اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مرمت تنها چهارسوق چوبی شهر تهران

شهردار منطقه 11 تهران از برنامه ریزی مرمت تنها بازارچه چوبی تهران موسوم به« چهارسوق چوبی» به جا مانده از دوران قاجار خبر داد.

مرمت تنها چهارسوق چوبی شهر تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، نصراله آبادیان درباره مرمت تنها چهارسوق چوبی شهر تهران اظهارداشت: حفظ  بافت تاریخی و بناهای به جا مانده از تهران قدیم اهمیت ویژه ای برای مدیریت شهری دارد.

وی در توضیح اقدامات انجام شده  برای حفاظت از تنها بازارچه چوبی شهر تهران گفت: مرمت چهار سوق چوبی در راستای بند 41و 46 برنامه پنج ساله سوم شهر تهران و اجرای پروژه های کوچک مقیاس محله ای از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه انجام خواهد شد که طبق هماهنگی با سازمان نوسازی شهر تهران و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مشارکت اداره بافت تاریخی شهر تهران به زودی آغاز می شود.

آبادیان افزود: این بنا که از دوران قاجار به جا مانده و بیش از 120 سال عمر دارد ؛ تنها چهارسوق چوبی شهر تهران است که برای ساخت آن و حفاظت بنا از «پیزور» لایه‌ای از الیاف خرما، استفاده شده است.

شهردار منطقه 11 تهران با بیان این که عملیات مرمت چهارسوق چوبی به 6 ماه زمان نیاز دارد؛ ادامه داد: با توجه به کارشناسی های انجام شده و احصاء آسیب های موجود در این بنای قدیمی، عملیات سبک سازی سقف، برچیدن ایزوگام ها، اجرای آجر فرش بر روی سقف، حذف زوائد بصری،کف سازی معابر منتهی به چهارسوق چوبی، مرمت جداره ها، استحکام بخشی به بنای سازه و تعویض تابلوی سر در مغازه ها انجام خواهد شد.

وی بیان داشت:چهارسوق چوبی ( چارسوق چوبی ) در خیابان وحدت اسلامی، خیابان فروزش، تقاطع خیابان های مجد و میثم واقع شده و بنایی مخروطی شکل دارد که باقیمانده بخشی از بازار قدیمی محله به سبک تهران دوران قاجار است و ویژگی بارز آن چوبی بودن سقف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول