اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کاندیدای ریاست ‌جمهوری باید برنامه مشخص داشته باشد/ پیام شهدای ۱۶ آذر مقاومت و ایستادگی است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد گفت: کسی که در آینده می‌خواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود باید برنامه مشخص داشته باشد و دوستان ما در کانون می‌توانند با توجه به ظرفیت و نیروی توانمندی که در کانون وجود دارد در این عرصه کمک کنند.

کاندیدای ریاست ‌جمهوری باید برنامه مشخص داشته باشد/ پیام شهدای ۱۶ آذر مقاومت و ایستادگی است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست خبری که پیرامون مسائل روز و انتخابات ۱۴۰۰ در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به عملکرد کانون گفت: این کانون در انتخابات های گذشته حضور فعالی در صحنه داشته؛ مثلا در انتخابات سال ۹۶ دوستان ما و اعضای کانون در سراسر کشور در حمایت از آیت الله رئیسی بسیج شدند و فعالیت های خوبی هم داشتند و مسئولیت کمیته دانشجویی ستاد آقای رئیسی هم با کانون دانشگاهیان بود.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یک تشکل فراگیر در سراسر کشور است؛ ما احزاب و تشکل‌های زیادی در کشور داریم اما برخی از این احزاب و تشکل ها در استانها امتداد ندارند ولی کانون دانشگاهیان در سراسر کشور شورای استانی و دبیر استانی را دارد.

وی اظهار داشت: ما در استان های مختلف با شورای استانی جلسات مختلفی را داریم و وضعیت هر استان و اولویت های استان مورد بحث قرار می گیرد و نیروهای نخبه و پرتوان استان شناسایی؛ جذب و به دستگاه های مختلف معرفی می شوند.

حسینی در ادامه به ترور شهید فخری زاده اشاره کرد و یادآور شد: ما شهید فخری زاده را استاد تراز انقلاب اسلامی می‌دانیم. اگر چه تا کنون بنابر مسائلی از این شهید بزرگوار نامی برده نشده بود اما اکنون این دانشمند هسته ای و دفاعی باید ویژگی‌هایش بیان شود، باید از صمیمیت، صفا، اخلاص، تدبیر، برنامه ریزی، دانش و... ایشان سخن بگوییم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهید فخری زاده و دانشمندانی مانند ایشان نماد ما‌می توانیم و در عین حال بسیار متواضع و فروتن هستند. قطعاً باید درباره چنین شخصیت هایی بیشتر کار شود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان در ادامه با اشاره انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: در این رابطه برنامه های کانون شروع شده؛ رایزنی ها و گفت وگوهایی هم با دو ائتلاف بزرگی که شکل گرفته انجام شده و امیدواریم گزینه مشخص و یکسانی هم در نهایت درنظر گرفته شود. 

وی افزود: کسی که در آینده می خواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود باید برنامه مشخص داشته باشد و دوستان ما در کانون می توانند با توجه به ظرفیت و نیروی توانمندی که در کانون وجود دارد در این عرصه کمک کنند. 

حسینی در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه های مختلف گفت: متأسفانه در طی این هفت سال گذشته دولت نشان داده توان کار کردن ندارد و نتوانسته مطالبات مردم را برطرف کند. اما در مقابل در قوه قضائیه بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی شاهد تحولات مثبتی هستیم؛ در مجلس هم خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی افزود: با این حال یکی از مشکلات مجلس این است که دولت کارآمدی لازم و از طرفی همراهی لازم با با برنامه های مجلس را ندارد. 

این استاد دانشگاه گفت: ما فکر می کنیم در انتخابات ریاست جمهوری آینده مثل گذشته دو جریان اصلی کشور یکی جریان انقلابی و یکی هم جریان اصلاحات حضور خواهند داشت. باید تفکرات و عملکرد این دو جریان به درستی تبیین شود و کانون دانشگاهیان آمادگی دارد با افراد مختلف جریان اصلاحات و همچین مسئولان دولتی در هر حوزه ای مناظره و گفت و گو کند.

وی یادآور شد: کارنامه دولت فعلی می تواند در همه حوزه ها با دولت های قبل مقایسه شور و دوستان ما این آمادگی را دارند که در این باره نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: ما با کاندیداهای مختلف دیدارها و نشست هایی خواهیم داشت؛ البته هنوز فضای کشور فضای انتخاباتی نشده و تشکل ها باید شرایط را به گونه ای تبیین کنند که مجددا کسی نتواند با شعارهای خود مردم را فریب دهد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: علاوه بر اینکه اساتید نخبه و متخصص در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی حضور دارند بسیاری از اعضای کانون دارای سمت های اجرایی بودند؛ همین الان هم  ۲۵ نفر از اعضای کانون در مجلس حضور دارند و اینها همه به دنبال این هستند تا مسائل و مشکلات راه حل کند و با ظرفیتی که در حوزه‌های مختلف در کانون وجود دارد می توان امیدوار بود که استفاده از این ظرفیت می تواند از خیلی از مشکلات گره گشایی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن روز ۱۶ آذر و با گرامیداشت روز دانشجو گفت: کسانی که الان دم از سازش با آمریکا می زنند و دلداده غرب هستند باید یک به اقداماتی که آمریکا از ۱۶ آذر سال ۳۲ تا به امروز علیه ما داشته، مرور اجمالی کنند. مطمئنا پیام خون شهدای دانشجو در روز ۱۶ آذر سال ۳۲ پیام مقاومت و ایستادگی است.

این استاد دانشگاه در ادامه ضمن حمایت از طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها گفت: این طرح باید پیگیری شود و انتظار داریم دولت به جای اینکه در مقابل این اقدام مجلس موضع‌گیری کند و بگوید مجلس هول نشود، موضع قاطع بگیرد.

وی گفت: الان دولت در دقیقه ۹۰ قرار دارد پس چه وقت قرار است اقدام مناسبی انجام دهد؟ ما انتظار داریم آقای روحانی هم نوا با رسانه‌های بیگانه مجلس را تخطئه نکند، مردم الان انتظار دارند انتقام سختی از دشمن گرفته شود نه اینکه در مقابل اقداماتی مانند طرح مجلس موضع گیری شود.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: دانشمند ما را در کشورمان ترور می‌کنند و بعد رئیس سازمان ملل می‌گوید خویشتنداری کنید! بعد هم به گونه ای صحبت می کنند که انگار چنین اقدامی حقشان بوده است! اینها باید پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول