اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انتقاد از اظهارات خلاف واقع برخی پزشکان از طب سنتی/ حوزه طب سنتی ساماندهی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی پزشکانی که تخصصی از طب ایرانی ندارند به اظهار نظر در این حوزه می‌پردازند و برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتقاد از  اظهارات خلاف واقع برخی پزشکان از طب سنتی/ حوزه طب سنتی ساماندهی شود

حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: وقتی که ما سیاست برخوردمان با یک علم، با یک فن، با یک تکنولوژی، سیاست نادرستی باشد پیامدهایی در پی دارد. طب سنتی یک سابقه‌ چندین و چند هزار ساله دارد. وقتی که ما برخورد نفعی، سلبی، مطلق باشد مشکلاتی به وجود می‌آید. یکی از ایرادات دیگری هم که وجود دارد این است که پزشکان جدید تخصص طب رایج را دارند ولی تخصص طب سنتی ندارند و بدون اینکه تخصص داشته باشند درباره‌ آن‌ها اظهار نظرهایی خلاف واقع می‌کنند و برای آن‌ تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: وزارت بهداشت باید در کنار متخصصان و نخبگان طب سنتی که در دانشگاه‌های کشور مشغول به تدریس هستند از مدعیان این علم راستی آزمایی کند و اینگونه نباشد که هرکسی این ادعا را داشته باشد که می‌تواند دارویی ابداع کند و ساز وکاری مشخص شود تا افراد مورد تایید به صورت قانونی و مشخص به کار خود ادامه دهند و مردم نیز بدون نگرانی به آنها مراجعه کنند، در این صورت کسانی که مجوز ندارند علی القاعده قابل اعتماد نیستند.

میرزائی ادامه داد: وقتی که شما از ابتدا برخورد سلبی با متخصصان طب سنتی می‌کنید و می‌گویید این علم مورد تایید نیست شاهد سودجویی عده‌ای در این حوزه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم راه‌حل اساسی ساماندهی این حوزه تغییر سبک دانشجو پروری، طبیب پروری، عالم پروری است. سنت جدید علم آموزی علم را یاد می‌گیرد برای پول در آوردن و متاسفانه شاهدیم وقتی از دانشجویان سوال می‌کنیم که چرا به رشته‌های پزشکی روی آورده‌اید اذعان می‌کنند که هدفشان کسب درآمد بوده است، لذا پرورش دانشجو با این تفکر نادیده گرفتن اخلاق پزشکی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول