اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

هویت۱۶ آذر مبارزه پیگیر با سلطه آمریکا با بذل جان و با بلندترین فریادهاست

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه هویت و درون مایه ذاتی ۱۶ آذر که مبارزه با استکبار و سلطه آمریکاست، باید به درستی تبیین و منتقل شود، گفت: هویت اصیل 16 آذر مبارزه پیگیر با سلطه آمریکا با بذل جان و با بلندترین فریادهاست.

هویت۱۶ آذر مبارزه پیگیر با سلطه آمریکا با بذل جان و با بلندترین فریادهاست

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ۶۷ سال از شهادت سه دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران می‌گذرد، سه دانشجویی که با در ۱۶ آذر سال ۳۲ همگام با دانشجویان دیگر استکبارستیزی را فریاد زدند و از جان خود گذشتند تا این روز در تاریخ سیاسی کشور ماندگار شود، روزی که به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان کشورمان در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی نظام سلطه در تقویم ثبت شد.

به همین مناسبت با حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی و دانشیار دانشگاه تهران که در گذشته به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و بعد هم به عنوان معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد فعالیت داشته واز طرفی هم سال‌های زیادی از دوران فعالیت خودش را به عنوان استاد دانشگاه با دانشجویان همراه بوده، به گفت‌وگو نشستیم.

* 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ سیاسی معاصر ایران است

حجت الاسلام کلانتری در ابتدای این گفت‌‌وگو با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ایران اسلامی و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره هزاران شهید والا مقام دانشجوی کشور به ویژه 3 شهید بزگواری که با نثار جان خود در شانزده آذر 1332 این روز را در تاریخ سیاسی ایران به ثبت رساندند؛ گفت: 16 آذر نه فقط یک روز در تاریخ که یک نقطه عطف تاریخ سیاسی معاصر ایران است، زیرا سال 32 از یکسو آغاز دوره جدیدی از سلطه سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی دولت آمریکا بر ایران و از سوی دیگر آغاز دوره جدیدی از مبارزه سیاسی همه جانبه با آن دولت مستکبر توسط مردم ظلم ستیز ایران است. 

 

 

وی ادامه داد: در همین سال آمریکایی ها با طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد با ساقط کردن دولت ملی دکتر مصدق، نفوذ و سلطه خود را بر ایران آغاز کردند و به سرعت همه شاهرگهای حیاتی کشور را در اختیار گرفتند. این سلطه گری چنان با دقت و سرعت و با تسلیم محض رژیم فاسد پهلوی به انجام رسید که سفرای آمریکا درایران با اختیار و آزادی عمل بی حد و حصر نه فقط حوزه‌های اقتصادی و نظامی و فرهنگی ایران را ملک بلامنازع خود به‌شمار می‌آوردند، که حتی حوزه سیاسی و عزل و نصب دولت‌ها و مدیران ارشد را نیز حق خود می‌دانستند و اینگونه استقلال یک ملت کهن و متمدن و آزاده را لگد مال کردند.

 علت مخالفت جدی اکثریت قاطع مردم ایران نسبت به مذاکره جنایت‌های آمریکاست

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دولت‌های آمریکا از آن تاریخ تا 22 بهمن 1357 هیچ گاه در سلطه گری و غارت ثروت و سرمایه‌های مادی و معنوی ایران کوتاهی نکردند و با این وجود با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز دست از سر کشور و ملت ما برنداشتند.

وی گفت: حمایت از صدام متجاوز در جنگ تحمیلی، حمله به سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس، حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و به شهادت رساندن صدها هم وطن بی گناه، حمایت از منافقین در کشتار مردم ایران، ایجاد گروههای تروریستی و تکفیری همچون القاعده و طالبان و داعش پیرامون مرزهای ایران، به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای، تحریم همه جانبه مردم ایران، به شهادت رساندن قهرمان مبارزه با تروریسم تکفیری سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، حمایت بی قید و شرط از رژیم جعلی صهیونیستی در همه اقدامات ضد بشری این رژیم و از جمله ترور و شهادت دانشمند عزیز هسته ای ایران دکتر فخری زاده و صدها جنایت دیگر آن چیزی است که در پرونده قطور جنایتهای آمریکا در حق مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

 

 

حجت الاسلام کلانتری یادآور شد: علت مخالفت جدی اکثریت قاطع مردم ایران نسبت به مذاکره و اعتماد بر دولت آمریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات همین جنایت‌هاست. 

* پرونده سیاه آمریکا موجب شده ملت ایران از این کشور به عنوان دشمن درجه یک متنفر گردد

وی اظهار داشت: واقعیت عینی متن جامعه گویای آن است که پرونده سیاه آمریکا طی این سالهای بلند باعث شده است که ذهن و ضمیر عموم ایرانیان از این دولت سلطه گر و جانی به عنوان دشمن درجه یک به شدت متنفر گردد. به همین سبب اعتماد بر چنین دولتی را هیچ ایرانی بر نمی‌تابد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این یک نگاه و قضاوت حق و مبتنی بر هزاران سند روشن و غیرقابل انکار است. البته اصول قانون اساسی و شعار محوری انقلاب اسلامی، «استقلال» را به عنوان یک اصل بنیادین در وجود ملت ما راسخ نموده و هرگونه تلاشی برای مذاکره و ارتباط مجدد با آمریکا در جهت خلاف این اصل اساسی است.

 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: البته همین جنایتهای ضد بشری آمریکا، مردم ایران را روز به روز آگاه تر و در مسیر حق خود مصمم تر کرده است. امروز دیگر فریاد بلند «مرگ بر آمریکا» که نماد مبارزه با استکبار جهانی است اختصاص به مردم ایران ندارد، بلکه از مرزهای ایران فراتر رفته و میلیونها انسان حق جو را در سراسر منطقه، جهان اسلام و سایر کشورهای جهان و حتی ایالات متحده و آمریکای لاتین بر محور مبارزه با سلطه شیطانی آمریکا متحد کرده است.

وی درباره اینکه محصول این مبارزه طولانی مدت با آمریکا چه بوده است؟ اضافه کرد: باید گفت اِحیاء اسلام سیاسی، پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین انقلاب مردمی جهان و ایجاد، استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران از نخستین ثمرات مبارک این مبارزات است که پس از آن صدها ثمره مبارک دیگر در جهان امروز در نتیجه پیروزی انقلاب ایران پدید آمده است.

 

حجت الاسلام کلانتری رسیدن مردم ایران به اوج خود باوری، استقلال بی نظیر و مثال زدنی ایران در جهان، رسیدن به مرزهای دانش جهانی در برخی از زمینه ها، دست یابی به دانش و فناوری پرتاب ماهواره به فضا، دست یابی به دانش بومی هسته ای، دانش سلولهای بنیادی، نانوتکنولوژی و دانشهای دیگر، این‌ها همه باعث شده که برمحور اسلام ناب و دانش و احساس توانایی برآمده از انقلاب اسلامی، امروز در جهان پیرامون خود شاهد شکل گیری محوری از مقاومت حق طلبانه و آزادی خواهانه ای باشیم که به یقین آینده منطقه و جهان اسلام متعلق به او خواهد بود.

*محصول مبارزات حق طلبانه مردم ایران با آمریکا و استکبار جهانی چه بود؟

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر افول قدرت آمریکا در منطقه و جهان، زلزله های سیاسی و اقتصادی در آمریکا، آشکار شدن چهره‌های نفاق و ارتجاع برخی از حاکمان نامردمی منطقه، پدیدار شدن امید به آینده ای روشن در میان ملل تحت سلطه، احیاء مسأله فلسطین در جهان و سیر قهقرایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به سمت اضمحلال کامل و هزاران نتیجه دیگر محصول مبارکی است که از مبارزات حق طلبانه مردم ایران با آمریکا و استکبار جهانی به دست آمده است. 

حجت الاسلام کلانتری در پایان اظهار داشت: 16 آذر از آن جهت که آغاز ظهور چنین دوره‌ای در حیات سیاسی ملت بزرگ ایران است همواره باید زنده و گرامی داشته شود و هویت و درون مایه ذاتی آن که همان مبارزه با استکبار و سلطه آمریکاست باید به درستی تبیین و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. در یک کلام هویت اصیل 16 آذر مبارزه پیگیر با سلطه آمریکا با بذل جان و با بلندترین فریادهاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول