اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«مکتب حاج قاسم» عنوان این دوره از همایش «سوختگان وصل»/ مهلت ارسال اثر: اول دی

مدیر اجرایی همایش ادبی «سوختگان وصل» از علاقه‌مندان خواست با مراجعه به پایگاه اینترنتی «سوختگان وصل» شعر و داستان کوتاه خود را با محوریت «سپهبد قاسم ‌سلیمانی» برای داوری بفرستند.

«مکتب حاج قاسم» عنوان این دوره از همایش «سوختگان وصل»/ مهلت ارسال اثر: اول دی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، فاطمه نانی‌زاد در مصاحبه با برنامه رادیویی «تقاطع فرهنگ» با اشاره به ۱۹ سال پیشینه این همایش گفت: این همایش‌ها در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و محور آن ادبیات مقاومت و پایداری است.

وی موضوعاتی نظیر جانبازان شیمیایی، شهدای تفحص، آزادگان، مفقودین، مناطق عملیاتی مجنون، هویزه و شلمچه، شهدای علمی، پدران و مادران شهدا، شهر دزفول، مدافعان حرم و حماسه یمن و گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی را از محور‌های این همایش طی سال‌های گذشته برشمرد.

نانی زاد اضافه کرد: هجدهمین همایش به «سیدحسن نصرالله» بعنوان نماد مقاومت لبنان اختصاص یافت و در دوره فعلی که به سوگ سپهبد سلیمانی دچار شدیم، همزمان با ایام سالگرد شهادت ایشان، نوزدهمین همایش را برپا می‌کنیم.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو ادامه داد: سلسله همایش‌های سوختگان وصل عنوانی واحد دارد، اما هر ساله، نامی مختص با موضوعِ هر سال انتخاب می‌شود.

نانی‌زاد با اشاره به نام «سلام سردار» برای شانزدهمین همایش که به تجلیل از حاج قاسم سلیمانی پرداخته بود، گفت: نظر آقای حدادیان دبیر همایش این بود که عنوان «خداحافظ سردار» برای این دوره از همایش در نظر گرفته شود، اما با توجه به صحبت‌های رهبری که حاج قاسم را بعنوان یک مکتب معرفی کردند، نام همایش نوزدهم به نام «مکتب حاج قاسم» تغییر کرد.

مدیر اجرایی همایش ادبی «سوختگان وصل» خاطرنشان کرد: دوستانی که قصد ارسال اثر در حوزه داستان یا شعر دارند، داستان کوتاه و همه قالب‌های شعری را در نظر داشته باشند و با مراجعه به پایگاه اینترنتی «سوختگان وصل» مراجعه کنند و تا اول دی ماه آثار خود را ارسال کنند.

نانی‌زاد افزود: بعد از هر همایش، از مجموع آثار برگزیده دو کتاب شعر و داستان را استخراج می‌کنیم و همایش «سلام سردار» نیز چنین خروجی داشت که همزمان با شهادت سپهبد سلیمانی، دو کتاب جشنواره مذکور به چاپ پنجم و ششم رسید برای دوره جدید نیز روند انتخاب کتب برگزیده را خواهیم داشت.

این همایش در دو بخش شعر و داستان کوتاه برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا اول دی‌ماه ۹۹ است. 

دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی:Avh@mailfa.com و یا پایگاه اینترنتی: www.sokhteganevasl.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول