اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وضعیت تامین گوشت مرغ در هرمزگان چگونه است؟

باقرزاده، رییس سامان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان ظرفیت سازی بسیار مناسبی در صنعت مرغ گوشتی استان صورت گرفته و باتوجه به عملکرد واحدهای تولیدی خوشبختانه مشکلی در تامین گوشت مرغ این استان وجود نخواهد داشت.

وضعیت تامین گوشت مرغ در هرمزگان چگونه است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، باقرزاده صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در ۸ ماهه سالجاری ۱۲.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی با تولید بیش از ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در صنعت مرغداری استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد یک درصدی برخوردار می باشد.

وی افزود: کاهش جوجه‌ریزی نیمه اول مهرماه سالجاری ناشی از عدم تولید و عرضه جوجه یکروزه توسط کارخانجات جوجه کشی از یک طرف واختلالات به وجود آمده در سیستم بازارگاه نهاده های کشاورزی در خصوص تامین و تخصیص به موقع و متناسب با جوجه ریزی نهاده ها از طرف دیگر از علل عمده کاهش درصد رشد عملکرد نسبت به سال گذشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان داشت: در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون قطعه جوجه ازسن یک الی ۴۰ روزه در واحدهای مرغداری استان در حال پرورش بوده که تا ۴۰ روز آینده وارد چرخه کشتار خواهند شد.

به گفته وی، برنامه ریزی لازم جهت تولید گوشت مرغ موردنیاز ماه‌های پایانی سال انجام شده و با توجه به تخصیص سهمیه نهاده ها، نرخ مصوب تنظیم بازار گوشت مرغ در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول