اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

دبیر کل IWF: برای حفظ موقعیت در المپیک باید راه درست را برویم/می‌توانیم نگرانی‌های IOC را برطرف کنیم

دبیر کل عراقی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: ما نیاز داریم برای حفظ موقعیت‌مان در المپیک راه درست را طی کنیم.

دبیر کل IWF: برای حفظ موقعیت در المپیک باید راه درست را برویم/می‌توانیم نگرانی‌های IOC را برطرف کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جلود دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) می‌گوید این فدراسیون در آینده در مسیر حکمرانی خوبی قرار می‌گیرد.

این مقام عراقی گفت که فدراسیون جهانی در تلاش است تا با برگزاری کنگره در سال آینده بتواند اصلاحات لازم را انجام داده و انتخابات را برگزار کند.

متن کامل گفت‌ وگو را در زیر بخوانید:

وضعیت برنامه ها برای اصلاح حاکمیت IWF چگونه است؟

حکمرانی خوب چیزی است که در گذشته در IWF در مورد آن صحبت شده اما به درستی اعمال نشده است. اکنون شرایط متفاوت است. ما کارشناسان حقوقی مستقلی را در کمیسیون اصلاح و حکمرانی IWF منصوب کرده‌ایم بنابراین می‌توانیم راه درست را به سمت آینده بسازیم.

با توجه به وضعیت وزنه‌برداری، فدراسیون جهانی چه پیامی برای کمیته بین‌المللی المپیک به منظور حضور در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس دارد؟

من می‌دانم می‌توانیم نگرانی‌های فعلی IOC را برطرف کنیم، همانطور که به این منظور برای آزمایش مجدد نمونه‌های دوپینگ المپیک پکن و لندن اقداماتی انجام دادیم.

رویکرد IWF برای مبارزه با دوپینگ چگونه تغییر می‌کند؟

واضح است که این یک چالش تاریخی برای IWF بوده است. ما همکاری خود را با آژانس بین‌المللی تست ITA چهار سال دیگر تمدید کردیم و به آنها و بخش ضد دوپینگ CAS اختیارات لازم را می‌دهیم. ITA می‌تواند در انجام تست‌های موثر به ما کمک کند و برنامه‌های آموزشی که برای تغییر فرهنگ وزنه‌برداری به آن نیاز داریم، بدهد. این سازمان در سراسر جهان مورد اعتماد است.

در مورد مشارکت بیشتر وزنه‌برداران در بدنه فدراسیون جهانی چه نظری دارید؟

فدراسیون جهانی وزنه برداری باید با اطمینان از انتخاب نمایندگان ورزشکاران که بسیار بهتر از انتصاب توسط رئیس یا دبیرکل است، از دستورالعمل‌های IOC پیروی کند. حکمرانی خوب ایجاب می‌کند که اطمینان حاصل کنیم ورزشکاران ما فرصت انتخاب نمایندگان خود را دارند.

نقش فدراسیون جهانی برای تعیین استانداردها در فدراسیون‌های ملی چیست؟

مانند هر فدراسیون جهانی دیگر، خوب است که IWF مثال خوبی به اعضای خود ارائه دهد. ما نیاز داریم برای حفظ موقعیت‌مان در المپیک راه درست را طی کنیم.

نظرتان درباره برگزاری مسابقات مجازی است؟ آیا عملکرد موفق بوده؟

ما عادت داریم وقتی نمی‌توانیم با هم باشیم راه‌هایی برای رقابت پیدا کنیم. فدراسیون‌های ما بعد از قرنطینه بلافاصله در مسابقات آنلاین شرکت کردند. برگزاری این مسابقات برای ایجاد انگیزه موفق عمل کرده است.
اخیرا مسابقه آنلاین جوانان و نوجوانان را برگزار کردیم که جا دارد از پشتیبانی فدراسیون وزنه‌برداری پرو تشکر کنم. ۴۰۰ ورزشکار از ۶۲ کشور در این مسابقه حضور داشتند. با این شرایط کرونا ما توانستیم وزنه‌برداری را فعال نگه داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول