اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

13 هزار و 552 مددجوی بهزیستی استان مستمری می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 32 هزار و 683 نفر از جمعیت استان دارای معلولیت هستند، گفت: از این تعداد مددجو 13 هزار و 552 مددجوی بهزیستی مستمری‌بگیر هستند.

13 هزار و 552 مددجوی بهزیستی استان مستمری می‌گیرند

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه از جمعیت 950 هزار نفری استان 32 هزار و 683 نفر دارای معلولیت هستند، گفت: از این تعداد مددجو 13 هزار و 552 مددجوی بهزیستی استان مستمری‌بگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افراد دارای معلولیت در سه طیف خفیف، متوسط و شدید از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر 95 مرکز توانبخشی در استان ایجاد شده است که 5 هزار و 287 نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

عسگری اضافه کرد: خدمات اداره‌کل بهزیستی استان به مددجویان شامل استفاده از مراکز روزانه، شبانه‌روزی، خدمت در منزل و توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

وی عنوان کرد: مستمری‌بگیران این نهاد بر اساس درجه معلولیت و شرایط بیماری از مبلغ 108 تا 416 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه توانبخشی، نگه‌داری معلولین و سالمندان به همراه پرداخت هزینه نگه‌داری و پرستاری در منزل است.

وی توضیح داد: ارائه خدمات در مراکز روزانه و توان‌پزشکی، مراقبت در مراکز شبانه‌روزی و توانمندسازی مددجویان از وظایف حوزه توانبخشی نهاد حمایتی بهزیستی است.

عسگری با اشاره به اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا دو هزار و 84 مددجو از خدمات مراکز روزانه در استان استفاده می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شیوع این ویروس این مراکز تعطیل است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 670 نفر در مراکز شبانه استان نگه‌داری می‌شوند و یک هزار و 626 نفر از ارائه خدمات پزشکی و توانبخشی در منزل و 438 نفر از خدمات مراقبت در منزل بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول