اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اکبرپور:فضای مجازی جولانگاه دلالان شده/ به X وY گفتم رفتارتان در اینستاگرام زشت است/فکری با این سیستم موفق نمی شود

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: فضای مجازی تبدیل به جولاگاه دلالان در فوتبال ایران شده و متاسفانه بازیکنان سابق فوتبال هم در این فضا آلوده شده اند.

اکبرپور:فضای مجازی جولانگاه دلالان شده/ به X وY گفتم رفتارتان در اینستاگرام زشت است/فکری با این سیستم موفق نمی شود

سیاوش اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دوریش از فوتبال، روند تیم استقلال با هدایت محمود فکری و همچنین فعالیت‌های کانال‌های هواداری در فضای مجازی صحبت‌هایی را انجام داد.

*برخی افراد که در فضای مجازی کار می کنند نمی دانند فوتبال چیست

* کی دیده اید مسی و رونالدو در صفحه شخصی خود تولد کسی را تبریک بگویند؟

* بزرگترین فرد هسته ای جهان 5هزار فالوور دارد اما فرد دلقک باز 120 هزار فالوور

*مجیدی،نکونام، رحمتی، تیموریان، جباری و ..خودشان در استقلال مشکلات را حل می کردند

*فرشید باقری یکی از تاپ ترین فوتبالیست های ایران است اگر او را اذیت نکنند

*زمانی که ما بازی می کردیم تخریب ها به این شکل نبود

* این چه هجمه ای است که روی فکری وارد کرده اند؟

* اگر انتقاد می کنید مودبانه این کار را انجام دهید و تخریب شخصیت نکنید

* کری بی مورد در فضای مجازی کاری کرد رحمتی از استقلال برود

* برخی کانالهای تلگرامی جولانگاه دلالان شده و بازیکنان را برای تیم های دیگر فراری می دهد

* مجیدی با سیستم استراماچونی در حال موفق شدن بود اما خرابش کردند

* به چند هم تیمی سابقم زنگ زدم و گفتم رفتار شما در اینستاگرام زشت است

* برای بازیکنان سابق استقلال زشت است در تجمعات شرکت کنند

*فکری با این سیستم در استقلال موفق نمی شود

فارس:‌این روزها که از فوتبال دور هستی چگونه اخبار آن را دنبال می‌کنی آیا رویه کارکرد کانال‌های هواداری را می‌بینی؟

من اخبار را از طریق رسانه‌ها و البته فضای مجازی رصد می‌کنم. در زمان ما فضای مجازی وجود داشت اما شدتش اینقدر نبود یادم است زمانی که فوتبال بازی می‌کردم تلگرام، واتساپ و فیس‌بوک هم بود ولی من زیاد توجهی به این مسائل نداشتم الان هم چون پیگیر اخبار استقلال هستم کانال‌ها و فضای مجازی را رصد می‌کنم ولی معتقدم یکی از دلایلی که استقلال در این سال‌ها روزهای خوبی نداشته همین مدیریت فضای مجازی است.

فارس:‌ چطور؟

به خاطر اینکه خیلی از این کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، مطلب می‌نویسند و کامنت می‌گذارند اصلا نمی‌دانند فوتبال چیست، من چون در زمین فوتبال بازی کرده‌ام این حرف را با قطعیت می‌گویم بعضی وقت‌ها مطالبی می‌خوانم که خنده‌ام می‌گیرم طرف سررشته‌ای از فوتبال ندارد و هنوز سنش به عددی نرسیده که وارد زمین یک مسابقه فوتبال شود اما سرمربی تیم و ارکان همه باشگاه را زیر سؤال می‌برد. اسم این فضا رویش است و مجازی است. در این بین بازیکن، مربی و مدیر هم حواسش باید باشد که درگیر این مسائل نشود.

فارس: اصلا از نوع فعالیت و شیوه کارکرد آنها به صورت ریز اطلاع داری؟

نیازی نیست بر این مسأله ریز شویم خروجی کار مشخص است نظارتی هم وجود ندارد. چند وقت پیش پیج مسی و رونالدو را نگاه کردم متوجه شدم که بیشتر فعالیت آنها توسط ادمین انجام می‌شود مگر اینکه خودشان بخواهند مثلا در اینستاگرام لایو بگذارند و با برنامه این کار را می‌کنند.

اینکه مسی یا رونالدو بخواهند تولد کسی را تبریک بگویند اصلا در صفحات آنها دیده نمی‌شود، شما کِی این موضوع را دیده اید؟ شاید برایتان جالب باشد یک فرد با تخصص پزشکی و هسته‌ای که یکی از بزرگ‌ترین نفرات این حوزه تخصصی در دنیا است 500 فالوئر دارد ولی کسی که در اینستاگرام دلقک‌بازی در می‌آورد و به دنبال تخریب بازیکن استقلال یا پرسپولیس یا تیم‌های دیگر است، 120K فالوئر دارد.

این‌ها همه به خود بازیکنان هم برمی‌گردد البته همانطور که گفتم استقلال در این سال‌ها با مشکلاتی نظیر فعالیت زیاد بازیکنان در فضای مجازی مواجه بوده و هیچکس هم نبوده که بخواهد این مسائل را جمع کند.

فارس:‌مثال یا نمونه‌ای می‌زنی؟

نیازی به مثال و نمونه نیست زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم 7، 8 بازیکن بزرگ در تیم ما وجود داشت که خودشان همه چیز را جمع و جور می‌کردند، استقلال در این یکی دو سال اصلا بازیکن بزرگ نداشته که بخواهد این مسائل را جمع کند فقط یک مقدار  ووریا غفوری سطحش را از بازیکنان فعلی بالاتر برد که آن هم نمی‌شود بگوییم خیلی بازیکن بزرگی است و هم رده اسم‌های بزرگ نسل‌های قدیم است.زمانی که خود من بازی می‌کردم در استقلال جواد نکونام، مهدی رحمتی، آندو تیموریان، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، پژمان منتظری و ... بازی می‌کردند. شما به اسامی دقت کنید این‌ها همه برای خود شخصیت حقیقی و حقوقی داشتند و اگر مشکلی در تیم به وجود می‌آمد خودشان مسأله را حل می‌کردند اما الان چه؟

فارس: پس تو هم مثل خیلی از استخوان خرد کرده‌ها معتقدی بازیکن باید ابتدا شخصیت پوشیدن پیراهن استقلال را داشته باشد.

صددرصد، پیراهن استقلال قداست دارد و هر کس که این پیراهن را می‌پوشد باید نسبت به آن احساس مسؤولیت کند. بازیکنی که می‌گوید من نمی‌خواهم در تیم بمانم آنقدر در فضای مجازی تحت فشار قرار گرفته که می‌گوید من می‌خواهم جمع کنم و بروم اما این فضا اصلا درست نیست. فضای مجازی نباید منجر به این شود که بازیکن قید پیراهن تیمش را بزند. این چه نوع هواداری است؟

فارس: برخی از این کانال‌های تلگرامی اثرات مخربی روی کل ورزش کشور گذاشته‌اند به طور مثال وقتی فدراسیون اسامی داوران را اعلام می‌کند این کانال‌ها با تخریب داوران و اشتباهات گذشته آنها عملا پیش از شروع مسابقه روی تیم داوری فشار وارد می‌کنند این مسائل طبیعتا بار روانی روی جامعه ایجاد می‌کند.

این موردی که شما گفتید در زندگی ورزشی افراد اتفاق افتاده و اگر به کل جامعه نگاه کنید فضای مجازی آثار مخربی در جامعه ایجاد کرده که فکر می‌کنم همه خانواده‌ها الان با مشکلاتش مواجه هستند.

زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم دو سه روزنامه مثل خبر ورزشی، ایران ورزشی و ... بود بعد از تمرین یا مسابقه این روزنامه‌ها را می‌خریدیم و وقتی به خانه می‌رفتیم در وقت آزادمان یکی دو ساعت آن را مطالعه می‌کردیم.

مثلا آنجا می‌خواندیم که نظر کارشناسان در مورد بازی تیم یا بازیکن چیست؟ ساده‌تر بگویم انرژ‌ی‌ها مثبت بود و تخریب‌ها به این شکل وجود نداشت، اما شما الان به فضای مجازی نگاه کنید که به بازیکن حتی فرصت یک اشتباه هم نمی‌دهند آن زمان اگر من اشتباهی درون زمین انجام می‌دادم با همین نقد کارشناسان که منصفانه هم بود طوری کار می‌کردم که هفته بعد بهترین بازی را به نمایش بگذارم. دلیل این کار هم این بود که کسی نمی‌خواست دیگری را تخریب کند، اما حالا چه؟

فارس:‌همانطور که می‌بینی فشارها آنقدر زیاد است که عیار یک مربی یا یک تیم را در هفته چهارم می‌سنجند و همین فشارها طوری منعکس می‌شود که انگار مربی یک فصل در استقلال کار کرده است.

با حرف شما موافق هستم، در حال حاضر محمود فکری چه درست و چه غلط سرمربی تیم استقلال است او با کلی انگیزه آمده و این تیم را گرفته اما نمی‌دانم این چه هجمه‌ای است که به روی او وارد کرده‌اند و تخریبش کرده‌اند.

شما تصور کنید من سیاوش اکبرپور برای اولین بار سرمربی استقلال شدم با خودم کلی انگیزه دارم و می‌خواهم با غیرت و تلاش استقلال را موفق کنم این تیم عشق من است و هرگز دوست ندارم با آن شکست بخورم اما بعد از 40، 50 روز کار آن هم در شرایطی که تازه با وضعیت کلی استقلال آشنا شده‌ام با یک هجمه سنگین مواجه می‌شوم. طبیعتا این موضوع روی من اثر منفی می‌گذارد.

فارس: یعنی معتقدی این فشارها ممکن است تمرکز فکری را از بین ببرد؟

قطعا همینطور است، وقتی اینگونه فشار کاذب و غیرواقعی وارد می‌شود مربی وقتی می‌خواهد بخوابد 200مدل فکر می‌کند، فکری به جای آنکه فکرهای خوب در سر داشته باشد مرتب به این فکر است که نکند بازی بعد نتیجه نگیرد و این فشارها بیشتر شود، یا همین فرشید باقری که دو هفته پیش آن صحبت‌ها را کرد به شخصه جزو کسانی هستم که فوتبال فرشید باقری را دوست دارم و معتقدم اگر او را راحت بگذارند جزو تاپ‌ترین فوتبالیست‌های ایران می‌شود چون هم هوش خوبی دارد و هم از فیزیک مناسبی برخوردار است، ولی آنقدر او را تحت فشار گذاشتند یا با او دوستی خاله خرسه کردند که آمد و آن مصاحبه را انجام داد. مثال دیگری برای شما می‌زنم.

فارس: بفرمایید.

نمونه دیگرش مهدی رحمتی در استقلال ، همین فضای مجازی یک برند تیم استقلال را از این تیم دور کرد. به همین سادگی. همین فعالان مجازی که معلوم نیست ماهیت‌شان چیست کاری کردند رحمتی از استقلال برود و این برند را خراب کردند. من 8 سال در استقلال بازی کردم و سه قهرمانی با این تیم به دست آوردم خیلی راحت ما را گذاشتند کنار و سراغی هم از ما نگرفتند. یکسری‌ها در این فوتبال برند هستند که باید پای آنها ایستاد.

خدا ناصر حجازی، منصور پورحیدری، غلامحسین مظلومی و رضا احدی را رحمت کند این عزیزان زمانی که بودند کاری برایشان صورت نگرفت اما تا به زیر خاک رفتند شدند اسطوره. همین فضای مجازی یک کل کل بی‌مورد بین حسینی و رحمتی به وجود آورد که اصلا درست نبود در واقع قیاس این دو دروازه‌بان کاملا اشتباه بود اما کاری کردند که مهدی رحمتی قید همه چیز را بزند بزرگی همین مهدی رحمتی در این یکی دو سال اخیر به درد استقلال می‌خورد و می‌توانست خیلی از مشکلات را حل کند.

نمی‌خواهم الان به گذشته برگردم و نبش قبر کنم ولی واقعیت این است که وقتی بزرگتر با جذبه در تیم حضور داشته باشد، بازیکنان دیگر از او حساب می‌برند. از این موارد زیاد است و اگر بخواهم مثال بزنم شاید در مورد استقلال و تیم‌های دیگر باز هم نمونه‌هایی وجود داشته باشد.

فارس: ظاهرا تو هم مثل خیلی از پیشکسوتان استقلال اطلاعات خوبی از این نمونه کاری در فضای مجازی داری که این چنین صحبت می‌کنی.

چون خبر دارم این حرف‌ها را می‌زنم. فضای مجازی جولانگاه دلالان شده است یک عده بازیکن را بی‌دلیل در فضای مجازی می‌کوبند تا تخریبش کنند این کارها پشت پرده دارد برایتان مثالی می‌زنم یکی از تیم‌ها مثلا بازیکن یک تیم دیگر را می‌خواهد برای اینکه او را به دست آورد در فضای مجازی هزینه می‌کند تا هواداران بازیکن را تحت فشار قرار بدهند و وقتی آن بازیکن به خاطر فشارها از تیمش جدا شد بلافاصله سراغ او می‌روند و جذبش می‌کنند.

نمونه‌اش برای همین فرشید باقری اتفاق افتاده است کاری هم ندارد با یک خط تلفن 10 پیج و کانال تلگرامی باز می‌کنند در این صفحات مسخره‌بازی در می‌اورند بازیکنان حریف را می‌کوبند با مطالب زشت و سخیف حریف را تخریب می‌کنند و یک عده هم که اصلا نمی‌دانند فوتبال چیست این صفحات را فالوئر می‌کنند در عرض چند ماه چشم بازی می‌کنید و می‌بینید صفحه مورد نظر  200هزار نفر دنبال کننده دارد.

در حالی که همین دنبال‌کننده‌ها نمی‌دانند این صفحات به دنبال درآمد خود هستند تبلیغات می‌گیرند و کارهای کثیف پشت پرده می‌کنند که کسی از آنها خبر ندارد. از قدیم گفته‌اند اگر می‌خواهید چیزی را به مردم بدهید ابتدا فرهنگش را آموزش بدهید متأسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشور ما جا نیفتاده و همه از این فضا به شکل منفی استفاده می‌کنند.

فارس: البته این مشکلات به مدیران کلان فوتبال کشور هم رسیده و حتی بعضا می‌بینیم اعضای هیأت مدیره در صفحات مجازی خود هواداران را به حضور در مقابل مجلس و ... تشویق می‌کنند.

برای این موضوع واقعا متأسف هستم ، این موارد را به چشم دیده‌ام و در مورد مدیران اصلا نباید حرف زد.یک عده افراد لمپن می‌آیند و روی آن صندلی مدیریت می‌نشینند که نه فرهنگی دارند و نه تخصصی. آنها به دنبال پست و مقام خود هستند و ما هم همچنان روی مدیریت ده سال گذشته مانده‌ایم.

مدیران باشگاه به جای آنکه تفکرات خود را به روز کنند هر روز درجا می‌زنند مدیریت در فوتبال ایران یعنی خرید بازیکن.شما یک مدیر را پیدا کنید که ایده جالبی داشته باشد و مثلا بگوید می‌خواهم محصولات استقلال را در 30 نقطه تهران با دکه‌های خاص بفروشم. هیچ مدیری چنین ایده‌هایی را نه داشته و نه ارائه کرده است اگر هم کسی ایده داده فقط در حد حرف بوده و جز بی‌اعتمادی چیزی برای هوادار ایجاد نکرده است تأکید می‌کنم دنیای مجازی با اینگونه افراد پوچ، پوچ پوچ است.

فارس: شما کلی در مورد رفتار مردمی در فضای مجازی صحبت کردی اما انصافا رفتار برخی از فوتبالیست‌ها و بازیکنان سابق فوتبال ایران در این فضا زشت است اگر به پست‌ها و استوری‌های برخی از بازیکنان سابق فوتبال نگاه کنی کاملا مشخص است که رفتار آنها در شأن یک فرد مشهور نیست.

اتفاقاً من چند بار به همین آقای X و Y که مدنظر شما است زنگ زدم و به آنها گفتم این کارها را در فضای مجازی انجام ندهید من می‌دانم منظور شما چه کسانی است ولی واقعیت قضیه این است که این آقایان کمبود دارند.

از قدیم می‌گفتند طرفداران استقلال پزشک، مهندس و همه جنتلمن هستند اما یک عده در فضای مجازی عقبه استقلال را هم زیر سوال برده‌اند. خیلی از طرفداران استقلال که صفحات‌شان فیک نیست به من در دایرکت اینستاگرام پیام می‌دهند که چرا خبری از تو نیست؟ به آنها می‌گویم من هم زندگی شخصی خودم را دارم و به جای انتشار برخی مطالب زشت مطالعه می‌کنم.می‌خواهم سوادم را بالا ببرم که اگر فردا فرزندم کتابی جلوی من گذاشت و سوالی پرسید بتوانم جواب او را بدهم.

شخصیت استقلالی‌ها از سال‌های سال پیش معروف بوده ولی یکسری‌ها واقعا شورش را در آوردند در تیم رقیب هم از اینگونه مسائل وجود دارد و من قصد بی‌احترامی به کسی را ندارم، ولی حرکات عجیب و غریب یکی از بازیکنان سابق تیم رقیب در اینستاگرام را چند بار برای من ارسال کرده‌اند نمی‌دانم کسی که قبلا در یک تیم پر طرفدار بازی کرده چرا باید چنین رفتار زشتی را در اینستاگرام انجام بدهد مگر آن فوتبالیست یک روز الگو نبوده؟

هواداری که این بازیکن فوتبال را 10 سال پیش الگوی خودش کرده الان تبدیل به پزشک مملکت شده او وقتی حرکات بازیکن سابق را در اینستاگرام می‌بیند با خود می‌گوید من پزشک شده‌ام و این فوتبالیست در اینستاگرام دلقک‌بازی در می‌آورد. چرا یک روز او الگوی من بوده است؟‌ من خودم زمانی در فوتبال دعوا می‌کردم و سر و صدا داشتم ولی سعی کردم بعد از پایان فوتبالم روشم را تغییر بدهم.حداقل کسانی که روزی من را تشویق می‌کردند و من از آنها انرژی می‌گرفتم، الان به خاطر رفتار من در اینستاگرام شرمنده خودشان نیستند کل کل و کری‌خوانی قشنگ است.

بعضی وقت‌ها دو بازیکن استقلال و پرسپولیس به تلویزیون می‌روند و با هم شوخی هم می‌کنند که تا حدودی لذت‌بخش است ولی اینکه  به بازیکن حریف بی‌حرمتی شود یا رفتارهای دور از شأن در فضای مجازی صورت بگیرد واقعا کار درستی نیست.

یکسری‌ها به من می‌گویند چرا فقط 170 هزار فالوئر داری ولی من همیشه جواب داده‌ام دنبال این مسائل نیستم. آنهایی که صفحه من را دنبال می‌کنند هم من را می‌شناسند و هم می‌خواهند بدانند رویه زندگی‌ام به چه شکل است، بعضی وقت‌ها یک متن زیبا، یک عکس قابل توجه و یا حتی یک شعر می‌تواند انسانی را تحت تأثیر قرار بدهد ولی اینکه در صفحه مجازی علیه وزیر ورزش مطلب بنویسید یا بگویید فردا مقابل باشگاه تجمع کنید واقعا کاری چیپ است.

باشگاه، مدیرعامل، هیأت مدیره و مسؤول دارد و اگر بخواهد حق استقلال را می‌گیرد. اینکه یک پیشکسوت خودش بلند شود و جلوی باشگاه برود و در تجمعات شرکت کند واقعا کار زشتی است. البته این را هم بگویم برای بعضی‌ها بد هم نشده و با همین روش‌ها و کارهایی که می‌کنند هم تیم پیدا کردند و هم پست گرفته‌اند.طرف سواد ندارد ولی با شلوغ‌کاری در فضای مجازی تیم گرفته است.

فارس: پس به هم تیمی‌های سابقت هم به نوعی انتقاد داری.

شنیدم مجتبی جباری صحبت‌هایی درباره فضای مجازی انجام داده و من هم با او هم نظر هستم اتفاقا رویه فکری من تا حدودی با جباری در این زمینه‌ها یکی است. هر جا هم لازم باشد در مورد این فضای مجازی می‌روم و توضیح می‌دهم. البته اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد.اگر یادتان باشد یکبار در مورد آکادمی باشگاه استقلال و فسادهایش حرف زدم اما آیا گوش شنوایی بود؟

الان هم هر اطلاعاتی دارم می‌توانم منتقل کنم. معتقدم فضای مجازی می‌تواند باعث معرفی خیلی از استعدادها در همه زمینه‌ها به کشور شود. به طور مثال می‌توانند یک گردهمایی برگزار کنند و با حضور بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس استاد دانشگاه دعوت کرده و  بازیکنان قدیم در حضور استاد دانشگاه صحبت کنند.

طبیعتا یک استاد دانشگاه وقتی صحبت‌های همه را بشنود می‌تواند به متخصصان بگوید که مثلا فلانی به درد مدیریت یا معاونت در باشگاه می‌خورد. فلانی به درد مدیریت آکادمی می‌خورد و به همین سادگی می‌شود استعدادهای باشگاه‌ها بعد از فوتبالشان شکوفا شده و آنها در باشگاه مورد علاقه خود کار کنند.حرف در این زمینه زیاد است ولی واقعا افسوس می‌خورم که چرا باید بازیکنان بعد از پایان فوتبالشان همه به سراغ مربی‌گری بروند حیف است نباید این همه فرد مستعد و علاقه‌مند را سوزاند.

فارس:‌از این مسائل که بگذریم روند استقلال را چطور می‌بینی؟

من معمولا بازی‌های استقلال را به اتفاق 8، 9 نفر از دوستانم می‌بینم. دیدگاه من با کسی که فوتبال بازی نکرده و یا تخصصی در این رشته ندارد فرق می‌کند. من می‌دانم که در تیم استقلال مشکل وجود دارد و از نظر فنی ایراداتی وارد است اما هرگز نباید سرمربی و بازیکنان تیم را تخریب کرد.

محمود فکری خودش بازیکن این تیم بوده و سرد و گرم چشیده است، ولی من اعتقاد دارم با این سیستمی که استقلال بازی می‌کند موفق نمی‌شود به طور مثال بارسلونا 10 سال پیش گواردیولا را استخدام کرد و همه مربیان بعد از وی با هر اسم و رسمی پیاده کننده سیستم این مربی در بارسا بودند.

یعنی آنها متوجه شدند تیمشان با این شیوه می‌تواند فوتبال بازی کند و موفق شود چون ابزار آنها به سیستم گواردیولا می‌خورد. دوستان در استقلال استراماچونی را آوردند او سیستم مورد نظر استقلال را پیدا کرد و فرهاد مجیدی هم آمد و همان سیستم مربی ایتالیایی را ادامه داد اما یک سوال دارم چرا مجیدی را تخریب کردید که از استقلال برود؟

مجیدی خوب کار کرده بود و با همان سیستم استراماچونی تیمش بازی می‌کرد اما طوری به وی حمله کردند که از استقلال رفت. الان هم محمود فکری که بازیکن بزرگ این تیم بوده آمده اما او سیستم مدنظر خودش را دارد و کلا تفکرات استراماچونی تغییر کرد. با این سیستم استقلال موفق نمی‌شود.

فارس: یعنی معتقدی فکری با ایده‌هایی که در ذهن دارد باید همه چیز را فراموش کند و تفکرات استراماچونی را پیاده کند؟

این حرف من نیست حرفی است که باشگاهی مثل بارسلونا آن را پیروی می‌کند اتفاقا مربیان آکادمی استقلال هم باید با همین شیوه تیمشان را تمرین بدهند تا اگر بازیکنی از آکادمی به تیم بزرگسالان آمد با سیستم بازی کردن در استقلال آشنا باشد.استقلال باید به همان شکل و ترکیب و سیستم استراماچونی برگردد. شما شک نکنید بازی استقلال با دو مهاجم موفقیتی برای تیم نخواهد داشت.

مهدی قائدی هر چه به کنار خط برود موفق‌تر است و هر چه در شلوغی بازی کند ناموفق.شما تصور کنید بارسلونا مسی و یوونتوس رونالدو را از کنار خط به شلوغی ببرد شک نکنید هر دو طرف در شلوغی مدافعان خنثی می‌شوند اما این بازیکنان و فوتبالیستی مثل قائدی هر چه فضا داشته باشند و از مدافعان وسط فاصله بگیرند موفق‌تر می‌شوند.

فرهاد مجیدی همین روش استراماچونی را در استقلال پیاده کرد و حتی خیلی‌ها گفتند او ادای مربی ایتالیایی را در می‌آورد اما او راه درستی را انتخاب کرد. الان هم می‌گویم استقلال تیم خوبی است و می‌تواند مدعی قهرمانی باشد به شرط آنکه با سیستم استراماچونی بازی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول