اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سازمان پیمان امنیت جمعی لیست واحد گروه‌های تروریستی را تهیه می‌کند

سازمان پیمان امنیت جمعی لیست واحدی از گروه‌هایی که این سازمان به عنوان تروریست می‌شناسد، تهیه می کند.

سازمان پیمان امنیت جمعی لیست واحد گروه‌های تروریستی را تهیه می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی لیست واحد گروه‌هایی که در چارچوب این پیمان، به عنوان تروریست شناخته شده‌اند، تهیه می‌کند.

«ویاچسلاف والادین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در جریان اجلاس شورای مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی که به صورت مجازی و با شرکت هیئت‌های 6 کشور عضو،ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و کشورهای ناظر برگزار شد، پیشنهاد تهیه چنین لیستی را مطرح کرد.

موضوعات اصلی دستور کار این نشست مسائل تنظیم قانون گذاری در زمینه امنیت دیجیتال و اقتصاد، حفاظت از اطلاعات، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، جرایم سازمان یافته و تهدیدات سایبری بود.

«استانیسلاف زاس» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد وضعیت حوزه تحت مسئولیت این سازمان، از جمله مناطق اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی و همچنین اقدامات لازم برای مقابله با چالش و تهدیدات امنیتی صحبت کرد.

بنابر سخنان وی، شرایط کنونی در پس زمینه افزایش تنش‌های رو به رشد بین المللی که در نتیجه همه گیری کرونا و وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصاد جهانی پیچیده‌تر شده است، شکل گرفته است.

وی افزود: با این وجود، در حوزه مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی وضعیت تحت کنترل قرار دارد.

زاس در ادامه با بیان اینکه مبارزه با تروریسم در اولویت قرار دارد، گفت: به منظور مسدود کردن روش‌های استخدام، خروج و ورود شهروندان کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی جهت شرکت در فعالیت های ترویستی و خنثی سازی منابع سازمان‌های تروریستی از سال 2019 میلادی عملیات «مزدور» انجام می‌شود.

وی افزود: تجربه کشورهای شریک در زمینه جلوگیری از تروریسم و اجرای برنامه های مربوط به افراطی زدایی تعمیم شده و برای پیشگیری از استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به نفع سازمان های تروریستی، در قالب پیمان امنیت جمعی عملیات دائمی «پروکسی» در حال اجرا است. در نتیجه این عملیات تنها در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از 30 هزار پرونده جنایی در مورد اقدامات غیرقانونی در اینترنت ایجاد شده است.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در بخش دیگری از این اجلاس، اظهار داشت: برای اجرای تصمیم شورای امنیت در مورد تشکیل لیست واحد سازمان‌های که در قلمور کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی به عنوان تروریستی شناخته شده‌‌اند، انجام تمام اقدامات لازم ضروری است.

بنابر سخنان وی، این امر جهت تحقق اولویت‌ها در توسعه ظرفیت سازمان پیمان امنیت جمعی در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی بسیار مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورت تهیه چنین لیستی، سرویس‌های ویژه کشورهای عضور سازمان پیمان امنیت جمعی از امکان ارتقا همکاری‌های خود به سطح کیفی کاملاً جدید برخوردار خواهند شد. زیرا این اقدام برخی ناهنجاری‌های قانونگذاری را رفع خواهد کرد. به عنوان مثال سازمانی در یکی از کشورهای عضو تروریستی شناخته می‌شود ولی در کشور دیگر عضو حق فعالیت دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول