اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اثر حضور مداحان در میان سیل‌زدگان جنوب کشور/ جهادی‌ها به میدان می‌آیند

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جمعی از مداحان طی روزهای اخیر در ماهشهر و بندر امام حضور پیدا کردند که این کار، موجب ارتقای روحیه مردم این منطقه شد. بناست در دو مرحله گروه‌های جهادی و هیأتی برای کمک وارد عمل شوند.

اثر حضور مداحان در میان سیل‌زدگان جنوب کشور/ جهادی‌ها به میدان می‌آیند

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به حضور در استان خوزستان و شهرهای سیل‌زده اظهار داشت: از سال گذشته با توجه به شرایط ویژه شهرستان ماهشهر از سوی حجت‌الاسلام قمی، اداره‌ای ویژه در این شهرستان ایجاد شده است، پیگیر امور فرهنگی و اجتماعی باشد.

کار فرهنگی و  اجتماعی جدا نیست

وی با اشاره به اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی معتقدیم که کار فرهنگی و  اجتماعی جدا نیست، تصریح کرد: امام محله و منطقه نمی‌تواند فقط برای مردمی که مشکل دارند، کار فرهنگی کند و باید برای امور اجتماعی و مشکلات آن‌ها نیز وقت بگذارد و لااقل اگر توان حل آن مشکلات را ندارد، گوش شنوای حرف‌های آنان باشد.

 

باباخانی ادامه داد: مردم شهرستان ماهشهر و بندر امام مشکلات بسیاری دارند که اگر سیل هم نمی‌آمد، وضعیت فقر و مشکلات مالی آن‌ها بسیار بود اما سیل اوضاع آن‌ها را بسیار سخت کرد. جمعی از مداحان کشور که توان ویژه‌ای هم دارند و این هم به واسطه بیرق امام حسین (ع) است در روزهای اخیر در این منطقه حضور پیدا کردند تا ابتدا موجب ارتقای روحیه مردم شوند و بتوانند باری از غم‌های آنان کم کنند.

 

 

کدام مداحان راهی خوزستان شدند؟

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سیدرضا نریمانی، سیدامیر حسینی، مهدی رسولی، حمید علیمی و محسن عرب‌خالقی در منطقه حضور پیدا کردند. البته بسیاری دیگر نیز بنای حضور دارند. مداحان در این منطقه محبوبیت ویژه‌ای دارند و شناخته شده هستند که این حضور موجب ارتقای روحیه مردم می‌شود. عمدتا مسؤولان که حضور پیدا می‌کنند، مردم به گلایه و انتقاد از شرایط می‌پردازند، اما حضور مداحان موجب شد که حس کنند مردم به یاد آن‌ها هستند.

 

 

انتظار ویژه از رئیس دستگاه قضا

وی افزود: مردم این مناطق بسیار نجیب و مهربان هستند و در مدت ۳ روز حضورمان در این منطقه برخورد بسیار خوبی با ما داشتند و مطالبات خود را از مسؤولان اعلام کردند که در حد توان آن‌ها را منتقل خواهیم کرد. مردم از رئیس دستگاه قضا انتظار ویژه داشتند تا به وضع این منطقه که حاصل عملکرد حدود ۲۰ سال گذشته مسؤولان است رسیدگی کنند. علی‌رغم وجود درآمد بسیار زیاد شرکت‌های پتروشیمی و سهم مسؤولیت اجتماعی منطقه، همچنان وضعیت اشتغال و خانه‌های مردم حل نشده است. مردم می‌گویند پول‌های زیادی تصویب شده یا تخصیص یافته اما اولیات زندگی مردم همچنان در وضعیت بسیار بدی قرار دارد که لازم است در نوع خرج بودجه‌ها بررسی جدی شود.

 

 

 

 

کار جهادی‌ها در دو مرحله

باباخانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی هیأت‌ها و گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی در این منطقه گفت: در گام اول کارهای فوری مانند تهیه پتو، موکت، بخاری برقی، ایزوگام سقف‌ها و ... مورد نیاز است. جهادی‌های منطقه وارد میدان شده‌اند و مشکل نیروی انسانی نیست اما کمک‌های نقدی مورد نیاز است تا اقلام تهیه شود. برخی کمک‌رسانی‌‌های عمیق‌تر نیز نیازمند کار کارشناسی بیشتر است که بعد از جمع‌بندی اجرایی خواهد شد. البته این کارهای ما سطحی و محدود است و نیاز است مسؤولان امر برای این کمک‌ها به صورت ویژه وارد شوند.

گزارش میدانی سیدرضا نریمانی از وضعیت مردم بندر امام خمینی(ره)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول