اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری را در سمنان عادلانه توزیع کردیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری را در سراسر استان سمنان عادلانه توزیع کردیم، گفت: مرمت آثار تاریخی توسط این اداره کل امکان‌پذیر نیست.

اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری را در سمنان عادلانه توزیع کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان، با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه در استان می‌تواند به الگویی در سراسر کشور تبدیل شود، اظهار کرد: در سال جهش تولید و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی، ترویج و تولید صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

او یکی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه را آموزش صنایع‌دستی به طلاب و خانواده طلاب عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، ائمه جماعت و روحانیان این حوزه به‌عنوان سفیران میراث فرهنگی استان معرفی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه ترویج صنایع‌دستی، رشد گردشگری و مرمت آثار تاریخی به‌تنهایی و توسط این اداره کل امکان‌پذیر نیست، گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی و توان این اداره کل تاکنون اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است که می‌توان به توزیع عادلانه اعتبارات در سراسر استان، مرمت آثار تاریخی، آغاز ساخت موزه سمنان پس از دو دهه توقف، ترویج صنایع‌دستی، آموزش گردشگری و حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد.

جمال با اشاره به اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان متوقف نشده و فعال است، بیان کرد: گردشگری می‌تواند جایگزین نفت باشد و اقتصاد کشور و استان را متحول کند.

به گزارش فارس؛ ادعای مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان درباره توزیع عادلانه اعتبارات این حوزه در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کنشگران اجتماعی، نسبت به اختصاص عمده اعتبارات موجود به یک پروژه گردشگری در شهر رئیس‌جمهوری گلایه‌های متعددی را در فضای مجازی و رسانه‌ها طرح کرده‌اند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول