اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نکته‌هایی برای نوشتن رزومه برای یک مهندس صنایع

کار مهندسان صنایع شامل به کار‌ بردن فرایند‌های معتبر و تکرار‌پذیر برای همه چیز است. نوشتن رزومه نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ وقتی بهترین روش‌ها را در نوشتن رزومه منظور می‌کنید نیز فرایند تکرار‌پذیری ایجاد می‌کنید که با گذشت زمان از ارزش آن کاسته نمی‌شود.

نکته‌هایی برای نوشتن رزومه برای یک مهندس صنایع

با خواندن مقاله حاضر می‌توانید یاد بگیرید که چگونه رزومه خیره‌کننده‌ای تهیه کنید که شما را برای آگهی‌های استخدام جدید به بهترین گزینه تبدیل کند و در جایگاهی با فاصله زیاد از دیگر متقاضیان قرار دهد. کارفرمایان می‌خواهند ببینند که شما می‌دانید چگونه تجربیات خود را به‌شکلی بیان کنید که برای آنها ارزش ایجاد کند و دستاوردهای خود را به بهترین نحو ممکن به آنها نشان دهید.

مشاهده جدیدتری آگهی‌های استخدام مهندس صنایع در کاربوم

سؤالات رایج مهندسان صنایع درباره رزومه‌نویسی

۱. چه مهارت‌هایی باید در رزومه ذکر شود؟

پاسخ این سؤال به صنعت هدف و سطح کاری شما وابسته است، اما به‌صورت کلی، بهتر است بر تخصص‌های وابسته به صنعت تمرکز کنید که شما را از دیگر جویندگان کار متمایز می‌کند. مثال‌هایی از این دسته شامل دانش انرژی پایدار و مدیریت منابع انرژی، و دانش روش‌هایی مثل کایزن (Kaizen) و سیستم‌های مدیریت کیفیت کل است.

اگر به‌عنوان مهندس صنایع در بخش تولید کار کرده‌اید، بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با تولید مثل «توسعه خط تولید» و «بهینه‌سازی» استفاده کنید. اگر در صنعت نفت و گاز مشغول بوده‌اید می‌توانید به دانش خود از فرایندها و تجهیزات حفاری، یا دیگر مهارت‌های مرتبطتان اشاره کنید. نکته مهمی که همیشه باید در خاطر داشته باشید این است که مهارت‌هایی که می‌خواهید به آنها اشاره کنید برای کارفرمای شما مفید باشد.

۲. چگونه برای رزومه یک خلاصه (summary) بنویسیم؟

مختصر و مفید و سرراست بنویسید. صلاحیت‌ها و شایستگی‌های خود را در حداکثر دو یا سه جمله، یا به‌صورت بولت پوینت (bullet point)، به شیوه‌ای بنویسید که اعتماد‌به‌نفس در مهارت‌ها و سابقه کاریتان را منتقل کند. در بیانیه خلاصه باید به میزان تجربه کاری، سطح کاری و مهم‌ترین نقاط قوتتان اشاره کنید. بیانیه ارزش قدرتمندی تدوین کنید که شما را به‌عنوان فرد حرفه‌ای و شایسته به خواننده معرفی کند.

برای مشاهده آگهی‌های کار در تهران کلیک کنید

۳. بخش تحصیلات در رزومه را چگونه بنویسیم؟

با توجه به این که مهندسی صنایع رشته بسیار پیچیده‌ای است، ممکن است علاوه بر مدارک کارشناسی و ارشد تعداد زیادی گواهی‌نامه فنی داشته باشید. مناسب‌ترین راه لیست‌کردن آنها درج مدارک دانشگاهی به‌ترتیب زمانی معکوس، از جدید‌ترین به قدیمی‌ترین، است. تاریخ فارغ‌التحصیلی خود را، تنها در صورتی که کمتر از ۵ سال از زمان آن می‌گذرد یا می‌خواهید گپ تحصیلی خود را پوشش دهید، ذکر کنید. نام دانشگاه را نیز ذکر کنید. بعد از مدارک دانشگاهی، گواهی‌نامه‌های خود را به‌ترتیب زمانی معکوس همراه با ذکر نام مؤسسات مربوطه بنویسید.

هرگونه آموزشی را که به اهداف کاری شما مرتبط نیست ذکر نکنید. همچنین هر نوع آموزش یا گواهی‌نامه منقضی و منسوخ‌شده را حذف کنید. سعی کنید بخش آموزش و تحصیلات را تا جای ممکن مختصر و مفید نگه دارید.

۴. بهترین راه برای لیست‌کردن گواهی‌نامه‌ها در رزومه چیست؟

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، گواهی‌نامه‌های شما همیشه باید در بخش تحصیلات شما و بعد از مدارک دانشگاهیتان ذکر شود. اما می‌توانید بعضی از گواهی‌نامه‌هایتان را به صورت عنوان‌های اختصاری بعد از نامتان در عنوان بیاورید.

۵. افتخارات را چگونه در رزومه بیاورم؟

می‌توانید بخشی را به افتخارات اختصاص دهید، اما روش بهتر این است که افتخارات خود را در بخش دستاوردهای مرتبط به هر شغل بیاورید. در رزومه‌های مهندسین صنایع، معمولا در هر شغلی در رزومه چندین دستاورد مرتبط با آن ذکر شده است تا نشان دهد که جوینده کار چقدر تلاش کرده و موفق بوده است. افتخارات شما به این روش در زمینه مرتبط برجسته خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول