اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال فروش «اف-۳۵» به امارات تا قبل از پایان دولت ترامپ

رسانه آمریکایی خبر داد، احتمال انعقاد توافق بین واشنگتن با ابوظبی برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ تا قبل از خروج دونالد ترامپ از ریاست جمهوری وجود دارد.

احتمال فروش «اف-۳۵» به امارات تا قبل از پایان دولت ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی فعال در زمینه اخبار نظامی و دفاعی از احتمال نهایی شدن فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات تا قبل از پایان دولت دونالد ترامپ خبر داد.

وبگاه «دیفنس وان» که یک رسانه آمریکایی فعال در زمینه اخبار نظامی و دفاعی است، گزارشی درباره احتمال نهایی شدن فروش جنگنده های اف-35 به امارات در زمان باقی مانده از دولت کنونی دونالد ترامپ خبر داد.

در این گزارش به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا آمده است که احتمال نهایی شدن موافقت واشنگتن با فروش جنگنده های اف-35 به امارات تا پیش از خروج دونالد ترامپ از ریاست جمهوری وجود دارد.

«هیدی گرنت» مسئول «آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا» در پاسخ به سوالی درباره احتمال نهایی شدن توافق فروش اف-35 به امارات در مدت زمان باقی مانده از دولت کنونی آمریکا گفت: «پرسیدید که آیا ممکن است؟ بله قطعا چنین چیزی ممکن است».

این آژانس، یک نهاد وابسته به پنتاگون و مسئول امور مربوط به فروش تسلیحات و ارائه کمک‌های نظامی آمریکا به دیگر کشورها است.

مسئول «آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا» ضمن ممکن دانستن نهایی شدن توافق فروش اف-35 به امارات به خبرنگاران گفت: «البته ما کنترلی روی این موضوع نداریم».

دیفنس وان خبر داد، قرار است طی هفته آینده کنگره آمریکا درباره تایید فروش تسلیحاتی به میزان 23 میلیارد دلار به امارات شامل 40 جنگنده اف-35 رای گیری کند اما این قرارداد در کنگره مخالفانی دارد.

طبق این گزارش، مخالفان آمریکایی تایید قرارداد تسلیحاتی تازه با امارات به دو موضوع اشاره می‌کنند؛ اول نقش نامناسب امارات در جنگ به رهبری ائتلاف عربستان سعودی در یمن و دوم، تضعیف برتری نظامی رژیم صهیونیستی در مطنقه غرب آسیا در نتیجه فروش اف-35 به امارات.

یکی از مخالفان سرسخت فروش تسلیحاتی تازه آمریکا به امارات، «کریس مورفی» سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سمای این کشور است.

«یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا پنجشنبه هفته گذشته در پاسخ به اظهارات مورفی در توییتر پیامی منتشر کرد و مدعی شد: «بسته اف-35 امارات عربی متحده چیزی بیشتر از یک فروش سخت افزار نظامی است بلکه (فروش این تسلیحات) باعث تقویت ثبات و امنیت در خاورمیانه و توانمند کردن امارات عربی متحده برای اتخاذ مسئولیت بیشتر در حوزه امنیت جمعی منطقه می شود و همچنین سبب آزاد کردن دارایی‌هایی ایالات متحده برای دیگر چالش های جهانی است که این یک اولویت فراحزبی در ایالات متحده می باشد».

دیفنس وان در ادامه گزارش خود از مشکلات موجود در نهایی شدن فروش اف-35 به امارات تا پیش از اتمام دولت ترامپ خبر داد.

این رسانه آمریکایی نوشت: «حتی اگر کنگره هم مانع این فروش نشود، تعدادی دیگر از موانع بورکراتیک بر سر راه نهایی شدن امضای قرارداد برای خرید جنگنده های ساخت (شرکت آمریکایی) لاکهید مارتین  وجود دارد. امارات عربی متحده باید یک نامه پذیرش به وزارت خارجه آمریکا بفرستد».

«آر کلارک کوپر» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نظامی-سیاسی در توضیح این نامه و همچنین فرایند لازم برای نهایی شدن فروش اف-35 با امارات توضیحاتی داد.

او گفت: «این فرایندی دوجانبه بین ایالات متحده و امارات عربی متحده است و یک جدول زمانی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. قطعا وقتی ما روی نامه پذیرش حرف می زنیم، شرکایمان قطعا دوست دارند که کار مربوط به آن زودتر انجام شود اما زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول