوضش یک سری سکه‌های پلاستیکی می‌گیرد که به آن «چیپ» می‌گویند. هر چقدر شخص «چیپ‌های» بیشتری داشته باشد، با رقم بالاتری پای میز قمار می‌نشیند. آخر هم که خواست از قمارخانه بیرون برود، «چیپ‌هایی» که برنده شده را می‌دهد و به جایش پول و اسکناس می‌گیرد، البته اگر چیپی برایش باقی مانده باشد.

بایدن که می‌خواهد پای میز مذاکره به ایران برگردد چگونه «چیپ»‌های خود را افزایش دهد؟ سیاست فشار حداکثری هم که شکست خورده، ترامپ هم که این سیاست را با تمام توان خود پیگیری کرد، هم خودش رفت و هم کوچک‌ترین امتیازی از ایران نتوانست بگیرد. پس چکار کند؟ خودش دست به ترور بزند؟ بایدن خیلی توانش برسد بتواند ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند. اینجاست که نتانیاهو به کمک بایدن آمده و تصمیم گرفته است به بایدن سرویس بدهد تا با دست پرتری سر میز مذاکره با ایران بنشیند.

بعضی‌ها فکر می‌کنند اسرائیل و آمریکا دشمن هستند!

بعضی‌ها در ایران فکر می‌کنند اسرائیل و آمریکا دشمن هستند!، آمریکایی‌ها می‌خواهند مذاکره کنند، اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند این مذاکرات انجام شود! نمی‌دانم علت اینگونه فکر کردن را چه بنامم؟ بگویم ساده لوحی؟ یا چیز دیگر؟ آنچه مشخص است اینها آمریکا را نمی‌شناسند.

نتانیاهو و بایدن به قدری با هم ارتباط نزدیک دارند که نتانیاهو او را جزو فامیل‌های خود معرفی می‌کند، اینها سال‌هاست با هم رفاقت نزدیک و همکاری دارند. وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی بایدن از دوستان و رفقای نزدیک نتانیاهو هستند. 

وقتی نتانیاهو چیپ‌های بایدن را بالا می‌برد

در این بین که آمریکا نیاز به «چیپ‌های» بیشتری دارد نتانیاهو به کمک بایدن آمده تا با ترور شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران، «چیپ‌های» بایدن را بالا ببرد. 

ذهنیت طرف اسرائیلی- آمریکایی این است که این ترورها یا خرابکاری در نطنز، روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران را کند می‌کند، پس وقتی بایدن به میز مذاکره برگشت، با طرفی مواجه است که فعالیت‌هایش کند شده، ضربه خورده و آسیب‌دیده. قطعا از این کشور راحت‌تر می‌توان امتیاز گرفت. این کمکی است که نتانیاهو می‌خواهد به بایدن بدهد تا او راحت‌تر با ایران طرف شود اما متاسفانه یک عده‌ای در ایران این را نمی‌فهمند.

عده‌ای فکر می‌کنند بایدن فرشته نجات کشور است!

یک عده‌ای فکر می‌کنند بایدن فرشته نجات کشور است و نتانیاهو نمی‌خواهد این فرشته نجات،ایران را نجات بدهد! این تحلیل بسیار غلط و نادرستی است. مگر زمانی که اسرائیل شهید شهریاری و شهید علیمحمدی و چند تن دیگر از دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد، بایدن معاون اوباما نبود؟ مگر بایدن اعتراض کرد؟ 

مجلس جلوی این روند غلط فعلی در موضوع هسته‌ای را بگیرد

کنگره آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای نقش «پلیس بد» را بازی کرد و آقای کری نقش «پلیس خوب» را. تقسیم کار می‌کنند تا پروژه‌ای که دارند به بهترین شکل ممکن جلو برود. آن وقت در ایران در جریان مذاکرات مجلس نقش «پلیس خوب» و دولت، نقش «پلیس خوب‌تر» را بازی کرد.

امیدوارم مجلس فعلی که مشهور به انقلابی بودن است با سیاست‌های انقلابی و صحیح، جلوی این روند غلط فعلی در موضوع هسته‌ای را بگیرد. 

پاسخ محکمی به ترور ندهیم، امنیت ملی خدشه‌دار خواهد شد

اگر ایران پاسخ محکمی به ترور شهید فخری‌زاده ندهد، امنیت ملی ما خدشه‌دار خواهد شد. وقتی دشمنان ببینند ترور هزینه‌ای برای آنها ندارد، این کار را تکرار می‌کنند.

در این ۵۰ روز باقیمانده از دولت ترامپ و در روزهای بعد از آن که بایدن آماده مذاکره بشود، روند ترورها افزایش پیدا خواهد کرد. 

دشمن دید رئیس‌جمهور ایران از آمدن بایدن ذوق‌زده شده، دست به ترور زد

دشمن هر وقت در برابر ما می‌خواهد سیاستی در پیش بگیرد، هزینه‌های این کار را می‌سنجد. دشمن حمله نظامی نکرده، چون هزینه آن را بالا برآورد کرده اما ترور را انتخاب کرده، چرا؟ چون دیده رئیس‌جمهور ایران از آمدن بایدن ذوق‌زده شده و عده‌ای در ایران فکر می‌کنند فرشته نجات آنها آمده است! پس آنها می‌خواهند مذاکره کنند و اگر تروری صورت بگیرد پاسخی نمی‌دهند.

وقتی برآورد دشمن این است که ترور هزینه ندارد، پس گزینه ترور را انتخاب می‌کند. اگر ایران هم به برآورد آنها صحه بگذارد و پاسخی به آن ندهد، این روند ادامه خواهد داشت. هر کس علاقه‌مند است به امنیت ملی کشور، باید جلوی این اتفاق را بگیرد و نگذارد که اینگونه ترورها برای دشمن بدون هزینه باقی بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول