اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین رقم در 35 سال گذشته رسید

صادرات نفت خام عربستان به آمریکا در ماه اکتبر به کمترین میزان در 35 سال گذشته رسید که به طور متوسط کمتر از 100 هزار بشکه در روز است.

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین رقم در 35 سال گذشته رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، صادرات نفت خام عربستان به آمریکا در ماه اکتبر به کمترین میزان در 35 سال گذشته رسید که به طور متوسط کمتر از 100 هزار بشکه در روز است.

در هفته منتهی به 27 نوامبر به تنهایی، محموله های نفت عربستان به سوی آمریکا به 73 هزار بشکه در روز رسید.

متوسط حجم صادرات در ماه اکتبر یک رکورد دیگر کمترین میزان را ثبت کرد که قبلا در اختیار ماه آگوست بود. صادرات در ماه اکتبر به 177 هزار بشکه در روز رسیده بود.

در مقایسه، عربستان در ماه آوریل، روزانه 1.3 میلیون بشکه به آمریکا صادر کرده است. ریاض در زمان جنگ قیمتی با روسیه در پایان ماه مارس و اوایل ماه آوریل، ناوگانی از نفتکش ها را به سوی آمریکا روانه کرد. پس از آن، ارسال نفت عربستان با کاهش تقاضا برای نفت در جهان هم زمان شد و مخازن ذخیره سازی نفت آمریکا را با تهدید پر شدن روبرو کرد.

پس از آن بود که عربستان صادرات خود به آمریکا را کاهش و به چین را افزایش داد. در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر امسال، صادرات نفت عربستان به چین به طور متوسط 1.6 تا 1.7 میلیون بشکه در روز بوده است؛ ریاض با روسیه بر سر جایگاه نخستین تامین کننده نفت چین در رقابت است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول