اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

از صفحات شخصی تا قابلیت دنبال کردن؛ چه چیزی در تازه‌ترین نسخه «فارس من» جدید است؟

تازه‌ترین نسخه فارس من رونمایی شد. برای آنکه بدانید چه چیزهایی جدید است، این گزارش را بخوانید.

از صفحات شخصی تا قابلیت دنبال کردن؛ چه چیزی در تازه‌ترین نسخه «فارس من» جدید است؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ تازه‌ترین بروزرسانی فارس من در اختیار شما است. حالا هر کدام از سردبیران یک صفحه اختصاصی در خبرگزاری دارند؛ صفحه‌ای که چیدمان آن کاملاً وابسته به آرا و سلایق آن‌ها است. بعلاوه می‌توانند مطالب یا سوژه‌های صفحات دیگر را دنبال کنند. همه این موارد بالاترین درصد مطالبه را در پایش آماری اخیر مخاطبان داشت. اما دقیقاً چه چیزهایی جدید است؟ با تازه‌ترین امکانات «فارس من» آشنا شوید!

 

مرور یک پیمایش آماری؛ مطالبه مخاطبان فارس من کدام امکانات بود؟

شهریور همین امسال از شما نظرسنجی کردیم؛ از مخاطبان «فارس من». همه آن‌ها که سوژه‌های بالای ۱۰۰ امضا در سامانه داشتند. هدف پیمایش آماری ایده‌ها و نظرات سردبیران برای بهبود رویه‌ها و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بود. موارد متعددی در آن افکارسنجی پرسیده شد؛ از تجربیات کاربری، نحوه آشنایی با سامانه، روش‌های جمع‌آوری امضا و میزان رضایت از پیگیری‌ها. البته که مرور آن نتایج حسابی برای ما راه‌گشا بود.

 

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که از کاربران مختلف پرسیده شد، میزان تمایل آن‌ها به آپشن‌های مختلف بروزرسانی‌ بود. به این ترتیب سه قابلیت «چیدمان صفحات شخصی»، «دنبال کردن صفحات و کاربران مختلف» و «ارتباط مستقیم با خبرنگاران یا سازمان‌ها» به رأی گذاشته شد. اکثریت ۶۰ درصدی آن‌ها قابلیت مدیریت صفحات اختصاصی را بعنوان بالاترین اولویت انتخاب کردند. البته که اطاعت امر شد.

همه تلاش تیم فنی فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای اداره و چیدمان صفحات شخصی برای تک‌تک مخاطبان بود. نتیجه پیش روی شما است؛ نتیجه‌ای که قرار بوده بیشترین شباهت‌ها را به خواسته‌ها و نظرات شما داشته باشد. اما چه چیزی جدید است؟ ادامه گزارش را بخوانید.

 

تازه‌ترین اختیارات مخاطبان؛ «تیتر یک» فارس را شما انتخاب کنید!

«شما سردبیر فارس هستید» فقط یک شعار نیست؛ «برنامه» است. برنامه‌ای برای مشارکت حداکثری؛ برای نزدیک کردن هرچه بیشتر خروجی‌های خبرگزاری به خواست و سلیقه‌ی مخاطبان؛ برای بازگرداندن فرمان به مردم. «فارس من» برای همین متولد شد. در نسخه‌های قبلی کاربران با ثبت یا امضای پویش‌های موردنظر، می‌توانستند سیاست‌های خبری خبرگزاری را تعریف کنند. موضوعی که به‌طور سنتی در اغلب رسانه‌ها یکی از اختیارات «سردبیر» است.

انتخاب «تیتر یک» و چیدمان صفحه اما از دیگر اختیارات سردبیران رسانه‌های مختلف است. تیتر یک خبر یا گزارشی است که بیشترین اهمیت را برای یک رسانه دارد. برای همین در طراحی گرافیکی روزنامه‌ها اغلب با درشت‌ترین فونت یا یک تصویر تمام‌صفحه از دیگر اخبار متمایز می‌شود. در پایگاه‌های خبری اما بالاترین جایگاه در ردیف خبرها متعلق به «تیتر یک» است. اختیاری که مدیران فارس تصمیم گرفتند آن را هم به مردم واگذار کنند.

 

حالا با صفحات شخصی، فارس میلیون‌ها صفحه اصلی و میلیون‌ها «تیتر یک» خواهد داشت. تیتر یک‌هایی که هر کدام درست مطابق سلیقه شما چیدمان می‌شوند. تازه‌ترین بروزرسانی «فارس من» دقیقاً همین است؛ تعریف یک صفحه شخصی برای هر مخاطب. موضوعی که در پایش آماری اخیر هم، بالاترین درصد مطالبه را در میان مردم داشت. حالا اختیار انتخاب «تیتر یک» خبرگزاری فارس هم با شما است!

 

صفحات شخصی؛ با تازه‌ترین امکانات فارس من آشنا شوید

حالا یک صفحه اختصاصی در اختیار تک‌تک مخاطبان «فارس من» است. صفحه‌ای که علاوه بر چیدمان اخبار و مطالبات، آمار و ارقام مرتبط با کمپین‌ها یا حمایت‌های کسب‌شده را هم ارائه خواهد کرد. بعلاوه شما می‌توانید کاربران یا صفحات موردعلاقه خود را «دنبال» کنید. این‌طوری خیال‌تان راحت است هیچ مطالبه یا محتوای جدیدی را از دست نخواهید داد.

برای دسترسی به صفحه شخصی هر کاربر کافی است روی نام یا آواتار نمایش‌داده‌شده کلیک کرد. برای دسترسی به داشبورد و صفحه شخصی خودتان هم بعد از ورود به سامانه، روی آیکون مربوطه آن بالا گوشه سمت چپ صفحه نمایش کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود بعلاوه می‌توانید عکس نمایه، نام و آمار دنبال‌کننده‌ها و کاربرانی که دنبال می‌کنید را هم مشاهده کنید. البته که امکان ویرایش هرکدام هم موجود است.

 

در ستون میانی صفحه اختصاصی هر سردبیر هم‌چنین ۳ سرفصل وجود دارد: «مطالب افرادی که دنبال می‌کنم»؛ «ویترین» و «برگزیده‌های روز». در بخش اول تازه‌ترین مطالب و کمپین‌های افرادی که آنها را دنبال کرده‌اید، نمایش داده می‌شود. بخش دوم یعنی «ویترین» را می‌توانید چیدمان کنید. به این ترتیب که هر کمپینی را که در «فارس من» برای شما جالب بود، می‌توانید برگزیده کنید. برگزیده کردن یک کمپین باعث می‌شود در ویترین صفحه اختصاصی نمایش داده شود. برای برگزیده کردن یک کمپین کافی است آن علامت کوچک نارنجی‌رنگ بالا سمت راست کمپین را انتخاب کنید:

در این بروزرسانی هم‌چنین می‌توانید کمپین‌هایی که قبلاً ارسال کردید را ویرایش کرده یا حتی برای آن تصاویر و مدارک ارسال کنید. برای این منظور کافی است از ستون سمت چپ، گزینه کمپین‌های تأییدشده را انتخاب و روی هر کمپینی را که می‌خواهید ویرایش کنید، انتخاب کنید. در این بخش شما علاوه بر اصلاح متن و تیتر، می‌توانید تصاویر و مدارک موردنظر را هم برای تکمیل کمپین ارسال کنید:

می‌خواهید صفحه‌ای که چیدمان کردید را نفرات بیشتری دنبال کنند؟ از اشتراک‌گذاری آن غافل نشوید! برای این منظور می‌توانید از گزینه مربوط آن بالا استفاده کنید. فراموش نکنید اشتراک‌گذاری صفحات شخصی یا پویش‌های ثبت‌شده در شبکه‌های اجتماعی، تأثیر نمایانی در رشد حمایت‌های آن خواهد داشت. نرم‌افزار فارس من هم‌چنین کاربران یا کمپین‌های جذاب را برای دنبال کردن به شما توصیه می‌کند.

 

نتیجه تلاش چند ماهه همکاران من پیش چشمان شما است؛ البته که نواقصی در رویه‌ها یا امکانات تازه اضافه‌شده احتمالاً موجود است. ممنون می‌شویم اگر آن‌ها را برای رفع نقص یا تکمیل اقدامات فنی گزارش کنید. برای این منظور بعد از ورود به صفحه کاربری، گزینه سوژه‌های «تایید شده» را انتخاب کنید. آنگاه با انتخاب گزینه ارسال پیام در هر کدام از سوژه‌های نمایش‌داده‌شده می‌توانید گزارش خود را برای پشتیبانی فنی فارس من ارسال نمایید. مطابق تصویر زیر:

«فارس من» سامانه سردبیری خبرگزاری است؛ حالا شما اختیارات بیشتری برای مشارکت در محتوا یا سیاست‌گذاری اخبار خواهید داشت. چرا که شما سردبیر فارس هستید!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول