اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی به وضع باثبات رسید

استاندار سمنان گفت: پس از اعمال مقررات و محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه، وضع استان سمنان بر اساس گزارش ارائه شده در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا باثبات و راضی‌کننده است.

سمنان پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی به وضع باثبات رسید

گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه پس از اعمال مقررات و محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه وضعیت استان سمنان بر اساس گزارش ارائه شده در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا باثبات و راضی‌کننده است.

وی افزود: هم‌اینک به‌جز شهرستان‌ میامی که در وضعیت زرد کرونایی است، سایر شهرستان‌های استان نارنجی هستند و بنابراین محدودیت‌های اعمال شده نیز با توجه به تغییر رنگ در شهرستان‌های استان، قدری کاهش یافت.

استاندار سمنان عنوان کرد: در شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی فعالیت اصناف و مشاغل در گروه‌های یک و دو مجاز بوده و گروه‌های سه و چهار حق فعالیت ندارند و در شهرستان میامی نیز به‌جز گروه چهار، مابقی گروه‌های شغلی مشکلی برای ادامه فعالیت ندارند.

او بیان کرد: تغییر رنگ شهرستان‌های استان و کاهش محدودیت‌ها نباید سبب عادی انگاری و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و انجام فاصله‌گذاری اجتماعی شود.

آشناگر تأکید کرد: محدودیت‌های ترددی در هنگام ورود به شهرهای نارنجی همچنان به قوت خود باقی و لازم‌الاجرا است.

وی گفت: علی‌رغم ارائه پیشنهاد‌هایی در مورد حذف پیش‌شرط جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر برای اعمال محدودیت‌های ترددی شبانه، اما این امر مصوب نشد و بنابراین تردد وسایط نقلیه در طی ۲۴ ساعت در شهرهای استان بلامانع است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مردم قانون‌مدار و شریف استان سمنان انتظار داریم همچون گذشته با پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی و عدم ترددهای بی‌مورد ضمن همکاری با ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، یاریگر کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان استان باشند.

نظارت دقیق بر روند اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان عنوان کرد: مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، طرحی است که متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرها تدوین شده و با توجه به تعداد مبتلایان و میزان کنترل بیماری، محدودیت‌ها در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز تاکنون به خوبی اجرا شده است.

قاسم شریفی بیان کرد: موفقیت در کنترل این بیماری، با توجه به طرحی که این روزها در حال اجراست، به همه افراد جامعه در همه اقشار بستگی دارد.

وی افزود: مدیر، کارمند، کارفرما و کارگر، مسجدی‌ها و ورزشی‌ها و شاغلان بخش آزاد و صنوف و همه و همه اگر همراه بوده و سلسله‌وار همدیگر را حمایت کنیم، موفق می‌شویم؛ در غیر این صورت، اگر جزیره‌ای فکر کنیم و به‌صورت سیستمی عمل نکنیم، حق هم استانی‌هایی که حداکثر رعایت را داشتند، ضایع و عملکرد آن‌ها صرفاً تأثیر فردی بر حفظ سلامتی خودشان داشته و متأسفانه اثرات این زحمت‌ها و محدود شدن‌ها، بر مدیریت بیماری در سطح جامعه، شکل حداقلی می‌شود.

رئیس کمیته نظارت و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیان کرد: از نخستین روز اجرای طرح، نظارت‌ها و بازرسی‌ها با جدیت بیشتر و رویکرد متفاوت‌تر نسبت به قبل، انجام شده است.

شریفی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها در پنج حوزه تعریف‌شده ادارات، آموزشی، فرهنگی، تجاری بازرگانی خدماتی و ترددها انجام شده است، گفت: تعداد تخلفات گزارش‌شده از آغاز اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند، یک‌هزار و 65 مورد بوده که ۱۲۱ مورد در حوزه ادارات و سازمان‌ها، ۵۳۵ مورد در حوزه تجاری، خدماتی، بازرگانی و کمتر از ۳۹ مورد در حوزه آموزشی و فرهنگی و حدود ۳۷۰ مورد در حوزه ترددها بود که طبق ضوابط و متناسب با حجم تخلف از تذکر شفاهی و کتبی تا جرائم نقدی و پلمب واحد، اعمال قانون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، درصد اعمال محدودیت‌ها و میزان رعایت حوزه‌های مختلف، که روزانه رصد شده، بدین شرح است که در حوزه ادارات، کارکنان و سازمان‌ها، در گزارش‌ها روزانه، میزان رعایت محدودیت‌ها، کمتر از ۸۷ درصد گزارش نشده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: در حوزه آموزشی، در ۹ روز گذشته، حداقل میزان رعایت در شهرستان‌های استان ۹۷ درصد و در حوزه فرهنگی و اجتماعی، میزان رعایت محدودیت‌ها در مساجد، مراسم مذهبی، مراسم آیینی و. .. از ۹۷ درصد کمتر نبوده است.

 شریفی عنوان کرد: میزان رعایت در حوزه تجاری، بازرگانی و خدماتی که دارای جامعه هدف بسیار بزرگی است و همراهی این گروه در مقایسه با گذشته، بیشتر بوده، در پایین‌ترین میزان رعایت، ۹۱ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: با بررسی میزان رعایت مقررات منع تردد، در شهرستان‌های مختلف استان سمنان، کمتر از ۹۰ درصد گزارشی دریافت نکردیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: گزارش ارائه‌شده در میزان رعایت دستورالعمل‌ها در محدودیت‌های جدید، میانگین میزان رعایت در ۹ روز ابتدای آذرماه نیست؛ بلکه بررسی ارزیابی‌های روزانه به تفکیک شهرستان‌ها است.

شریفی بیان کرد: از اقدامات دیگر کمیته، احصای چالش‌ها و مشکلات شهرستان‌ها در اجرای طرح، پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات گزارش‌شده در سریع‌ترین زمان ممکن بوده است.

وی گفت: در این مدت، بیش از ۱۳۰ چالش یا مشکل از سوی فرمانداری‌ها مطرح شده که تا این لحظه، ۱۰۰ درصد مشکلات طرح شده، پیگیری و قریب به ۶۰ درصد آن‌ها برطرف شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در زمینه تردد و ایاب و ذهاب مردم ا ستان، شلوغی ناوگان مسافربری عمومی، ازدحام جمعیت در کارگزاری‌های تأمین اجتماعی و بانک‌ها، کمبود برخی از اقلام خوراکی، کمبود برخی اقلام دارویی و... بوده است.

ممنوعیت‌های کرونایی همچنان استمرار دارد

مدیرکل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های اجرایی و متصدیان اجرای طرح‌ محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان گفت: در دستگاه‌های اجرایی با حداقل حضور کارکنان و بدون تعطیلی امر خدمات‌رسانی به مردم دنبال می‌شود.

حسن سعدالدین افزود: دستگاه‌های اجرایی، محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جلسات با حداقل اعضا با رعایت فاصله و پروتکل‌های الحاقی برگزارمی‌شود و همچنان این ممنوعیت‌ها استمرار دارد.

وی با بیان اینکه اشکالات و ناهماهنگی‌هایی در حوزه تردد خودروها وجود دارد که باید پیگیری شود، اظهار کرد: کمبودها و امکانات مورد نیاز نیروی انتظامی استان سمنان باید احصا و نسبت به تأمین آن اقدام شود و اگر نقطه‌ضعفی وجود دارد، در ستاد بررسی شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود آموزش‌های عملی رانندگی در شهرهای کوچک برگزار و در کلان‌شهرها با محدودیت همراه شود.

سعدالدین عنوان کرد: در هنگام اجرای طرح، مسائل و مشکلات موجود احصا و با مدیریت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول